Ar kada susimąstėte, kiek iš tiesų uždirba pavėžėjimo paslaugų vairuotojai? Ar tai lengvi pinigai, o gal sunkus darbas, kupinas netikėtumų ir išlaidų? Vienas „Bolt“ vairuotojas iš kaimyninės Latvijos, socialiniame tinkle „TikTok“ žinomas slapyvardžiu @taspatsarmins, nusprendė nutraukti tylos sieną. Jis visą savaitę fiksavo savo darbą ir pasidalino detaliu vaizdo įrašu, kuriame atskleidė ne tik džiuginančius skaičius, bet ir nelengvą kasdienybę.
Savaitės pradžia: techninių gedimų košmaras
Savaitė prasidėjo daug žadančiai – du greiti reisai po 13 eurų. Tačiau džiaugsmas truko neilgai. Įpusėjus dienai, automobilyje sugedo kondicionierius, o dirbti karštyje tapo tiesiog neįmanoma. Lyg tyčia, nė viename Rygos autoservise tą dieną laisvų vietų nebuvo, tad vairuotojui teko leistis į kelionę iki Sėlijos regiono vien tam, kad sutaisytų automobilį. Po remonto laiko darbui nebeliko, tad pirmos dienos uždarbis taip ir liko simboliniai 13 eurų.
Antradienį vargai tęsėsi – vairuotojui pačiam teko pildyti kondicionierių ir atlikti kitus smulkius remonto darbus. Ši diena pajamų atžvilgiu taip pat buvo tuščia.
Trečiadienis: pagaliau į darbą!
Tik trečiadienis tapo pirmąja pilnaverte darbo diena. Užsakymai krito vienas po kito, tačiau teko susidurti su kita pavėžėjo realybe – „tuščiais kilometrais“, kai iki kliento tenka važiuoti be keleivio ir deginti kurą veltui.
Vienas iš reisų buvo į Kekavą – tokiu atveju kelionė atgal dažniausiai būna nuostolinga, nes rasti keleivių iš priemiesčio atgal į centrą pavyksta retai. Prie vieno prekybos centro teko praleisti pusvalandį tiesiog laukiant kito užsakymo. Vairuotojas prisipažino, kad būtent šis laukimas ir nežinomybė yra nemaloniausia darbo dalis. Tą dieną jis dirbo 5,5 valandos. Itin malonia staigmena tapo „Bolt“ skirta 140 eurų premija, tačiau vairuotojas pabrėžė, kad tokie bonusai – retenybė, todėl jų į nuolatines pajamas neįskaičiuoja. Realus dienos uždarbis, atskaičius komisinį mokestį, siekė 75 eurus.
Ketvirtadienis: nuo oro uosto iki nemalonaus kvapo
Ketvirtadienį vienas iš reisų buvo į oro uostą. Vairuotojas tai pavadino sėkme – klientai už įvažiavimą į oro uosto teritoriją sumoka 2 eurų mokestį, tačiau pačiam vairuotojui realiai šio mokesčio mokėti nereikia, tad visa suma lieka jam. Tiesa, laukiant kito kliento, teko stovėti nuošalioje vietoje pakelėje.
Dieną „praskaidrino“ ir kelionė su viena močiute, po kurios automobilyje ilgai tvyrojo itin nemalonus kvapas. Teko pusvalandį vėdinti saloną, tačiau vairuotojas pabrėžė – tokiose situacijose išlaipinti keleivio yra tiesiog neetiška. Tą dieną, dirbus 8 valandas ir 11 minučių, po komisinių atskaitymo pavyko uždirbti 112,55 euro.

Penktadienis ir savaitgalis: darbo maratonas
Penktadieniai laikomi pelningiausiomis dienomis, todėl vairuotojas nusprendė dirbti visą dieną ir dalį nakties. Viena kelionė driekėsi iki Salaspilio, tačiau šįkart pasisekė – iškart atsirado užsakymas atgal. Iš viso per 9 valandas pavyko uždirbti daugiau nei 147 eurus.
Kadangi savaitės pradžia buvo prarasta, teko dirbti ir per išeigines. Šeštadienis tapo pelningiausia savaitės diena – užsakymų buvo gausu, įskaitant ir išankstinius. Bendros dienos pajamos pasiekė 160 eurų.
Sekmadienis iš pradžių atrodė daug žadantis – įvykdyti 7 užsakymai, tačiau po jų vairuotojui teko laukti visą valandą. Iš viso tą dieną dirbta 3 valandas.
Savaitės rezultatai: skaičiai kalba patys už save
- Iš viso dirbta: 35 valandos.
- „Purvinos“ pajamos (be premijos): 538 eurai.
- Arbatpinigiai: 5 eurai.
- Pajamos „į rankas“: atskaičius mokesčius, automobilio amortizaciją ir degalų išlaidas, vairuotojui liko apie 270 eurų.
- Valandinis atlygis „į rankas“: šiek tiek mažiau nei 7,50 euro.
„Mano nuomone, tai geras rezultatas, ypač turint omenyje, kad yra daugybė darbų, kur atlyginimas dar mažesnis. Bet, žinoma, viskas priklauso nuo to, kokia jūsų mašina“, – apibendrina vairuotojas.
Parašyti komentarą