Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas
Pradžia Straipsniai Automobiliai / Transporto priemonės Ar tikrai dar mokėtum išlaikyti „teoriją“? 9 iš 10 lietuvių to nebenori kartoti – ekspertai siūlo kitą sprendimą
Automobiliai / Transporto priemonės

Ar tikrai dar mokėtum išlaikyti „teoriją“? 9 iš 10 lietuvių to nebenori kartoti – ekspertai siūlo kitą sprendimą

Kurie Zodiako ženklai neturėtų vairuoti
Dalintis

Daugiau nei 85 % vairuojančių lietuvių nemato reikalo gyvenime dar kartą laikyti teorinio vairavimo egzamino – esą užteko vieno karto. Tačiau eismo saugumo ekspertai primena: kelių eismo taisyklės keičiasi, automobiliai tampa vis sudėtingesni, o įgūdžiai – blėsta.

Ir nors privalomo egzamino idėją dauguma vertina kaip perteklinę, specialistai ragina: užuot varginę vairuotojus testais, geriau padarykime žinių atnaujinimą prieinamą, savanorišką ir vertingą.

Vairuotojai griežti: „mokytis iš naujo – laiko švaistymas“

Vasario mėnesį atlikta apklausa parodė – tik 14 % vairuotojų pritaria periodiniam žinių tikrinimui. Beveik pusė respondentų (45 %) mano, kad tai reikėtų daryti tik tiems, kurie nuolat pažeidinėja taisykles.

Dar 41 % vairuotojų į bet kokį žinių atnaujinimą žiūri skeptiškai – 24 % teigia, kad patyrusiems vairuotojams tai tiesiog nereikalinga, o 17 % – kad tai būtų „papildoma našta“.

„Kam vėl laikyti egzaminą, jei jau turiu teises?“ – tokia nuostata vis dar vyrauja.

Ar KET reikėtų laikyti iš naujo

Ekspertai įspėja: „nežinojimas – ne pasiteisinimas“

Vairavimo instruktorius ir buvęs lenktynininkas Artūras Pakėnas sako paprastai: automobiliai keičiasi, taisyklės kinta, o vairuotojų budrumas – slopsta. Ir čia slypi pavojus.

„Žmonės prie vairo jaučiasi drąsiai, bet po kelių metų vairavimo įpročiai tampa automatiniai, o tai – ne visada gerai. Taisyklės keičiasi ne kasdien, bet kai pasikeičia – apie tai ne visi sužino. Todėl ir daromos klaidos, kurios kartais kainuoja labai brangiai“, – sako jis.

Pakėnas siūlo skirti du dalykus:

  • privalomą egzaminą – tik taisyklių pažeidėjams
  • savanorišką žinių atnaujinimą – visiems kitiems

„Reguliarus žinių atnaujinimas – tai ne tik dėl eismo taisyklių. Tai požiūrio klausimas. Vairavimo kultūra formuojasi per supratimą, kad eismas keičiasi – ir mes turime keistis kartu“, – pabrėžia instruktorius.

Ar įmonės turėtų rūpintis darbuotojų vairavimu?

„Švyturys-Utenos alus“ vadovas Rolandas Viršilas pasakoja, kad įmonė skatina darbuotojus atnaujinti vairavimo žinias – organizuoja specialius mokymus.

Tačiau jis pabrėžia – viskas prasideda nuo asmeninės atsakomybės: „Net ir patyrę vairuotojai pamiršta, kaip reaguoti ekstremaliomis sąlygomis ar teisingai elgtis nestandartinėse situacijose. Jei trūksta įgūdžių – kodėl nepasimokius papildomai?“

Jis įsitikinęs: ne privalomi testai gerina vairavimo kultūrą, o tikslingas informavimas ir švietimas.

Ką siūlo specialistai vietoj privalomo egzamino?

1. Daugiau informacijos

A. Pakėnas pateikia paprastą pavyzdį:
„2018 m. pasikeitė taisyklės dėl žalių rodyklių šviesoforuose – bet iki šiol daugelis nežino, kaip sankryžose elgtis, nes niekas aiškiai to nepaaiškino.“

„Aiškus, vizualiai pateiktas informavimas išspręstų šias spragas geriau nei testai“, – įsitikinęs jis.

2. Akcentas – praktikai

Teorija – gerai, bet instruktorius pabrėžia ir praktinių įgūdžių svarbą:

„Šiuolaikiniai automobiliai pilni elektronikos, bet daug vairuotojų net nežino, kaip ją naudoti. Stabdžių asistentas? Eismo juostos palaikymo sistema? Daug kas pirmą kartą apie tai girdi tik avarinėje situacijoje.“

Lietuva: 1 iš 10 darbuotojų jau dirba nuotoliniu būdu

Centrinės statistikos departamento duomenimis, nuotoliu 2024 m. dirbo 87 900 žmonių, t. y. 11,6 % visų dirbančiųjų. Dažniausiai – informacinių technologijų ir finansų srityse.

Kodėl tai svarbu? Nes didžioji dalis jų – prie vairo sėda rečiau, o praktiniai įgūdžiai nyksta.

Šaltinis: sc.bns.lt

Įvertinkite šį straipsnį:

😡  
😕  
😐  
🙂  
😍  

Kraunami duomenys...

Autorius
Adomas Račkauskas

Adomas Račkauskas – KAIPKADA.LT portalo straipsnių autorius ir ekspertas automobilių, technikos, transporto bei verslo srityse. Jo straipsniai padeda skaitytojams suprasti naujausias transporto tendencijas, technologinius sprendimus ir verslo strategijas.

1 Komentaras

guest
1 Komentaras
Naujausi
Seniausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
Bronius
Bronius
prieš 20 dienų

Mažiau keiskite geras taisykles nereikes perlaikyti?????

Panašūs straipsniai
Žalias greičio ženklas

Ispanijoje bandomas „žalias“ greičio ženklas, bet ar jis reikalingas? Situacija Lietuvoje – aiškesnė

Ispanijos keliuose pasirodė naujas, žalios spalvos greitį nurodantis ženklas, tačiau jis sukėlė...

Stabdykite automobilį

Nedelsiant sustabdykite automobilį, jei užuodžiate šį kvapą: mechaniko perspėjimas

Žinomas amerikiečių automobilių mechanikas ir „YouTube“ turinio kūrėjas Scotty Kilmeris perspėjo savo...

original_VolkswagenTransporter

Išsami „Volkswagen“ komercinių automobilių apžvalga 2025: kurį modelį pasirinkti Jūsų verslui?

Kaip ilgametis komercinio transporto rinkos stebėtojas, mačiau ne vieną modelių atnaujinimą. Tačiau...

TOP vidutinės klasės visureigiai

Renkamės vidutinio dydžio ir vidutinės kainos visureigį – TOP 5 anot Lietuvos vairuotojų

Pirkdami vidutinės klasės prieinamos kainos visureigį/krosoverį, susiduriame su nuo seno itin populiariais...