Indijos sostinė Delis imasi griežtų priemonių kovai su oro tarša! Aplinkos ministras Manjinderis Singhas Sirsa paskelbė naują taisyklę – nuo kovo 31 d. senesnės nei 15 metų transporto priemonės nebegali pildytis degalų degalinėse. Tai – dalis BJP vyriausybės plano sumažinti taršą ir pagerinti oro kokybę Delyje. Ar nekils tokia mintis Europai?
Centras, įgyvendindamas draudimą naudoti degalus, laikysis technologijomis pagrįsto požiūrio
Siekiant įgyvendinti draudimą, degalinėse visame Delyje yra įrengti prietaisai, kuriais bus galima atpažinti senesnes nei 15 metų transporto priemones ir užtikrinti, kad į jas nebūtų pilami degalai.
Delio benzino pardavėjų asociacijos prezidentas Nischal Singhania pasveikino šį žingsnį, pabrėždamas, kad Aukščiausiasis Teismas jau uždraudė tokioms transporto priemonėms važinėti Delyje. Jis taip pat nurodė, kad esamos benzino kolonėlių sistemos, kurios fiksuoja transporto priemonių valstybinius numerius, bus pritaikytos atpažinti senesnius nei 15 metų automobilius.
Aukščiausiasis Teismas uždraudė Delyje naudoti 15 metų senumo transporto priemones
Siekdamas sumažinti oro taršą, Indijos Aukščiausiasis Teismas uždraudė eksploatuoti senesnes kaip 15 metų transporto priemones Delyje. Šis sprendimas buvo priimtas 2018 m. Įsakymas taikomas ir benzininėms, ir dyzelinėms transporto priemonėms.
Benzininės transporto priemonės (dviratės ir keturratės), kurių amžius daugiau kaip 15 metų, nebegalėjo būti eksploatuojamos Delyje ir artimiausiuose NCR regionuose. Dyzelinėms transporto priemonėms nustatyta kita riba – 10 metų.
Perėjimas prie elektrinio viešojo transporto
Labai skatinama viešajame transporte naudoti švarios energijos transporto priemones. Vyriausybė planuoja palaipsniui atsisakyti beveik 90 proc. dabartinių Delio SGD autobusų (kurie išmeta mažiau anglies dioksido, azoto oksidų ir kietųjų dalelių nei dyzeliniai autobusai) ir įvesti elektrinius autobusus, kad užpildytų susidariusią spragą. Tikimasi, kad tai bus padaryta iki 2025 m. gruodžio mėn. Tai labai sumažintų išmetamų teršalų kiekį ir ilgainiui padėtų pagerinti oro kokybę.
Debesų sėja dirbtiniam lietui
Delio vyriausybė taip pat siekia gauti Centro leidimą sėti debesis, kad būtų galima sukelti dirbtinį lietų, kai padidėja tarša. Lietus gali laikinai palengvinti padėtį, nes nuplauna ore esančius teršalus. Tai ypač padės pagerinti oro kokybę kritiniais laikotarpiais.
Padidėjusi oro tarša gali paveikti net aviacijos sektorių. Delis yra linkęs į smogą, ypač žiemą. Jei vis dar nesate informuoti, smogas – tai dūmų, rūko ir kitų ore esančių teršalų mišinys. Jis sukuria miglotą oro sluoksnį, kuris riboja matomumą (ir, žinoma, kenkia jūsų sveikatai).
Tai gali turėti didelį poveikį aviacijos sektoriui. Pilotams sunku ir nesaugu skraidyti esant smogui, todėl dažnai vėluoja skrydžiai ir kyla su tuo susijusių nepatogumų. Pavyzdžiui, 2024 m. lapkričio mėn. matomumas Indiros Gandhi tarptautiniame oro uoste sumažėjo iki 100 metrų.
Grįžtant prie to, kad Indija nėra vienintelė šalis, kuri, norėdama sumažinti taršą, pasitelkia debesų sėją. Kinija, Jungtiniai Arabų Emyratai (JAE) ir Saudo Arabija ją naudoja taršai mažinti ir vandens tiekimui gerinti.
Šaltinis: cartoq.com
Kad priimt tokius drąstiškus sprendimus,tai valdžios turi daryt ir sąlygas žmonėms tokias,kad visi galėtų įsigyt naujesnius automobilius.Ir,kad nekentėtų dėl to žmonių biūdžetai ypač gaunančių mažas ir vidutines pajamas. Nes automobilis dabar jau nebėra žmogui prabanga,bet yra būtinybė tiek turtingam, tiek biednam. Priešingu atveju,tai būtų valdžios diktatūra žmonėms kuri išprovokuotų mąsinį žmonių pasipiktinimą ir protestus. Nes be automobilio dabar netgi savo darbovietę ne visiems įmanoma pasiekti. Pvz.: aš neturėdamas savo automobilio, būčiau priverstas išeit iš darbo ir pagal savo profesiją,likt be darbo.
