Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas

Kinija ruošiasi apriboti staigų automobilių greitėjimą: nauji saugumo reikalavimai gali pakeisti visą pramonę

Greitis ribojamas vos užvedus automobilį
4 min. skaitymo

Kinijos valdžia siūlo taisykles, kurios pakeistų vieną iš svarbiausių šiuolaikinių automobilių savybių – jų gebėjimą akimirksniu šauti į priekį. Jei projektas bus patvirtintas, daugelis elektromobilių ir galingų benzininių modelių turės būti „pririšti“ jau gamykloje, o vairuotojai privalės patys aktyvuoti maksimalios galios režimą.

Kinija, viena didžiausių automobilių rinkų pasaulyje, svarsto naują techninį reglamentą, kuris gali gerokai apriboti automobilių dinamines savybes. Pagal parengtą Motorinių transporto priemonių eksploatavimo saugos techninių sąlygų projektą numatoma, kad automobiliai standartinėje būsenoje negalėtų įsibėgėti nuo 0 iki 100 km/h greičiau nei per 5 sekundes.

Tai reikštų, kad net itin galingi elektromobiliai, kaip daugelis „Tesla“ ar „BYD“ modelių, iš salono išriedėtų „sutramdyti“, o jų tikrąjį pajėgumą vairuotojas turėtų įjungti pats.

Kinijos valdžia teigia, kad tai – bandymas didinti eismo saugumą, nes šiuolaikiniai automobiliai yra kur kas greitesni, nei dauguma suvokia, o galingų modelių galimybės lenkia ankstesnių sportinių automobilių parametrus.

Greitis ribojamas vos užvedus automobilį

Naujasis reglamentas numato paprastą, bet reikšmingą pakeitimą: užvedus automobilį, pagreitis turi būti ribotas. Tik sąmoningai įjungus specialų režimą, automobilis galėtų išnaudoti pilną galią.

Taip siekiama sumažinti situacijas, kai vairuotojas pernelyg staigiai spaudžia akceleratorių nepasiruošęs arba netyčia.

Skaičius – „5 sekundės iki šimto“ – pasirenkamas neatsitiktinai. Tai pagreitis, būdingas vidutinio sportiškumo automobiliams, tad didžioji dalis elektromobilių būtų gerokai apriboti, nes daugelis jų 100 km/h pasiekia per 3 ar net 2 sekundes.

Prevencija: technologijos, aptinkančios klaidas

Siūlomuose reikalavimuose numatyta, kad visi elektromobiliai ir įkraunami hibridai privalės turėti sistemą, kuri aptinka klaidingą pedalų paspaudimą.

Tai reiškia:

  • jei automobilis stovi arba važiuoja labai lėtai;
  • jei vairuotojas vietoje stabdžio nuspaudžia akseleratorių;
  • sistema automatiškai ribos galią.

Tokios situacijos yra viena dažniausių mažų avarijų priežasčių, todėl tai laikoma esmine saugumo priemone.

Kinija ruošiasi apriboti staigų automobilių greitėjimą
Kinija ruošiasi apriboti staigų automobilių greitėjimą

Griežtesni akumuliatorių saugos standartai

Reglamentas numato ir papildomas taisykles akumuliatorių apsaugai – ypač svarbia saugumo daliai elektromobiliuose.

Planuojama reikalauti, kad:

  • susidūrimo metu, išsiskleidus oro pagalvėms, maitinimo grandinė būtų automatiškai atjungta;
  • sistema įspėtų apie pavojingą akumuliatoriaus būseną mažiausiai 5 minutėmis prieš galimą užsidegimą.

Tai turėtų suteikti vairuotojams laiko sustoti, išlipti ir išvengti galimų skaudžių pasekmių.

Durys – ne tik elektroninės, bet ir mechaninės

Dar viena siūloma naujovė: visos transporto priemonės privalės turėti mechaninius durų atidarymo mechanizmus ir iš vidaus, ir iš išorės.

Jei automobilis turi elektronines duris, jos turės automatiškai atsidaryti susidūrimo metu, kai aktyvuojamos saugos sistemos.

Tai – reakcija į pastaruosius atvejus, kai po avarijų automobilio durys dėl sistemos gedimų negalėjo būti atidarytos nei iš vidaus, nei iš išorės.

Kas keisis, jei reglamentas bus patvirtintas?

Šis projektas galėtų paveikti milijonus vairuotojų ir visą automobilių pramonę:

  • elektromobilių gamintojams reikėtų iš naujo pertvarkyti programinę įrangą;
  • sportiškesni modeliai prarastų dalį savo „charizmos“ kasdienėje eksploatacijoje;
  • vairuotojai turėtų aktyviai pasirinkti didesnės galios režimą;
  • kelių saugumas, Kinijos manymu, turėtų pagerėti.

Be to, tokie reglamentai dažnai tampa precedentais – jei Kinija juos įgyvendins, panašų modelį gali perimti ir kitos šalys, ypač Europoje, kur vis dažniau svarstoma apie aktyvias saugumo technologijas ir elektroninį vairavimo ribojimą.

Vienas dalykas aiškus: greitis jau ne vien vairuotojo koja ant pedalo. Automobilių valdymą vis aktyviau perima technologijos – ir vienos didžiausių pasaulio valstybių planai rodo, kad ši tendencija artimiausiais metais tik stiprės.

Esu KAIPKADA.LT portalo redaktorius. Mano tikslas – suteikti skaitytojams aktualią, patikimą ir naudingą informaciją, padedančią geriau suprasti pasaulį aplink mus. Siekiu padėti atrasti svarbiausias žinias ir dalintis įvykiais, kurie gali turėti realią įtaką mūsų kasdieniam gyvenimui.
Komentarų: 0

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Primename: kviečiame diskutuoti pagarbiai ir laikytis bendravimo etiketo. Nepagarbūs, įžeidžiantys ar neapykantą skatinantys komentarai bus šalinami. Ačiū už supratingumą!

Komentuodami sutinkate, kad jūsų pateikti duomenys gali būti tvarkomi pagal mūsų privatumo taisykles.