Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas

Europos Sąjunga nutarė: ar senesniems nei 10 metų automobiliams reikės dažnesnės techninės apžiūros? Lietuvai – didžiulė reikšmė

Techninė apžiūra / Pranešimo spaudai,Elta nuotr.
3 min. skaitymo

Briuselyje vykstančiame ES transporto, telekomunikacijų ir energetikos ministrų tarybos posėdyje priimtas sprendimas, kurio laukė milijonai vairuotojų visoje Europoje. Po kelių mėnesių derybų nutarta: valstybės narės pačios galės spręsti, kaip dažnai tikrinti senesnius nei 10 metų automobilius.

Šis sprendimas – itin svarbus Lietuvai, nes daugiau nei 80 % mūsų automobilių yra senesni nei dešimtmetis. Kasmetinės apžiūros prievolė būtų palietusi apie 1,5 mln. žmonių.

Kodėl Lietuva aktyviai priešinosi kasmetinei apžiūrai?

Susisiekimo ministras J. Taminskas neslepia – Lietuva iš pat pradžių siekė išlaikyti dabartinę tvarką:

„Reikalavimas kasmet atlikti techninę apžiūrą nepagerintų eismo saugumo. Jis tik sukeltų papildomą finansinę ir laiko naštą vairuotojams.“

Ministerijos duomenys rodo, kad didžioji avarijų dalis įvyksta dėl žmogiškųjų klaidų, oro sąlygų ar neatsargaus elgesio, o ne dėl automobilio amžiaus. Kitaip tariant – senesnis automobilis nebūtinai yra nesaugus.

Be to, kasmetinė apžiūra būtų sukėlusi kelis kartus ilgesnes eiles TA centruose. Verslas tai labai aiškiai įspėjo dar pavasarį.

Kokie dar pokyčiai priimti Briuselyje?

1. N1 kategorijos emisijų tikrinimas – nebe taip griežtai

Buvo atsisakyta reikalavimo lengvųjų krovininių automobilių (N1) išmetamųjų dujų emisijas tikrinti jau po vienų metų nuo pirmos registracijos.
Dabar valstybės narės pačios spręs, ar tikrinti emisijas kelyje, ar per periodines apžiūras.

2. Laikinasis ES techninės apžiūros sertifikatas – vis dar diskusijų centre

Šis sertifikatas, atlikus apžiūrą užsienyje, galiotų iki 6 mėnesių.
Lietuva siekia, kad:

  • jis galiotų visoje ES,
  • galiojimo laikas nebūtų toks trumpas,
  • taisyklės būtų vienodos visoms šalims.

J. Taminskas pabrėžia:

„Keista, jei apžiūra atliekama pagal tą pačią ES direktyvą, tačiau sertifikatas galiotų tik pusmetį. Tikiuosi, kad derybose su Europos Parlamentu rasime kompromisą.“

Techninė apžiūra pasikeis / VTA nuotr.
Techninė apžiūra pasikeis / VTA nuotr.

Kodėl apskritai ES imasi šių pokyčių?

Europos Komisijos pristatytas Techninių apžiūrų paketas yra didesnio plano dalis: iki 2050 m. pasiekti beveik nulį žuvusiųjų keliuose, o iki 2030 m. sumažinti jų skaičių perpus.

Griežtesnės apžiūros, papildomi patikrinimai ir tarptautinis sertifikato pripažinimas – visos šios priemonės turi užtikrinti, kad techninė automobilio būklė netaptų nelaimės priežastimi.

Kas bus toliau?

Sprendimas Taryboje – tik pirmasis žingsnis. Dabar dėl taisyklių turės balsuoti ir Europos Parlamentas. Tik tada paaiškės galutinis modelis, kuris galios visoms šalims, įskaitant Lietuvą.

Ką tai reiškia vairuotojams šiandien?

  • Techninės apžiūros dažnis Lietuvoje nesikeičia.
  • Kasmetinė apžiūra nebus privaloma, nebent valstybė pati norėtų ją įvesti.
  • Ateinantys mėnesiai gali atnešti papildomų taisyklių dėl tarptautinio sertifikato ir krovininių automobilių tikrinimo.
Esu KAIPKADA.LT portalo redaktorius. Mano tikslas – suteikti skaitytojams aktualią, patikimą ir naudingą informaciją, padedančią geriau suprasti pasaulį aplink mus. Siekiu padėti atrasti svarbiausias žinias ir dalintis įvykiais, kurie gali turėti realią įtaką mūsų kasdieniam gyvenimui.
Komentarų: 0

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Primename: kviečiame diskutuoti pagarbiai ir laikytis bendravimo etiketo. Nepagarbūs, įžeidžiantys ar neapykantą skatinantys komentarai bus šalinami. Ačiū už supratingumą!

Komentuodami sutinkate, kad jūsų pateikti duomenys gali būti tvarkomi pagal mūsų privatumo taisykles.