Apžvelkime dažniausiai pasitaikančius žmonių tipus, kurių elgesys ne tik glumina, bet, neretu atveju, ir piktina.
Žmonės, kurie erzina ir piktina
Pažadų laužytojai
Jie gali lengvai duoti pažadus, bet vėliau jų neįvykdyti, sukeldami aplinkinių nusivylimą ir susierzinimą.
Gali būti, kad šie žmonės nesuvokia savo žodžių ir parodyto pasitikėjimo jais svarbos arba tiesiog nemoka planuoti savo laiko.
Nuolat pertraukinėjantys
Jie neleidžia kitiems užbaigti minties, nuolat įterpdami savo komentarus ar klausimus. Dėl to kiti žmonės gali pasijusti neišklausyti ir net ignoruojami.
Nuolat vėluojantys
Jie nuolat verčia kitus laukti, o tai gali sukelti susierzinimą ir nusivylimą. Vėluojantys žmonės gali taip elgtis dėl įvairių priežasčių, pradedant neorganizuotumu ir baigiant transporto problemomis. Ar tai pateisina vėlavimą? Turbūt kiekvienas turime skirtingą atsakymą.
Garsiai kalbantys viešose vietose
Jų pokalbiai gali trikdyti kitus, ypač jei kalbama asmeninėmis ar provokuojančiomis temomis. Poreikį garsiai kalbėti telefonu gali lemti įprotis arba nepagarba kitiems, taip pat sveikatos ypatumai – pavyzdžiui, klausos problemos. Tačiau kai žmogus beveik šaukia ar net įjungia garsiakalbį, mumyse kyla pyktis, nes yra pažeidžiama mūsų privati erdvė.
Žmonės, kurie „primeta“ savo nuomonę kitiems
Jie mano, kad jų nuomonė yra vienintelė teisinga, ir bando ją „primesti“ kitiems. Tai gali sukelti susierzinimą ir konfliktą, nes kiekvienas turi teisę į savo poziciją.
Savo nuomonės „primetimas“ gali būti nulemtas noro kontroliuoti situaciją arba įsitvirtinti kitų sąskaita.
Tie, kurie nuolat skundžiasi
Tai žmonės, kurie viską mato neigiamoje šviesoje ir visada randa priežastį būti nepatenkinti. Jie gali skųstis dėl savo darbo, šeimos, draugų, sveikatos ir net oro. Jų skundai itin vargina ir sukelia norą atsitraukti.
Kodėl jie mus erzina? Todėl, kad nuolatinis nepasitenkinimas gali neigiamai paveikti mūsų pačių nuotaiką ir motyvaciją. Būdami šalia tokių žmonių galime pradėti jaustis prislėgti arba nusivylę. Be to, jų skundai gali atrodyti nepagrįsti arba perdėti, o tai taip pat gali erzinti.
Perfekcionistai
Perfekcionistai siekia tobulumo visur, ką daro, ir gali kritikuoti kitus dėl menkiausių klaidų. Tai aplinkiniams gali sukelti nepilnavertiškumo jausmą. Perfekcionistinės asmenybės gali sukurti nuolatinės įtampos ir spaudimo atmosferą, nes per daug reikalauja iš savęs ir kitų. Jų kritika dažnai būna nesąžininga ir perdėta, todėl žmonės gali jaustis nesaugūs dėl savęs ir savo gebėjimų.
Pasyvūs agresoriai
Šie agresoriai savo nepasitenkinimą ir kritiką išreiškia netiesiogiai – sarkazmu, ironija arba pasyviu pasipriešinimu. Jų elgesį gali būti sunku interpretuoti, todėl kyla nesusipratimų ir konfliktų. Jie taip pat gali naudotis manipuliavimo įgūdžiais, kad pasiektų norimą rezultatą nesiveldami į atvirą konfliktą.
Nuolat besiginčijantys
Šie žmonės mėgsta įsitraukti į diskusijas ir ginti savo požiūrį, net jei jis nesutampa su daugumos nuomone. Jie gali būti atkaklūs ir nelinkę eiti į kompromisus. Jų užsispyrimas ir nenoras išklausyti kitų gali sukelti rimtų konfliktų. Be to, šių žmonių noras bet kokia kaina laimėti ginčą gali atrodyti savanaudiškas ir nepagarbus aplinkinių atžvilgiu.
Įkyruoliai
Itin įkyrūs žmonės kalba tik apie tai, kas jiems įdomu, ir nerodo jokio susidomėjimo kitomis temomis. Jiems būdingas monologo monotoniškumas ir nesidomėjimas kitais žmonėmis. Tai kelia nuobodulį, o dėl pernelyg didelio įkyrumo gali kilti noras iš viso vengti bendravimo.
Parašyti komentarą