Ispanai savo keliuose diegia naujovišką sprendimą – „Kelias 2+1“. Toks kelio ženklas žymi naujo tipo kelius, skirtus pagerinti aplenkimo saugumą. Tačiau naujųjų taisyklių nepaisymas gali baigtis beveik daugiau kaip 200 eurų bauda. Koks tai ženklas?
Ispanijos generalinis eismo direktoratas (DGT) įvedė naują ženklą, nurodantį alternatyvias eismo juostas. Juo siekiama padidinti saugumą vienos važiuojamosios dalies keliuose, kuriuose ypač pavojinga lenkti. Tokia sistema ne tik pagerina eismo srautą, bet ir gerokai sumažina susidūrimų su priešpriešiais atvažiuojančiais automobiliais riziką.
Ką reiškia „carretera 2+1“ („Kelias 2+1”)?
Ženklas „Kelias 2+1“ informuoja vairuotojus, kad jie važiuoja kelio ruožu, kuriame eismo juostos išdėstytos pakaitomis. Tokiame ruože dvi eismo juostos viena kryptimi leidžia saugiai lenkti, o viena juosta skirta priešinga kryptimi važiuojančioms transporto priemonėms. Po kelių kilometrų eismo juostų išdėstymas pasikeičia ir kitoje pusėje esantys vairuotojai turi galimybę aplenkti. Tokio išdėstymo tikslas – sumažinti susidūrimų, kurie yra viena iš dažniausių mirtinų avarijų priežasčių vienos važiuojamosios dalies keliuose, skaičių.

Kodėl buvo sukurtas toks kelio ženklas?
Ispanai įvedė „2+1 ženklą“ reaguodami į didėjantį eismo įvykių, susijusių su pavojingu lenkimu judriuose keliuose, skaičių. Tarp pagrindinių šio sprendimo privalumų yra šie:
- Didesnis saugumas, palyginti su tradiciniais vienos važiuojamosios dalies keliais, nes sumažėja susidūrimų priekinėmis dalimis rizika lenkiant.
- Didesnis kelionės komfortas dėl galimybės važiuoti didesniu vidutiniu greičiu.
- Mažesnės statybos sąnaudos, palyginti su viso dydžio greitkeliais ar automagistralėmis, todėl tokie sprendimai yra ekonomiškesni.
- Mažesnis poveikis aplinkai, nes tokiems keliams reikia mažiau vietos nei greitkeliams.
- Didesnis projektavimo lankstumas, nes nereikia numatyti tokių didelių aplenkimo atstumų kaip tradiciniuose keliuose.
- Lengvesnis lėtesnių transporto priemonių aplenkimas, o tai ypač svarbu keliuose, kuriuose vyksta intensyvus eismas.
Dėl šių privalumų „2+1“ keliai yra ne tik ekonomiškesnė, bet ir tvaresnė alternatyva klasikinio vienos važiuojamosios dalies išplanavimo keliams. Jų diegimas – tai žingsnis saugesnio ir efektyvesnio transporto link.
Kokia bauda gresia už „Kelias 2+1“ ženklo pažeidimą?
Naujosiose taisyklėse numatytos griežtos baudos už taisyklių pažeidimus „2+1“ ruožuose. Pažeidimas traktuojamas kaip lenkimas ištisinėje linijoje arba naudojimasis lenkimo juosta ne tam skirtoje vietoje. Už tokius pažeidimus baudžiama 200 eurų bauda.
Kur yra nauji keliai?
Pirmieji „2+1 kelio“ ruožai buvo įrengti tam tikruose Ispanijos keliuose įgyvendinant projektą, kuriuo siekiama pagerinti saugumą šalies keliuose. Artimiausiais metais Ispanijos generalinis eismo direktoratas planuoja šią sistemą išplėsti didesniu mastu.
Lietuvoje taip pat jau yra pavyzdzui panevezio aplinkely.
Ispanai tai praktikavo jau 1990 m., kai ruošesi Barselonos olimpiadai, teko matyti pačiam ekskursijoje
Estijoje prieš Taliną jau senai yra toks kelio ir ženklo žymėjimas.
Tai kad nereikia jokių ženklų kurti. Ir Vokietijoje ir Lenkijoje yra kelių, kur yra trys juostos. Yra ištisos baltos linijos ir matai, ar tau dvi juostos yra, ar viena.
Čekijoje jau prieš 17-18 metų buvo. Labai geras sprendimas.
Afigienai. Reik ir Lietuvoje kubnegali autostrados pastatyt. Ypač vietose kur ner galimybes pasitraukt nulekiant nuo kelio jei i tave vaziuoja
Prancūzijoje jau seniai taip yra