Ant kortos pastatytas milijonų ES registruotų dyzelinių automobilių likimas. Ginčas kyla dėl neleistinos praktikos, susijusios su išmetamųjų dujų išmetimo sistemų veikimu. Europos Teisingumo Teismas nagrinėja dvi tokias bylas. Vokietijos gamintojams nepalankus sprendimas reiškia, kad vien Vokietijoje daugiau kaip 8,2 mln. automobilių teks atiduoti į metalo laužą priverstiniu būdu, t. y. jie negalės dalyvauti eisme.
Kas čia vyksta?
Lapkričio 21 d. Europos Teisingumo Teismo generalinis advokatas Athanasios Rantos pateikė savo išvadą dėl ESTT nagrinėjamos bylos, kurią prieš „Mercedes-Benz“ prekės ženklą iškėlė du nusivylę klientai. Ombudsmeno pareiškimas įelektrino Vokietijos automobilių gamintojus. Iš jo matyti, kad ombudsmenas „pritaria Duisburgo teismo abejonėms“ ir laikosi nuomonės, kad pagal NEDC procedūrą patvirtintos transporto priemonės turi atitikti išmetamųjų teršalų normas ne tik bandymų stende, bet ir realiai – kelyje. Jei Europos Teisingumo Teismas galiausiai pasisakys taip pat, tai reikš, kad milijonai dyzelinių lengvųjų automobilių turės būti pašalinti iš Europos kelių.
Vokietija jau panikoje. 8,2 mln. dyzelinių automobilių teks atiduoti į metalo laužą?
Bylos, kurias dabar nagrinėja ESTT, yra dviejų nusivylusių „Mercedes“ klientų skundų, kuriuos Vokietijos Duisburgo teismui pateikė du nusivylę klientai, pasekmė. Tiksliau, tai Europos Sąjungos Teisingumo Teisme nagrinėjamos bylos C 251/23 ir C 308/23. Abiejose bylose Mercedes-Benz yra atsakovė, o abejonės, be kita ko, susijusios su išmetamųjų teršalų kontrolės ir ribojimo sistemų veikimu automobiliuose, atitinkančiuose Euro 5 (byla C 251/23) ir Euro 6 (byla C 308/23) išmetamųjų teršalų standartus.
Mercedes klientai, kurie jautėsi apgauti dėl faktinio jų automobilių išmetamųjų teršalų kiekio, padavė įmonę į Vokietijos teismą ir reikalauja iš gamintojo kompensacijos. Abu Duisburgo teismui pateikti ieškiniai įrodo, kad faktinė transporto priemonių išmetamųjų teršalų emisija toli gražu neatitinka gamintojo deklaruojamos. Suprasdami kaltinimo rimtumą, Duisburgo teisėjai prejudiciniame sprendime paprašė Europos Teisingumo Teismo teisinės pagalbos.
Ar milijonai dyzelinių variklių keliaus į metalo laužą?
Trumpai tariant, tai tokia praktika, kaip garsusis „Volkswagen“ „terminis langas“, kuris praktiškai ribojo išmetamųjų dujų recirkuliacijos sistemos veikimą tam tikruose temperatūros diapazonuose, kad „apsaugotų variklį“ nuo pažeidimų. Šiose konkrečiose bylose Duisburgo teismas pateikė ESTT keletą klausimų, pvz:
„Ar lengvasis automobilis su slėginiu uždegimu, kuriam taikomas „Euro 5“ išmetamųjų teršalų standartas […], yra nesuderinamas su ES teisės nuostatomis, jei dėl jo konstrukcijos pobūdžio ir jame įdiegtų funkcijų valdymo būdo iš anksto žinoma, kad įkaitus varikliui jis išmeta daugiau nei 180 mg azoto oksidų kilometrui „mišinyje“, net jei jis bandomas tokiomis sąlygomis pagal NEDC procedūrą“.
Naujausias Europos Teisingumo Teismo generalinio advokato Athanasios Rantos pareiškimas leidžia manyti, kad ETT teisėjai linksta prie neigiamo atsakymo. Toks verdiktas atveria kelią masiniam ginčui dėl milijonų dyzelinių automobilių, parduotų Europoje 2011-2017 m., kai galiojo NEDC matavimo tvarka.
