Automobilių rinka pilna modelių, kurie žada ilgaamžiškumą, tačiau vos po kelerių metų pradeda reikalauti brangios priežiūros. Ir vis dėlto yra išimčių – automobiliai, kurių savininkai net po 400 tūkst. kilometrų važiuoja tarsi nieko ypatingo neįvyktų. Analizuodami milijonus realių įrašų ir techninių apžiūrų duomenų, ekspertai iš „iSeeCars“, „ADAC“, „JD Power“ ir „CarVertical“ sudarė sąrašą modelių, kurių patvarumas paneigia bet kokią statistiką.
Šie automobiliai laikomi tais, kuriems gedimai – retenybė, o ilgaamžiškumas – įspūdingas net ir šiuolaikinių standartų akimis.
Toyota Land Cruiser – legenda, kuri nesensta
Šis modelis jau dešimtmečius vadinamas tikru darbiniu arkliu – ir ne be priežasties. Land Cruiser naudojamas policijoje, kariuomenėje, gelbėjimo tarnybose ir kitose srityse, kur automobilis privalo veikti be kompromisų.
- itin tvirtas rėmas,
- patikimi atmosferiniai ir turbodieseliniai varikliai,
- transmisijos, kurias sunku „nužudyti“.
Tinkamai prižiūrimas Land Cruiser lengvai pasiekia 500 tūkst. km ribą. Kai kuriose Afrikos ir Artimųjų Rytų šalyse – ir milijoną.
Mercedes-Benz E klasė W211 – tanko konstrukcija su taksi reputacija
E klasės W211 kartą dažnai galima sutikti Vokietijos taksi parkuose – ir tai jau savaime daug pasako. OM646 ir OM642 dyzeliniai varikliai laikomi vienais solidžiausių gamintojo istorijoje.
Modelis garsėja:
- nepaprastai patvariais varikliais,
- stipria važiuokle,
- ilgaamže elektronika, jei automobilis neapleistas.
Daugybė W211 modelių Vokietijoje jau seniai peržengė 600 tūkst. km ribą ir vis dar kasdien vežioja keleivius.
Toyota Corolla E120 – paprasta, bet praktiškai nesulaužoma
Jei reikėtų išrinkti „automobilį, kurio neįmanoma sugadinti“, daug ekspertų rinktųsi būtent šią 2000-ųjų pradžios Corollą. Ji legendiškai toleruoja ne tik prastesnį kurą, bet ir retus alyvos keitimus – nors niekas to nerekomenduoja.
Jos privalumai:
- paprasti ir tvirti benzininiai varikliai,
- itin patikima važiuoklė,
- pigios dalys,
- minimaliai elektronikos.
400 tūkst. km šiam modeliui – tik vidutinė karjera.
Mazda 6 GG – pirmosios kartos modelis, pasižymintis ypatingu tvirtumu
Pirmoji Mazda 6 karta turi vieną didelį pliusą: ji į automobilio konstrukciją žiūrėjo senoviškai – kuo paprasčiau, tuo patikimiau. Atmosferiniai benziniai varikliai tarnauja ilgai, pavarų dėžės – tvirtos, o kėbulas gerai laikosi, jei laiku atliekama antikorozinė apsauga.
Ekspertai automobiliui priskiria:
- mažą gedimų riziką,
- ilgai tarnaujančią mechaniką,
- gerą atsparumą dideliems kilometražams.
Įprastas ridos intervalas iki rimtesnių problemų: 350–400 tūkst. km.
Lexus RX XU30 – komfortas ir patvarumas viename kėbule
Šis modelis yra puikus būdas suprasti, kodėl „Lexus“ garsėja kaip vienas patikimiausių prekių ženklų pasaulyje. RX XU30 (300, 350, 400h) turi:
- nepriekaištingus benzinius variklius,
- legendomis apaugusią Aisin automatinę pavarų dėžę,
- itin gerą elektros sistemų patikimumą.
Daugelis į Europą importuojamų automobilių iš JAV turi 15 metų ir milžinišką ridą, tačiau jų būklė – stulbinamai gera.
Honda CR-V – praktiškas visureigis, kuris tarnauja dešimtmečiais
Ankstesnės kartos CR-V modeliai pasižymi tuo, ko šiuolaikiniams visureigiams dažnai trūksta: paprastumu. Mažai elektronikos, patikimi atmosferiniai varikliai ir puikus funkcionalumas leidžia CR-V išlikti patvariu pasirinkimu.
Savininkai jį vertina už:
- ilgą tarnavimo laiką,
- labai gerą mechanikos patikimumą,
- pigias eksploatacijos išlaidas.
Šie modeliai įprastai peržengia 350–450 tūkst. km ribą.
Kodėl būtent šie modeliai tokie patikimi?
Analitikai atkreipia dėmesį, kad šiems automobiliams būdingas kelių savybių derinys:
- paprasta ir ištestuota mechanika,
- ribotas kiekis sudėtingos elektronikos,
- kokybiškos medžiagos,
- konservatyvus, bet patikimas inžinerinis sprendimas.
Kitaip tariant, tai automobiliai, sukurti tarnauti ilgai, o ne blizgėti naujomis technologijomis.



