Kai daugelis mūsų siekia patogesnių, tvaresnių kelionių alternatyvų lėktuvams, geležinkeliai Europoje vėl atsiduria inovacijų brėžiniuose. Viena iš labiausiai laukiamų naujovių – naujas naktinis traukinys, kuris nuo 2025 m. gruodžio 14 d. kursuos pagal tarptautinį EuroNight EN Carpatia maršrutą, sujungdamas pietryčių Lenkiją su Austrijos, Slovakijos, Vengrijos ir Vokietijos miestais.
Šiame straipsnyje nagrinėsime: kokius miestus ir šalis jis sujungs, kaip organizuota kelionė, kiek kainuos bilietai, ir ką reikėtų žinoti prieš svajojant apie miego „vagone“ per naktį.
1. Maršrutas – kur „įlįsti“ ir kur išlipti
Pagal oficialius pranešimus traukinys startuos iš Przemyśl (Lenkija, pietryčiai) ir tęs kelionę per Lenkiją (pvz., per Kraków ir Katowice), į Čekijos teritoriją. Viename punktų – Bohumín – kai kurie vagonai bus atskiriami:
- viena dalis važiuos per Bratislava (Slovakija) ir Budapest (Vengrija);
- kita dalis – per Vienna (Austrija), Linz ir Salzburg, ir galutinis taškas – Munich (Vokietija).
Numatomas išvykimo laikas: iš Przemyśl ~17:51, atvykimas į Miuncheną ~10:24 kitos dienos rytą. Kelionė truks apie 16–16,5 valandos.
Tad trumpai – kelionės šalyse: Lenkija → Čekija → Slovakija/Vengrija arba Austrija → Vokietija – maršrutas atvers tiesioginį susisiekimą tarp kelių centrų be traukinių keitimo.
2. Bilietai, vietos, komfortas
Tinkamai suplanuota – ši kelionė pasiūlys įvairias vietų kategorijas: sėdimos vietos, „couchette“ (bendri gulimi vagonai) ir miegamieji kupė.
Bilietų kainos – ypač palankios. Pavyzdžiui, pradedamos nuo maždaug £50 (~ €57) už bilietą.
„Lux“ klasės miegamuosiuose kabinose: iki trijų žmonių, suteikiami rankšluosčiai, šlepetės, dušo želė, dantų priežiūros rinkinys, užkandžiai ir karšti gėrimai.
Svarbu: tai oficialus EuroNight traukinys – todėl rezervacija privaloma.

3. Kodėl tai reikšminga keliautojams?
- Patogumas: vieno bilieto dėka galima miegant nukeliauti per kelias šalis, atsidurti kitame mieste ryte – taip taupant laiką.
- Tvarumas: vietoj skrydžio – patogus naktinis traukinys; mažiau oro transporto poveikio aplinkai.
- Atrask naujas kryptis: maršrutas per mažiau garsius miestus (pvz., Bohumín) suteikia galimybę pažinti ne tik metropoles, bet ir regionus.
- Alternatyva oro uostams: mažesnis stresas, dažnai miesto centrai pasiekiami tiesiai, be kelių valandų prieš skrydį.
4. Praktiniai patarimai keliaujantiems
- Rezervuokite anksti: vietų komforto kategorijose greitai mažėja.
- Pasirinkite vietą pagal poreikį: jei norite miegoti ramiai – pasirinkite miegamąją kupę; jei keliaujate pigiau – sėdimoji vieta.
- Tikrinkite išlaipinimo stoteles: vagonai dalinami Bohumíne – jei vykstate į Bratislavą ar Budapeštą, atidžiai rinkitės atitinkamą vagono dalį.
- Pasirengimas nakčiai traukinyje: ausų kištukai, akių kaukė gali būti naudingi; ne visada bus tarsi viešbutyje, bet komfortas garantuotas.
- Bilietas + papildomas mokestis: kaip su dauguma EuroNight traukinių – pagrindinis bilietas + rezervacija (sėdimai/vietai) arba papildomas mokestis kupė/vagonui.
5. Bet kur dar klausimų? Ir ką verta žinoti Lietuvoje?
Nors maršrutas prasideda Lenkijoje ir veda į Vokietiją per Centrinę Europą, lietuviams tai gali tapti įdomia kryptimi: pvz., per Kauną ar Vilnių iki Lenkijos geležinkelio mazgų, tada – per šį traukinį toliau.
Taip pat verta stebėti, ar bus integruotos jungtys su kitomis šalimis – naktiniai traukiniai Europoje atgyja, tad galimos ir ateities krypčių plėtros.
Apibendrinus: naujasis EN Carpatia naktinis traukinys – puikus pavyzdys, kaip geležinkeliai Europoje grįžta į „ilgos kelionės miegamojo vagonu“ formatą. Tiems, kurie nori keliauti tvariai, patogiai ir šiek tiek kitokiu būdu nei skrydis, tai – puiki galimybė. Svarbiausia – gerai pasiruošti, rezervuoti laiku ir išsirinkti vietą pagal savo poreikius.


