Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas

Naujos taisyklės gali padaryti elektromobilių vairavimą beveik nemokamą: Vokietija ruošiasi didžiausiai energetinei permainai per dešimtmetį

Vehicle-to-grid sistema
4 min. skaitymo

Elektrinių automobilių vairavimas Vokietijoje gali staiga įgauti visai kitą prasmę. Ne tik kelionė į pietus taps patogesnė – pats elektromobilis gali pradėti jums atnešti pinigų. Nauja politika, kurią ruošiasi įgyvendinti Vokietija, žada sukurti schemą, kurioje automobilis tampa ne vien transporto priemone, bet ir pajamų generuojančiu energijos šaltiniu.

Per pastaruosius kelerius metus dauguma norvegų, danų, estų, lietuvių ir kt., keliaujančių žiemą į pietus, jau pastebėjo, kaip sparčiai keičiasi Vokietijos infrastruktūra. Greitieji įkrovikliai išdygo kaip grybai po lietaus, keliai modernizuojami, o elektromobilis šioje šalyje tampa tokia įprasta kasdienybės dalimi kaip dviračiai Nyderlanduose. Tačiau didžiausias pokytis gali slypėti ne keliuose, o elektros skydeliuose.

Automobilis, kuris gali tapti namų baterija

Vokietijos žiniasklaida skelbia apie sprendimą, kuris leidžia elektromobiliams ne tik imti energiją, bet ir ją tiekti atgal į elektros tinklą. Tai vadinamoji „vehicle-to-grid“ (V2G) sistema – technologija, apie kurią kalbėta daugelį metų, bet dabar ji pagaliau įgauna realų teisinį pagrindą.

Anksčiau elektromobilių savininkai susidurdavo su dviguba tinklo nuomos našta: vieną kartą už automobilio prijungimą, kitą – už stacionarų baterijų bloką, jeigu jį turėjo. Naujos taisyklės šį apribojimą pašalina, suteikdamos elektromobiliui tokią pačią statuso kategoriją kaip namų baterijoms. Kitaip tariant, automobilis tampa mobilia energijos talpykla – teisėtai ir ekonomiškai prasmingai.

Pajamos iš automobilio: daugiau, nei daugelis tikėjosi

Vokietijos energetikos įmonės neskuba slėpti optimizmo. „Eon“, BMW ir kiti rinkos milžinai teigia, kad elektromobilių savininkai galėtų per metus gauti solidžią pinigų sumą vien už tai, kad leis automobiliui grąžinti dalį energijos į tinklą tada, kai jos labiausiai reikia. Analizės rodo – tai gali siekti triženklę sumą eurais per metus, priklausomai nuo to, kiek laiko automobilis būna prijungtas.

Įsivaizduokite situaciją: jūsų automobilis dieną stovi prijungtas prie namų įkroviklio, naktį – prie darbo vietos. Didžiąją to laiko dalį akumuliatorius tiesiog laukia. Ši schema leidžia jam dirbti kaip tinklo stabilizatoriui – sugerti energijos perteklių ir atiduoti ją tada, kai šuolis paklausai grasina išmušti energetinius balansus.

Tai nauda ne tik vartotojui, bet ir visai energijos sistemai. Elektromobiliai tampa tarsi tūkstančiai mažų, išmanių rezervuarų, kurie kartu gali stabilizuoti visos šalies energiją be papildomų didelių jėgainių statybų.

Vehicle to grid
Vehicle to grid

Išmanieji skaitikliai – didžiausia kliūtis

Vis dėlto schema kol kas remiasi viena sąlyga, kuri Vokietijoje dar nėra pilnai įgyvendinta: būtini išmanieji elektros skaitikliai. Be jų sunku tiksliai matuoti energijos srautus ir pagal tai apskaičiuoti kompensaciją.

Šiuo metu daugelis Vokietijos regionų vis dar laukia šių skaitiklių diegimo. Tikimasi, kad prioritetas iš pradžių bus teikiamas namams, kurie jau turi saulės baterijų sistemas. Logika paprasta – tokie ūkiai jau dabar aktyviai dalyvauja energijos mainuose ir gali greičiausiai pritaikyti naują schemą.

Energetikos ekspertai vis tiek vertina pokytį labai teigiamai. Tai pirmas kartas, kai mobilus akumuliatorius oficialiai prilyginamas stacionariai namų baterijai. Toks sprendimas anksčiau atrodė tolimas – dabar jis tampa realybe.

Įgyvendinimas numatomas per metus

„FR“ teigimu, Vokietijos valdžia planuoja šią schemą visiškai paleisti per artimiausius metus. Jei viskas vyks pagal planą, 2026-ieji gali tapti metais, kai pirmieji vairuotojai realiai pradės uždirbti iš savo elektromobilių.

Ši naujovė gali tapti ne tik Vokietijos eksperimentu – ji gali paskatinti visą Europą pergalvoti elektromobilio paskirtį. Iki šiol jis buvo priemonė nuvažiuoti iš taško A į tašką B. Netolimoje ateityje jis gali tapti vienu svarbiausių energijos balansavimo įrankių, leidžiančiu sumažinti tinklo apkrovas, stabilizuoti kainas ir, galiausiai, sumažinti išlaidas pačiam vairavimui.

Tai revoliucija, kuri nevyksta su fejerverkais, bet jos poveikis gali būti didesnis, nei bet kurio naujo modelio akumuliatoriaus talpos šuolis. Elektromobilis tampa ne tik transporto priemone, bet ir mažyte elektrine jūsų namuose.

Esu KAIPKADA.LT portalo redaktorius. Mano tikslas – suteikti skaitytojams aktualią, patikimą ir naudingą informaciją, padedančią geriau suprasti pasaulį aplink mus. Siekiu padėti atrasti svarbiausias žinias ir dalintis įvykiais, kurie gali turėti realią įtaką mūsų kasdieniam gyvenimui.
Komentarų: 0

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Primename: kviečiame diskutuoti pagarbiai ir laikytis bendravimo etiketo. Nepagarbūs, įžeidžiantys ar neapykantą skatinantys komentarai bus šalinami. Ačiū už supratingumą!

Komentuodami sutinkate, kad jūsų pateikti duomenys gali būti tvarkomi pagal mūsų privatumo taisykles.