Tai pirmasis serijinis „Aston Martin“ automobilis, galintis važiuoti tik elektra, nors tokiu režimu nuvažiuojamas atstumas yra tik 14 kilometrų, o maksimalus greitis neviršija 140 kilometrų. Vidaus degimo variklis, kaip hibridinės transmisijos dalis, išvysto 828 arklio galias, vienas elektros variklis integruotas į aštuonių pavarų „robotą“, o dar du varo priekinius ratus.
Aston Martin Valhalla
Automobilis „Aston Martin Valhalla“ buvo kuriamas ilgą laiką – vien bandymams ir testavimams atlikti įmonei prireikė penkerių metų. Tačiau galiausiai naujovė buvo oficialiai pristatyta ir paskelbta, kad gamyba prasidės 2025 m. antrąjį ketvirtį. Iš viso bus pagaminti 999 „Valhallas“ superhibridiniai automobiliai.
Superhibridinis automobilis turi iš karto kelias funkcijas. Pavyzdžiui, du elektros varikliai sumontuoti ant priekinės ašies ir yra atsakingi ne tik už visų varančiųjų ratų pavarą ir traukos vektorių, bet ir tarnauja kaip atbulinės eigos pavara – „Valhalla“ neturi tradicinės atbulinės eigos pavarų dėžės. Taip pat nėra mechaninės jungties tarp priekinių ir galinių ratų agregatų; sinchronizaciją užtikrina elektroninė IVC (Integrated Vehicle Dynamic Control) sistema, kuri taip pat keičia vairo mechanizmo, pakabos ir stabdžių nustatymus priklausomai nuo pasirinkto važiavimo režimo. Yra keletas išankstinių nustatymų, įskaitant grynai elektrinį, „Sport“, „Sport+“ ir lenktyninį „Race“, kai išjungiamos stabilizavimo sistemos.
Kuriant „Valhalla“ aktyviai dalyvavo dukart „Formulės-1“ čempionas Fernando Alonso ir kanadietis lenktynininkas Lance’as Strollas, todėl kai kurie sprendimai buvo pasiskolinti iš formulės automobilių. Superautomobilyje sumontuotas reguliuojamas priekinis oro srauto skirstytuvas ir įtraukiamas sparnas, kuris keičia kampą ir veikia kaip oro stabdys. Aston Martin teigia, kad važiuojant 240 km per valandą greičiu aktyvūs aerodinaminiai elementai sukuria apie 600 kg prispaudžiamąją jėgą.
Kitą įrangą sudaro anglies keramikos diskai, kurių skersmuo 410 milimetrų priekyje ir 290 milimetrų gale, taip pat „Brembo“ stabdžių suportai.
- Variklio tipas V6 dviejų turbokompresorių hibridinis variklis su KERS
- Darbinis tūris 3,0 l (183 ci)
- Galia 1000 ps (986 AG / 735 kw)
- Galia / litras 333 ps (329 AG)
- Galia / masė 741 ps (730 AG) / t
- Pavarų dėžė 8 pavarų automatinė
Kaina
Kaina tikrai įspūdinga – nuo 800 000 JAV dolerių (apie 770 000 EUR).
Nuotraukos: Aston Martin
Šaltinis: Aston Martin