Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas

5 populiariausi rinkodaros triukai, su kuriais pirkėjai susiduria parduotuvėse: kaip neapsigauti ir sutaupyti

Rinkodaros triukai parduotuvėse
4 min. skaitymo

Prekybos centruose kasdien susiduriame su nepastebimais, bet labai veiksmingais rinkodaros triukais. Jie sukurti ne tam, kad mus apgautų formaliai, o tam, kad subtiliai paveiktų mūsų pasirinkimus – dažniausiai taip, kad nupirktume daugiau, nei planavome, arba rinktumėmės brangesnį produktą.

Dauguma pirkėjų neatidžiai skaito etiketes ir nesigilina į sudėtį, o gamintojai tuo puikiai pasinaudoja. Štai penki dažniausi triukai, apie kuriuos verta žinoti.

1. Kepinių svoris ir „šviežumo“ iliuzija

Parduotuvėse dažnai matome lenteles su užrašais „šviežiai kepta“, „karšta tiesiai iš orkaitės“, tačiau tikrovė kitokia: daugelis tokių kepinių yra iškepti iš šaldytų pusgaminių.

Be to, kepiniai natūraliai praranda dalį drėgmės, todėl:

  • deklaruojamas svoris gali būti, pavyzdžiui, 600 g,
  • o realus – 580 g ar net mažiau.

Valstybiniai standartai leidžia tokį nukrypimą, todėl formalios apgaulės čia nėra, tačiau pirkėjai sumoka už svorį, kurio realiai negauna.

Dar vienas triukas – didžiulės dėžės mažiems produktams. Dėžutė atrodo didelė, bet viduje – vos keli vienetai. Pakuotės dydis sukuria įspūdį, kad produktas gausesnis, nors etiketėje nurodytas svoris nesikeičia.

2. Pakaitalai sudėtyje: ingredientas „pagal skonį“, o ne iš tikrųjų

Dažnai gaminiai žymimi prabangiai skambančiais užrašais:

  • „su migdolais“,
  • „su tikra kakava“,
  • „su graikiniais riešutais“,
  • „granatų sultys“.

Tačiau sudėtyje viskas gali būti kitaip.

Dažniausi pakaitalai:

  • Migdolų saldainiai dažnai gaminami iš abrikosų kauliukų, o ant pakuotės nurodyta tik „migdolų kvapioji medžiaga“.
  • „Granatų sultys“ gali būti iš tikrųjų sulčių gėrimas, maišytas su obuolių sultimis ar sirupu.

Jeigu norite autentiško produkto, ieškokite užrašo „100 %“ ir tikslaus ingrediento pavadinimo, o ne aromato.

Kokius triukus naudoja parduotuvės?
Kokius triukus naudoja parduotuvės?

3. Gudrybės su tūriu: mažiau produkto už tą pačią kainą

Tai pastaraisiais metais tapo viena populiariausių taktikų.

Gamintojai sumažina pakuotės tūrį, bet palieka:

  • tą patį dizainą,
  • tą pačią formą,
  • tą pačią kainą.

Pavyzdžiai:

  • vietoje 500 ml gėrimo – 450 ml,
  • vietoje 1 litro – 900 ml,
  • vietoje 0,5 l šampūno – 360 ml.

Pakuotės atrodo identiškos, todėl pirkėjai šio pokyčio nemato – reikia specialiai perskaityti etiketę.

Dažnai lentynose stovi dvi partijos: senoji (su didesniu tūriu) ir naujoji (sumažinta). Kaina – ta pati.

4. Pakuotės dydžio iliuzija ir „oro pagalvės“

Gamintojai dažnai pripildo pakuotes daug oro, o ne produkto. Tai ypač būdinga:

  • traškučiams,
  • dribsniams,
  • užkandžiams vaikams,
  • sausainiams.

Pakuotė atrodo didelė, tačiau atidarius matyti, kad produkto viduje yra tik trečdalis ar pusė. Tai leidžiama dėl gamybos technologijų ir transportavimo saugumo, bet pirkėjai dažnai jaučiasi apgauti.

5. Ženklinimas, kuris klaidina: „nektaras“, „gėrimas“, „su skoniu“

Yra keli raktiniai žodžiai, kuriuos verta įsidėmėti:

  • „Nektaras“ – reiškia, kad gėrimas skiestas cukrumi arba vandeniu, jame gali būti vos 25–50 % sulčių.
  • „Sulčių gėrimas“ – tai saldintas gėrimas su sultimis, bet toli gražu ne 100 %.
  • „Su skoniu“, „aromatas“ – reiškia, jog produkto viduje nėra tikro ingrediento, tik jo kvapas.
  • „Produktas gali būti paviršiuje susisluoksniavęs“ – dažnai slepia riebalų ar pakaitalų naudojimą.

Ant pakuotės visada nurodomi tikslūs duomenys, tačiau jie pateikiami taip, kad pirkėjas jų nesureikšmintų.

Kaip apsisaugoti nuo rinkodaros triukų?

  • Visada tikrinkite svorį, tūrį ir sudėtį.
  • Ieškokite tiksliai įvardytų ingredientų, o ne aromatų.
  • Nepasikliaukite pakuotės dydžiu – tik skaičiais.
  • Lyginkite kainą už kilogramą ar litrą, o ne už pakuotę.
  • Neapsigaukite „šviežumo“ užrašais – jis gali būti tiesiog šildytuvo rezultatas.

Rinkodara nėra blogis – ji tiesiog stengiasi priversti rinktis tam tikrus produktus. Žinodami dažniausius triukus, jūs tampate sąmoningais pirkėjais ir išvengiate bereikalingų išlaidų.

Kuo dažniausiai apsigaunate jūs?

Esu KAIPKADA.LT portalo redaktorius. Mano tikslas – suteikti skaitytojams aktualią, patikimą ir naudingą informaciją, padedančią geriau suprasti pasaulį aplink mus. Siekiu padėti atrasti svarbiausias žinias ir dalintis įvykiais, kurie gali turėti realią įtaką mūsų kasdieniam gyvenimui.
Komentarų: 0

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Primename: kviečiame diskutuoti pagarbiai ir laikytis bendravimo etiketo. Nepagarbūs, įžeidžiantys ar neapykantą skatinantys komentarai bus šalinami. Ačiū už supratingumą!

Komentuodami sutinkate, kad jūsų pateikti duomenys gali būti tvarkomi pagal mūsų privatumo taisykles.