Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas

„Instagram“ leis perrašyti algoritmą: netrukus patys nuspręsite, ką jums turi rodyti

"Instagram" naujovės vartotojams / Markus Mainka / Shutterstock.com
3 min. skaitymo

„Instagram“ ruošiasi reikšmingam pokyčiui, kuris gali iš esmės pakeisti tai, kaip vartotojai mato turinį platformoje. Socialinis tinklas pristato naują įrankį pavadinimu „Jūsų algoritmas“ – funkciją, suteikiančią daugiau skaidrumo ir realios kontrolės tam, ką „Instagram“ nusprendžia rodyti jūsų „Reels“ vaizdo įrašų sraute.

Iki šiol algoritmas veikė tarsi „juodoji dėžė“: vartotojai spėliodavo, kodėl jiems nuolat siūlomas tam tikras turinys. Netrukus tai keisis.

Algoritmas, kurį galima koreguoti

Naujoji funkcija leidžia pamatyti, kokias temas „Instagram“ laiko jums aktualiomis, remdamasis jūsų elgesiu platformoje – peržiūromis, paspaudimais, „patinka“ reakcijomis ar praleistu laiku prie konkrečių vaizdo įrašų.

Vartotojams bus pateikiamas temų sąrašas, pavyzdžiui, kelionės, maistas, sportas, technologijos ar kiti pomėgiai. Svarbiausia – šį sąrašą bus galima aktyviai redaguoti:
atsisakyti temų, kurios nebedomina, pažymėti, ko norite matyti mažiau, arba pridėti naujų interesų, kurių algoritmas dar neidentifikavo.

Kaip pasiekti „Jūsų algoritmą“

Funkcija bus integruota į „Reels“ skiltį. Slenkant vaizdo įrašus, viršutiniame dešiniajame kampe pasirodys nauja piktograma – dvi eilutės iš mažų širdelių. Ją paspaudus, atsidarys „Jūsų algoritmo“ langas.

Čia bus galima greitai peržvelgti „Instagram“ sudarytą jūsų interesų „profilį“ ir jį koreguoti. Pats socialinis tinklas šį procesą apibūdina kaip dialogą tarp vartotojo ir rekomendacijų sistemos, o ne vienpusį sprendimų priėmimą.

Kodėl „Instagram“ to imasi dabar

Pasak „Instagram“ vadovo Adamo Mosseri, šio įrankio tikslas – prisitaikyti prie to, kad žmonių interesai laikui bėgant keičiasi. Tai, kas buvo aktualu prieš metus, šiandien gali erzinti arba tiesiog nebeturėti reikšmės.

Bendrovė pripažįsta, kad per didelis neaktualaus turinio kiekis yra viena dažniausių vartotojų nusivylimo priežasčių. Naujoji funkcija turėtų padėti greičiau „išsivalyti“ srautą ir lengviau atrasti tai, kas iš tiesų domina.

Tai tik pradžia

Kol kas „Jūsų algoritmas“ testuojamas tik „Reels“ vaizdo įrašams. Tačiau planai didesni. Ateityje šią funkciją ketinama išplėsti ir į „Naršyti“ (Explore) skiltį bei pagrindinį naujienų srautą.

Pirmiausia įrankis bus paleistas Jungtinėse Valstijose, vėliau – kitose šalyse. Pradiniame etape funkcija bus prieinama anglų kalba, tačiau tikėtina, kad vėliau bus lokalizuota ir kitoms rinkoms.

Žingsnis link skaidresnių socialinių tinklų?

Šis sprendimas vėl kelia platesnį klausimą – ar socialinės platformos turėtų suteikti vartotojams daugiau realios galios formuojant algoritmus, kurie daro įtaką kasdieniam informacijos vartojimui.

„Instagram“ žingsnis rodo, kad bent dalinė kontrolė tampa nebe prabanga, o būtinybe. Jei funkcija pasiteisins, neatmetama, kad panašius sprendimus ateityje pristatys ir kitos didžiosios platformos.

Esu KAIPKADA.LT portalo redaktorius. Mano tikslas – suteikti skaitytojams aktualią, patikimą ir naudingą informaciją, padedančią geriau suprasti pasaulį aplink mus. Siekiu padėti atrasti svarbiausias žinias ir dalintis įvykiais, kurie gali turėti realią įtaką mūsų kasdieniam gyvenimui.
Komentarų: 0

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Primename: kviečiame diskutuoti pagarbiai ir laikytis bendravimo etiketo. Nepagarbūs, įžeidžiantys ar neapykantą skatinantys komentarai bus šalinami. Ačiū už supratingumą!

Komentuodami sutinkate, kad jūsų pateikti duomenys gali būti tvarkomi pagal mūsų privatumo taisykles.