Kamštis. Automobiliai slenka centimetras po centimetro, ore sklinda benzininių variklių riaumojimas, o vairuotojai niurzga stebėdami tirpstantį kurą bake. Tačiau elektromobiliai šioje situacijoje turi visiškai kitokią patirtį. Vienas seniausių ir labiausiai paplitusių mitų – kad elektromobilis akimirksniu išsikrauna stovėdamas vietoje – šiandien griūva, nes realybė yra priešinga.
Modernūs elektromobiliai kamščiuose ne tik neeikvoja degalų – jie dažnai nuvažiuoja net toliau nei važiuodami greitkeliu. Štai kodėl.
Kodėl elektromobiliai kamščiuose beveik nenaudoja energijos?
Vidaus degimo variklis tuščia eiga dirba nuolat – be jokio judesio eikvoja degalus, stovėdamas skleidžia šilumą, triukšmą ir teršalus.
Elektromobilis tuo metu… tiesiog ilsisi.
Kai automobilis stovi:
- variklis neveikia,
- energija tiekiama tik žibintams, ekranui ar oro kondicionieriui,
- tai sudaro vos kelis procentus nuo to, ką naudotų automobilis su benzinu ar dyzeliu.
Tai esminė priežastis, kodėl elektromobiliai mieste pasižymi itin mažu vidutiniu suvartojimu.
Regeneracinis stabdymas – kamščių supergalia
Kuo daugiau lėtėjimų, sustojimų ir nedidelių pajudėjimų, tuo geriau elektromobiliui.
Kiekvienas stabdymas:
- kinetinę energiją paverčia elektra,
- grąžina ją į akumuliatorių,
- sumažina bendrą suvartojimą.
Tyrimai rodo, kad mieste elektromobiliai gali nuvažiuoti iki 30 % daugiau nei greitkelyje pastoviu greičiu. Kamščių dinamika elektromobiliams yra naudinga, o ne žalinga.
Kaip vairavimo stilius gali prailginti nuvažiuojamą atstumą?
Atstumas lemtingai priklauso nuo vairavimo būdo:
Švelnus akseleravimas
Staigūs šuoliai eikvoja energiją, o tolygi dinamika leidžia maksimaliai regeneruoti.
Proaktyvus vairavimas
Išlaikant pastovų srautą ir nuspėjant kitų veiksmus, galima ženkliai sumažinti energijos nuostolius.
Teisingi klimato kontrolės nustatymai
Oro kondicionierius visu pajėgumu gali sumažinti nuvažiuojamą atstumą dešimtimis kilometrų, o vidutinis režimas energiją naudoja minimaliai.
Tinkamas padangų slėgis ir automobilio apkrova
Mažesnis pasipriešinimas = mažesnės sąnaudos, ypač stovint–judant režimuose.
Stebint realaus laiko suvartojimo ekraną tampa akivaizdu, kad vairavimo įpročiai turi didžiulę įtaką energijos naudojimui.
Įkrovimas – ne vargas, o kasdienio gyvenimo dalis
Dauguma žmonių kasdien nuvažiuoja vos 30–50 km – tai yra juokingai mažai lyginant su net ir baziniais elektromobilių modeliais.
- Įkrauti namuose naktį – paprasčiausias variantas.
- Įkrauti darbe ar prekybos centre – jau tapo norma.
- Mieste įkrovimo punktai atsiranda kas kelias gatves.
Daugelis grįžta namo su didesniu baterijos procentu, nei išvažiavę, nes įkrovimas įsilieja į dienos rutiną.
Šiandienos ličio jonų akumuliatoriai atlaiko 3000–5000 įkrovimo ciklų, o tai atitinka šimtus tūkstančių kilometrų – daugiau, nei dauguma žmonių nuvažiuos per automobilio eksploatavimo laiką.
Mitai, kurie nebeatitinka realybės
❌ „Akumuliatorius išsikraus kamštyje.“
Realybė: stovint vietoje sunaudojama tiek mažai energijos, kad daugeliu atvejų baterijos užtenka ilgiau nei važiuojant.
❌ „Akumuliatorius sensta per kelis metus.“
Realybė: dabartinės baterijos tarnauja 10–15 metų ir ilgiau.
❌ „Kamščiai – didžiausias elektromobilio priešas.“
Realybė: kamščiai yra geriausia aplinka regeneracijai ir maksimaliai nuvažiuoti.


