Nauja Tarptautinės švaraus transporto tarybos (ICCT) analizė atskleidžia ryškų poslinkį Europos automobilių rinkoje. Kol didžiosios ES valstybės vis dar juda atsargiai, Šiaurės šalys – Danija, Švedija ir Suomija – demonstruoja augimą, kurio mastas verčia nustebti net ekspertus.
Šios trys šalys sparčiai tolsta nuo Europos vidurkio ir tampa regionu, kur elektromobiliai nebe ateitis, o norma.
Danija – naujoji elektromobilių rinkos žvaigždė
ICCT skaičiai rodo, kad Danija per kelerius metus iš autsaiderės tapo viena sparčiausiai augančių elektromobilių rinkų Europoje.
Danijos sėkmė remiasi trimis pagrindiniais dalykais:
– ambicingu įkrovimo tinklo plėtimu,
– patraukliomis paskatomis pirkėjams,
– milžinišku vartotojų susidomėjimu elektrinėmis alternatyvomis.
Šalis jau priartėjo prie situacijos, kai naujų elektromobilių dalis tampa dominuojanti – tai ženklas, kad Danija ryžtingai žengia elektrifikacijos keliu.
Švedija – stabilumo ir nuoseklios politikos pavyzdys
Skirtingai nei Danija, Švedija jau ilgą laiką laikoma viena brandžiausių elektromobilių rinkų Europoje.
ICCT akcentuoja du pagrindinius veiksnius:
– didelius mokesčius automobiliams su vidaus degimo varikliais,
– nuoseklias ir ilgalaikes paskatas elektromobiliams.
Rezultatas – vartotojai aktyviai pereina prie tvarių transporto priemonių, o gamintojai nuolat plečia siūlomų modelių spektrą.

Suomija – infrastruktūros lyderė, pasukusi agresyviausiu tempu
Suomija įkrovimo infrastruktūros srityje tapo tikra Europos pažiba.
Šalis diegia greitojo įkrovimo stoteles rekordiniu greičiu, todėl elektromobilių naudojimas tampa:
– patikimas,
– patogus,
– prieinamas ne tik miestuose, bet ir atokesnėse vietovėse.
Tai vienas svarbiausių veiksnių, dėl kurių elektromobilių rinkos dalis Suomijoje auga sparčiau nei daugelyje ES valstybių.
Šiaurės šalys įrodo: stipri politika duoda rezultatų
ICCT pabrėžia, kad Šiaurės šalių sėkmė nėra atsitiktinumas.
Būtent:
– aiškiai suformuluoti klimato tikslai,
– ilgalaikiai politiniai sprendimai,
– nuoseklios paskatos ir stabilios taisyklės
sukūrė aplinką, kurioje elektromobiliai tampa natūraliu vartotojų pasirinkimu.
Šių valstybių rinkos dalys gerokai viršija ES vidurkį ir toliau auga.
Europa rizikuoja rimtai atsilikti
ICCT duomenys atskleidžia įspėjamąją tendenciją: kelios didžiausios ES rinkos juda per lėtai.
Jeigu jos nepakeis krypties, Šiaurės šalių ir likusios Europos atotrūkis tik didės. Tai gali turėti įtakos tiek automobilių gamybai, tiek transporto sektoriaus transformacijos tempui visame žemyne.

Šiaurės šalių pavyzdys verčia kelti ambicijas
Stebint Danijos, Švedijos ir Suomijos šuolį, ES politikos formuotojai yra priversti permąstyti tikslus ir terminus.
Norint išlikti konkurencingiems, Europa turės:
– spartinti įkrovimo tinklo plėtrą,
– didinti paskatų efektyvumą,
– greičiau atsisakyti taršių automobilių.
Ateitis priklauso tiems, kurie veikia dabar
ICCT išvada aiški: šalys, kurios investuos į elektromobilumo infrastruktūrą, pastangas ir paskatas šiandien, per artimiausią dešimtmetį laimės konkurencinę kovą.
Šiaurės regionas jau dabar tampa sektinu pavyzdžiu ir realiu rodikliu, kiek galima pasiekti ryžtingai priimant sprendimus.
Šaltinis: https://theicct.org/publication/europes-ev-market-leaders-denmark-sweden-and-finland-aug25/

Hahahaa … Gyvenu Norvegijos šiaurėje, todėl puikiai matau kokiais auto važinėja ir kodėl… Pasakyti kodėl? Norvegas net nežiūrėtų į elektromobilio pusę, jie lygiai taip pat geba mastyti kaip ir visi kiti. Tiesiog verksted arba lietuviskai autoservisai lupa žvėriškas kainas, pvz paskirstymo diržo pakeitimas 17000 kr, keturių padangų keitimas (tik darbas) 4000 kr. Pirma priežastis – valstybės lengvatos, pigi elektros energija palyginti su kuro kainomis „naftos valstybėje”, kur benzinas ir dyzelinas kainuoja 23-24 kr litras. Antra priežastis, kaip minėjau, remontas ir priežiūra, naujas auto plius minus 5 metai nemokamai… O po to auto keičiama į naują, o senoji parduodama autosalonui… Taip norvegui gaunasi pigiau nei prižiūrėti seną dyzelį verkstede. Ir dar jie labai mėgsta antikvarinius amerikonus 5 ltr varikliais, didžiulius džipus, pvz Dodge RAM, todėl ekologija čia net nekvepia
Baikit rašyti nesąmones.Jokiais šuoliais niekas nešuliioja.Kol buvo Norvegijoje daug paramos iš valstybės,tol pirko.Dabar kai panaikino privilegijas,ives naujus mokesčius kaip visom mašinom.Niekas nepirks to mėšlo.Kasdien nuo ryto prasideda informacinė ataka,gelbėkit pasaulį,skandinavai pirmauja,atsikratykite senais dizeliais.O kaip utilizuos el.mašinas niekas nežino ir nekalba,kas taršesnis dar neaišku.