Nuke numesti ant pusės Azijos šaliu ir užsibaigs dauguma problemų. Visus islamistus sprogdinti karvių iššikas. Indu ir per daug prisiveise 80% reik trinti n*.
Keista, kad niekas neatkreipė dėmesio, jog draudimai įsigalios balandžio 1 dieną:) Žmonės, nesuprantate juokų?
At tu, rackauskai esi pilno proto? Kam įdomu kokios taisyklės Indijoje? Dar kokia tvarka Angoloje ir Bangladeše! Vadinasi, pagal tave, sušiktas ekspertė dar nėra taip blogai, kaip norėtųsi…m
Kada pas mus?.. Juk atimti transportą seniai nusitaikyta!.. O kiek kyšių gautų nuo naujų auto dilerių… Ooo… Sakyčiau reikia šokti toliau – visoms 5 metų transporto priemonėms nepilti – visi, kas išgali, važinės tik naujais automobiliais… O kas neišgali – tegul važiuoja viešu, arba kas sveikiau, pėstute keliauti į darbus, į kitus miestus – visur kur reikia nuvykti… Beja, dėl visuomet sveikatinimo, pakelti dešimtgubai viešojo transporto bilietų kainas – neišgalintieji vaikščios išskirtinai tik pėsčiomis, dviračių kainas irgi sulyginti su auto kainomis, kad neįpirktų ir eitų pėsčiomis .. Oi, koks nuostabus konclageris išeitų… Ar ti norim?.. Mąstykim link ko einame… 😉
Indija šiukšlynų šiukšlynas, jei toks alia istatymas būtų, ten praktiškai neliktų transporto, asilai viska vežioti 🤣
Jo labai svarbus straipsnis, ar mums svarbu kas vyksta Indijoje?
Taigi mus programuoja t.y žiūrėkite ką skurdžiai įsivedė, o ką mes blogesni?.. Ir pas mus, tik jau 10-ies metų auto nepilti… 😉
Nuvažiuos su mopedu kanistra prisipils ir važinės babajai ot koks draudimas
Yra ur senu automobiliu kuriu motorines ir sanaudu ismetimo sistemos gali ir kartais buna atnaujinamos ir taršos kiekis gali buti beveik ir kartais yra toks pats kaip ir naujos mašinos ir kaip tai gali prisidėti prie mažesnės taršos? Čia greičiausiai tik bandymas iš žmoniu atimti kuru varomas transporto priemones ir varyti juos pirkti per prievarta elektromobilius taip atimdami iš mechaniku darbus.
Tegu prieštai nuperka iš manes automobili ar automobilius ir tada tegu draudzia piltis degalus.
O kai uždraus tada tegu išnaujo galvoja kaip dar daugiau apmokestinti elektromobilius, paspirtukus, dviračius.
Argi Lietuva neturi savo nuomones.pas juos karves sventos.tai ir LT pasventinam
Šiandien ne balandžio pirma…atsilikelių šalis tokias nesąmones gali sugalvoti..
Tegul tie nevalos pirmiau išsivalo miestų gatves, susitvarko šiukšlynus lušnynuose, o jau tada tegul imasi transporto.
Pas juos visos upés ,telkiniai nuo šiukšlių ,degintų lavonų atliekų,fekalijų ir kito šūdo užteršti ,o jie,matai,prie automobilių taršos prisikabino.Jau ir ten vakarai prastuminéja žalią ,tvarią antinaftinę psichozę 🫣
Idijotizmas auksciausiame lygyje, Indijoj baisiausias siukslynas, visur smarve ir atliekos, o tie idijotai apsiruke cirkus isdarineja, na kame problema isipilti is kanistros ? I kanistrus pripils brolis, draugas, pazystamas. Jau ir ten i valdzia papuola realiai kvaili zmones.
Arba straipsnis rasinelis kaip apsaugoti gamta arba musu isrinktesem kisama mintis kaip sumazinti senu automobiliu parka.Kaip rasinelis neblogai ,ilgas . kaip mintis durniau nepasiulysi kai per siuksles ir suda neperlipa
Neblogai masto, bet !
Kuriu masinos naujesnes darys bizni ant kuro, perpardavines senesnems masinoms.
O kaip elektros generatoriai, tada jie liks be kuro. I kanistrus nei nesvajok kuro isipilti.
O ar mūsų bukapročiai nepaseks tokiu durnu pavyzdžlu ?
Palaukime pa kol a.nedzinskius perskaitis, o vą tadą būtinai pasiūlis 🤔
Nedzinskas nesiulys, kaip jis tada su savo 21 Volga važinės.
Indija tegul susitvarko su šiukšlėmis, higiena ir haotišku eismu.Tualetu viešose vietose nėra, kur parduoda maistą ten ir tuštinasi. Debesų sėja dar daugiau užterš ora😥