Dyzelgeitas amžinai gyvas. Afera po aferos
Visa ši byla, žinoma, yra dar vienas „Dieselgate“ skandalo padarinys. Iki skandalo, nuo 2011 m., nauji automobiliai buvo homologuojami pagal NEDC ciklą – panašiomis sąlygomis bandymų stende. Dėl „Volkswagen“ skandalo ši tvarka buvo sugriežtinta. Dėl šio skandalo, pavyzdžiui, buvo įvestas realybe labiau pagrįstas WLTP bandymų ciklas ir RDE procedūra.
Taip pat skaitykite: „Dyzelgeitas 2.0“ – gresia dar didesnis skandalas, apimantis tuziną gamintojų ir šimtus modelių
Vokietijos automobilių pramonės atstovai ir ADAC laikosi pozicijos, kad transporto priemonių patvirtinimas negali būti kvestionuojamas, nes jos buvo teisėtai patvirtintos pagal NEDC procedūrą. Todėl teisininkai nurodo, kad tokiu atveju įstatymas turėtų būti taikomas atgaline data. Iš tiesų iš automobilių, patvirtintų pagal NEDC procedūrą, negalima reikalauti, kad jie praktiškai atitiktų WLTP procedūrą. Tačiau tai neatsako į ESTT klausimą, ar automobilis gali būti laikomas atitinkančiu „Euro 5“ standartą, kai iš anksto žinoma, kad – faktinėmis važiavimo sąlygomis – jis tokio standarto neatitinka.
Žinoma, kad automobiliai neturi jokių šansų išlaikyti naująjį testą, todėl realiai tai reikštų, kad jie turės būti išimti iš apyvartos, o jų savininkams išmokėtos kompensacijos už šių automobilių utilizavimą. Atsižvelgiant į Vokietijos bendroves kamuojančias finansines problemas, tai galėtų būti tariama vinis į jų karstą. ESTT nuomonę šiuo klausimu tikriausiai sužinosime iki metų pabaigos. Tačiau galima tikėtis, kad Duisburgo teismas neskubės priimti galutinio sprendimo.
Šaltinis: Interia.pl
Įdomu kaip bus lėktuvais,ir krautų fūrų kamščiais Vokietijoje aišku ir visi gatvių susiaurinimai kurie sąmoningai suplanuoti kamščiams.Ar nereikėtų pirma nuo tai pradėti.o lengvosios mašinos ne prie ko.Beto gamyklos turi žmonėms kompensuoti už šitą varkę.tipo pirkite db.dizelį,o paskui išmeskite..Tai fašizmas
Ar ES atiduos pinigus už dyzelinius automobilius savininkams. Savininkai tai nekalti kad ES apie tai negalvoja. Mes tai už juos sumokėjom nemažus pinigus.
Mirties nuosprendis bus greičiau sąjungai nei dyzelinui.
Turėtų viešai būti skelbiami duomenys šitų dvieju urodu kurie „kreipėsi” i teisma.
…geriau tu išsiplauk galvą, kvailysčių nerašinėjes…
Vaikuciai,kas labiau tersia ar dyzelis ar bendzas atsakymas tas kuris kuro sunaudoja daugiausiai 100 kilometru. Vadinas uzdraus po kurio laiko abu. Ir be liks tik dviratis be padangu.
TE UZDRAUDZIA… TAI BUS PASKUTINE EUROPOS SAJUNGOS DUENA …..TUOS IDIOTUS VISOKIUOSE PAZALIAVUSIOSE EUROKOMISIJOSE SENAI LAIKAS PASTATYT I VIETA.
Reiškia, man pasisekė,nes aš važinėju Lietuvos keliais benzininiu automobiliu .
O gal teismo sprendėjai geriau keliaus į kapines,kaip manot
Tuos du kabutese nusivylusius klijientus, reikia jiems baudźiama byla iškelti už reketavima, norą paspelnyti. Savo veiksmais jie jokios naudos aplinkai neduoda, išskydus save.
Adomai, mažiau triesk ir negasdink čia žmonių.
B*** b***, nu suprantu tarsa blogai nu bet jei jau auto leistas toks parduot, nu tai leiskim jam ir nusidėvėt iki galo, o tik nauju neleiskim parduot jei neatitinka reikalavimų