Nauja ES direktyva leis asmenims, turintiems įprastą B kategorijos vairuotojo pažymėjimą, vairuoti elektromobilius, kurių bendras svoris siekia iki 4250 kilogramų. Tai – reikšmingas pokytis tiek elektromobilių savininkams, tiek tiems, kurie automobilius naudoja ne tik kasdieniam vairavimui, bet ir kelionėms su priekabomis ar kemperiais.
Kodėl tai svarbu elektromobiliams?
Tradicinis 3500 kg svorio limitas ilgą laiką ribojo elektromobilių ir ypač elektrinių kemperių bei komercinių automobilių plėtrą. Dėl didelių baterijų šios transporto priemonės dažnai arti ribos – arba per ją, todėl vairuotojai rizikavo pažeisti įstatymą.
Naujasis sušvelninimas leis ne tik lengvai naudotis sunkesniais elektromobiliais, bet ir suteiks vartotojams daugiau laisvės jų kasdienybėje.
Nauda ne tik lengviesiems automobiliams
Atnaujintos taisyklės pravers:
- kemperiams,
- elektrinėms greitosios pagalbos transporto priemonėms,
- elektriniams furgonams ir lengvosioms komercinėms transporto priemonėms.
Tai suteiks daugiau galimybių tiek gamintojams, tiek vairuotojams.
Gamintojai įgauna daugiau kūrybinės laisvės
Iki šiol gamintojai privalėjo tilpti į 3500 kg ribą, kitaip automobiliais būtų galima naudotis tik su papildomomis kategorijomis. Dabar ribos slenkstis pakilo, o tai atveria kelią naujiems projektams.
Pavyzdžiui, „Volkswagen“ buvo priverstas atidėti „ID. Buzz“ kemperio versiją, nes modelis buvo per sunkus. Naujos taisyklės gali šį projektą ir kitus panašius sugrąžinti į planus.
Privalumas ir aplinkai
Kuo daugiau žmonių galės rinktis elektrines transporto priemones be papildomų apribojimų, tuo didesnį teigiamą poveikį turės bendra transporto sektoriaus elektrifikacija. Praktiniai niuansai tampa paprastesni – o tai reiškia didesnį elektromobilių patrauklumą.
Ką tai reiškia vairuotojams?
Tiems, kuriems anksčiau keldavo nerimą priekabų ar namelių ant ratų svoris, ši naujiena yra didelis palengvinimas. Dabar elektromobilio ir priekabos kombinacija kur kas rečiau viršys leistiną ribą.

