Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas

Neigiamas karščio poveikis elektrinėms transporto priemonėms: kaip išvengti problemų

2 min. skaitymo

Ekstremali temperatūra, nesvarbu, ar ji būtų šalta, ar karšta, gali turėti neigiamą poveikį elektromobiliams. Ekspertai įspėja, kad aukšta temperatūra itin pavojinga elektromobiliams.

Kaip ir vidaus degimo varikliai, kuriuos nuo perkaitimo saugo aušinimo skystis ir radiatoriai, elektromobiliai turi temperatūros valdymo sistemas. Šios sistemos skirtos ličio jonų baterijoms apsaugoti nuo pažeidimų ir gaisro.

Remiantis akumuliatorių tyrimų srityje besispecializuojančio startuolio „Recurrent” tyrimais, aukšta temperatūra pagreitina cheminius procesus akumuliatoriuose, todėl sumažėja aktyvaus ličio kiekis ir sutrinka jonų judėjimas akumuliatoriaus viduje.

Šiuolaikinės akumuliatorių valdymo sistemos (BMS) paprastai palaiko optimalią elementų temperatūrą naudodamos skysčio arba oro aušinimą. Daugeliu atvejų tai vyksta automatiškai. Pavyzdžiui, vykstant į įkrovimo stotį, sistema iš anksto atvėsina akumuliatorius iki reikiamos temperatūros.

Tačiau akumuliatorių pirminiam kondicionavimui taip pat reikia energijos. Todėl ekspertai rekomenduoja jį atlikti, kai automobilis prijungtas prie elektros tinklo, kad vietoj akumuliatoriaus būtų naudojama elektros tinklo energija. Tai taip pat padidins nuvažiuojamą atstumą ir salone bus vėsiau.

Elektromobilių BMS sistema

Dažnas nuolatinės srovės greitasis įkrovimas gali pakenkti akumuliatoriams, nors jie yra sukurti taip, kad atlaikytų tokias apkrovas. Greitasis įkrovimas esant aukštai temperatūrai gali sumažinti įkrovimo greitį dėl „terminio apribojimo”, kai BMS sistema apriboja srovės srautą, kad palaikytų saugią temperatūrą.

Siekiant sumažinti akumuliatoriaus degradaciją, rekomenduojama apriboti įkrovimo lygį iki 80 %. Nepriklausomai nuo įkrovimo tipo, tai padės akumuliatoriui išlaikyti optimalią temperatūrą. Įkrovimas naktį, kai temperatūra yra žemesnė, taip pat yra efektyvesnis ir sumažina tinklo apkrovą.

Kai kurie „Tesla” savininkai nustatė, kad naudojant drėgną rankšluostį senesnėse „Supercharger V2” įkrovimo stotyse, kuriose nėra aktyviai aušinamų kabelių, galima padidinti įkrovimo greitį. Tačiau šį metodą reikėtų naudoti atsargiai, nes temperatūros ribos nustatytos dėl saugumo.

Įkraukite transporto priemonę pavėsyje, kad akumuliatorius ir salonas būtų vėsūs. Tai padės sumažinti oro kondicionieriaus apkrovą. Taip pat rekomenduojama sumažinti važiavimo intensyvumą ir naudoti „Eco” režimą, kad efektyviau išnaudotumėte energiją ir išsaugotumėte ridą.

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

Vidutinis reitingas / 5. Balsų skaičius:

Kol kas nėra balsų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Pasidalinkite šiuo straipsniu
Adomas Račkauskas – KAIPKADA.LT portalo straipsnių autorius ir ekspertas automobilių, technikos, transporto bei verslo srityse. Jo straipsniai padeda skaitytojams suprasti naujausias transporto tendencijas, technologinius sprendimus ir verslo strategijas.
guest
0 Komentarai(ų)
Naujausi
Seniausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus