Purvasaugis, kaip išduoda ir jo pavadinimas, saugo kėbulą nuo ratų keliamo purvo. Anksčiau juos turėjo kone kiekvienas automobilis – tiek priekyje, tiek gale. Kartais žmonės juos keisdavo vien dėl estetinių priežasčių, nors ilgainiui jie neišvengiamai susidėvėdavo. Tačiau šiandien nauji automobiliai dažniausiai neturi didelių, matomų purvasaugių. Kodėl taip nutiko?
Nuo būtinybės iki dizaino „klaidos“
Purvasaugiai išpopuliarėjo XX a. viduryje, kai keliai buvo purvini, o ratų arkos – plačiai atviros. Jie sulaikydavo purvą ir akmenukus, kad šie nesitaškytų ant kėbulo ir kitų eismo dalyvių.
Tačiau šiuolaikiniai automobilių gamintojai po truputį jų atsisakė. Priežastis paprasta – purvasaugiai sugadina automobilio linijas. Dizaineriai, kruopščiai kurdami proporcijas ir aerodinaminį siluetą, nenori, kad apačioje kabotų juodi guminiai „liežuviai“. Tai laikoma estetiškai nepatraukliu ir „senamadišku“ sprendimu.
Aerodinamika – svarbiausia
Kartu su dizaino evoliucija pasikeitė ir automobilio formos. Dabar ratų arkos yra gilesnės ir statesnės, o patys ratai – labiau paslėpti po kėbulu. Toks sprendimas ne tik geriau atrodo, bet ir pagerina aerodinamiką.
Besisukantys ratai kelia oro sūkurius ir turbulenciją, todėl gamintojai stengiasi juos kuo labiau pridengti. Statmenos ratų arkų briaunos leidžia orui tekėti tolygiau, mažindamos pasipriešinimą. Patys purvasaugiai šiuo atveju būtų ne privalumas, o trukdis – jie padidintų oro pasipriešinimą ir degalų sąnaudas.

Purvasaugiai – korozijos draugai
Dar viena priežastis, kodėl purvasaugių atsisakyta – korozijos rizika. Kad juos būtų galima pritvirtinti, reikalingi varžtai ar spaustukai, o tai reiškia papildomas skyles kėbule. Tose vietose dažnai kaupiasi purvas, drėgmė ir kelio druskos, kurios su laiku sukelia rūdis.
Lygus arkos paviršius yra daug atsparesnis aplinkos poveikiui. Be to, purvasaugiai dažnai dėvisi, plyšta ar būna pametami – tai papildomas rūpestis tiek gamintojams, tiek vairuotojams.
Ar purvasaugiai vis dar reikalingi?
Kai kurie vairuotojai sako, kad purvasaugiai turėtų sugrįžti – ypač gyvenantiems žvyrkelių ar purvų pilnose vietovėse. Modernūs automobiliai, nors ir aptakesni, vis tiek mėgsta pasitaškyti, o purvas ant šonų ir durelių apačios gadina dažus.
Kai kam purvasaugiai netgi atrodo stilingi – primena klasikinį ralio automobilio įvaizdį. Todėl kai kurie juos vis dar montuoja papildomai, ypač visureigiuose ar „off-road“ automobiliuose.
Išvada
Purvasaugiai išnyko ne todėl, kad nebereikalingi, o todėl, kad šiuolaikinis automobilio dizainas ir aerodinamika leidžia jų išvengti. Be to, jų tvirtinimas kelia rūdžių riziką, o estetikos požiūriu – jie tiesiog nebėra madingi.
Vis dėlto, jei automobilis važinėja žvyrkeliais ar purvuotais keliais, purvasaugiai vis dar gali būti naudingi. Kartais senieji sprendimai, nors ir paprasti, pasirodo esą praktiškesni už modernų minimalizmą.

