Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas

Iš automobilio išmetimo vamzdžio teka vanduo: kodėl taip nutinka ir ką daryti

Kodėl iš išmetimo vamzdžio teka vanduo
4 min. skaitymo

Vairuotojams dažnai tenka matyti iš išmetimo vamzdžio lašančius ar net tekančius vandens lašus. Ne vienas susimąsto – ar tai normalu, ar rimtos gedimo pradžia? Paaiškiname, kada vanduo yra natūrali variklio darbo pasekmė, o kada tai gali būti pirmasis rimtos variklio ar išmetimo sistemos problemos signalas.

Kodėl iš išmetimo vamzdžio teka vanduo: normalios priežastys

Daugeliu atvejų vanduo iš išmetimo sistemos yra visiškai natūralus reiškinys.

1. Kondensatas po nakties ar ilgesnės prastovos

Duslintuve ir rezonatoriuje kaupiasi drėgmė, ypač rudens–žiemos sezonu.
Užvedus šaltą variklį, ši drėgmė išgaruoja ir dalis vandens tiesiog išteka kartu su dujomis.

Normalus kondensatas pasižymi šiais požymiais:

  • skaidrus vanduo,
  • lengvas „šnypštimas“ tik šalto užvedimo metu,
  • išnyksta po kelių minučių,
  • nėra jokio kvapo ir spalvos.

Tai dažniausias ir visiškai nepavojingas atvejis.

2. Degimo reakcijos produktas

Benzinas – angliavandenilis, todėl jam degant susidaro:

  • CO₂ (anglies dioksidas),
  • H₂O (vanduo).

Dalį šio vandens, kondensuojantis vidinėje išmetimo sistemos dalyje, vėliau ir matome lašančią.

3. Katalizatoriaus veikimas

Katalizatorius, valydamas išmetamąsias dujas, dažnai padidina kondensato kiekį.
Šiuolaikiniuose automobiliuose vandens kiekis iš išmetimo vamzdžio yra didesnis nei senesniuose modeliuose.

Automobilio išmetimo vamzdis
Automobilio išmetimo vamzdis

Kada vanduo iš išmetimo vamzdžio rodo gedimą

Yra situacijų, kai vanduo – jau nebe kondensatas, o pavojingo gedimo požymis.

4. Cilindro galvutės tarpinės pramušimas

Tai viena pavojingiausių priežasčių, kai į cilindrus arba išmetimo sistemą patenka aušinimo skystis.

Pavojingi simptomai:

  • vanduo baltas, pieniškas,
  • nuolat sklinda tiršti balti dūmai (neišnyksta įšilus varikliui),
  • krenta aušinimo skysčio lygis,
  • variklis dirba nelygiai,
  • juntamas antifrizo kvapas.

Ši situacija – avarinė. Toliau važiuoti negalima.

5. Įtrūkusi cilindro galvutė arba variklio blokas

Itin retas, bet labai pavojingas gedimas.
Dažnai lydi perkaitimas ir „majonezo“ nuosėdos po alyvos įpylimo dangteliu.

6. Korozija ir nesandarumas išmetimo sistemoje

Rūdys duslintuvo ar rezonatoriaus sienelėse leidžia vandeniui kauptis ir tekėti per skylutes.

Požymiai:

  • išmetimo garsas tampa stipresnis, aštresnis,
  • vanduo teka ne iš galinio vamzdžio, o iš duslintuvo vidurio,
  • ant lašų matosi suodžiai, jaučiamas metalo kvapas.

7. Prastos kokybės kuras

Benzinas su vandens priemaišomis arba per žemu oktaniniu skaičiumi gali sukelti:

  • nelygų šaltą užvedimą,
  • padidėjusį kondensatą,
  • „spragsėjimą“ išmetimo sistemoje,
  • netolygų degimą.

Ką daryti, jei matote vandenį išmetimo vamzdyje

Jei tai įprastas kondensatas

Nedarykite nieko – tai visiškai normalu.

Jei abejojate

Atkreipkite dėmesį į:

  • vandens spalvą,
  • kvapą,
  • baltų dūmų kiekį,
  • antifrizo lygį,
  • variklio darbo stabilumą.

Jei vanduo drumstas, balkšvas, arba gausu baltų dūmų

Reikia:

  1. Patikrinti aušinimo skysčio lygį.
  2. Atsukti alyvos įpylimo dangtelį – ar nėra baltų nuosėdų („majonezo“).
  3. Atlikti CO₂ testą išsiplėtimo bake.
  4. Kuo greičiau vykti į servisą.

Jei vanduo teka iš duslintuvo korpuso, o ne iš išmetimo vamzdžio

Tai korozija. Reikia keisti detalę.

Kodėl Ukrainos vairuotojai šį reiškinį mato dažniau

1. Staigūs temperatūrų skirtumai

Rudens–žiemos sezonu nakties ir dienos temperatūra gali skirtis 15–20 °C.
Tai skatina intensyvesnį kondensacijos procesą.

2. Trumpos atkarpos mieste

Kijeve, Charkive, Lvive ir Odesoje dauguma maršrutų – 3–8 km.
Per tokį atstumą duslintuvas nespėja iki galo įkaisti, todėl kaupiasi vanduo.

3. Svyravimai degalų kokybėje

Į kurą patekus vandens ar deginant žemos kokybės benziną, kondensato atsiranda daugiau.

4. Senos išmetimo sistemos

Daugelio automobilių išmetimo sistemos jau paveiktos korozijos, todėl vanduo kaupiasi greičiau.

Redakcijos išvada

Vanduo iš išmetimo vamzdžio 80 % atvejų yra normalus reiškinys, susijęs su kondensatu ir degimo procesu. Tačiau yra požymių, kurių ignoruoti negalima:

  • tiršti balti dūmai,
  • antifrizo kvapas,
  • nelygus variklio darbas,
  • krentantis aušinimo skysčio lygis.

Skaidrus, bekvapis vanduo – norma.
Drumstas, balkšvas ar riebių lašų vanduo – gedimo ženklas.

Esu KAIPKADA.LT portalo redaktorius. Mano tikslas – suteikti skaitytojams aktualią, patikimą ir naudingą informaciją, padedančią geriau suprasti pasaulį aplink mus. Siekiu padėti atrasti svarbiausias žinias ir dalintis įvykiais, kurie gali turėti realią įtaką mūsų kasdieniam gyvenimui.
Komentarų: 0

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Primename: kviečiame diskutuoti pagarbiai ir laikytis bendravimo etiketo. Nepagarbūs, įžeidžiantys ar neapykantą skatinantys komentarai bus šalinami. Ačiū už supratingumą!

Komentuodami sutinkate, kad jūsų pateikti duomenys gali būti tvarkomi pagal mūsų privatumo taisykles.