Kaip skirtingos vaistų spalvos susijusios su poveikiu pacientų suvokiamam jų poveikiui ir kodėl vaistų tablečių spalvinimas naudingas gamintojams. Apie tai rašo „JAV nacionalinė medicinos biblioteka”.
Spalvų svarba medicinoje
Žmogaus smegenys didžiąją dalį informacijos gauna per regimuosius vaizdus. Vaistų spalva, forma ir dydis vaidina svarbų vaidmenį padedant atpažinti ir atskirti vaistus, taip pat padedant pacientams laikytis jų vartojimo rekomendacijų.
Kodėl reikia dažyti tabletes:
- lengviau įsiminti ir rasti tabletę pagal jos spalvą ir formą nei pagal sudėtingą pavadinimą;
- skonio įspūdis – žmonės tikisi, kad vyšnių skonio tabletė turės raudoną atspalvį, o geltona tabletė asocijuosis su rūgščiu skoniu;
- prekės ženklo kūrimas – gamintojai naudoja spalvą kaip savo prekės ženklo identiteto dalį, kad būtų atpažįstama rinkoje;
- kova su klastojimu – naudojant unikalias spalvas sunkiau padirbti vaistus.
Spalva ir suvokiamas veiksmingumas
Tyrimai parodė, kad tablečių spalva daro įtaką pacientų lūkesčiams dėl vaisto, susiejant juos su spalvų asociacijomis. Vaistų spalva dažnai pasirenkama remiantis emociniais jausmais, simbolika arba asociacijomis su gerai žinomais vaistais.
Spalvos ir jų numatomas poveikis:
- balta – analgetikai, raminamieji vaistai;
- mėlyna – raminamoji;
- geltona – nuo opaligės;
- raudona – stimuliuojantys.
Spalva ir sauga
Vaistų spalva ypač svarbi pagyvenusiems pacientams, kurie kasdien gali vartoti skirtingus vaistus. Ji padeda jiems geriau orientuotis vartojamuose vaistuose.
Tyrimai parodė, kad pacientai pripranta prie tam tikros vaisto išvaizdos ir bet kokie pokyčiai gali paskatinti atsisakyti jį vartoti. Atsižvelgiant į tai, kad daugėja generinių vaistų, kurie skiriasi nuo originalų savo forma ir spalva, tai dar svarbiau.
Spalva taip pat svarbi vaikams – ryškiaspalvės tabletės patraukia jų dėmesį, o tai gali padidinti jų norą vartoti pavojingus vaistus. Vis dėlto svarbu imtis saugumo priemonių ir laikyti vaistus vaikams nepasiekiamoje vietoje.
Spalva ir prekės ženklas
Renkantis tablečių spalvą, atsižvelgiama į tokius veiksnius kaip spalvos unikalumas savo klasėje, integracija į įmonės spalvų schemą ir spalvos ryšys su numatomu farmakologiniu poveikiu. Naudojant spalvą ir dizainą atsižvelgiama į psichologinį prekės ženklo patrauklumą.
Parašyti komentarą