Siuntų tarnybos jau kelis mėnesius iš anksto ruošiasi gruodžio iššūkiams: didina darbuotojų skaičių, investuoja į technologijas ir planuoja, kaip išvengti vėlavimų. Kol vieni laukia šventinių išpardavimų, kiti – kurjeriai – ruošiasi tikram siuntų armagedonui.
Kurjeriai atostogas iškeičia į maratoną
Šventinis laikotarpis – vienas sudėtingiausių metų momentų siuntų pristatymo sektoriui. Įmonės pripažįsta: darbuotojai šiuo metu beveik neplanuoja atostogų. Jie žino, kad nuo lapkričio iki sausio kiekviena ranka svarbi. Siuntų kiekis išauga kelis kartus, o klientų lūkesčiai – dar labiau.
„Darbuotojai puikiai supranta šio laikotarpio specifiką – jie patys sako, kad šventės jiems prasideda ne nuo eglutės puošimo, o nuo siuntų krovimo“, – sako vienos logistikos bendrovės atstovas.
Įmonės nuo rugsėjo didina laikinojo įdarbinimo apimtis 15–30 proc., plečia automatikos sistemas ir atlieka techninę įrangos priežiūrą. Patikrinamos rūšiavimo mašinos, atnaujinami automobiliai, tikslinami grafikai. Visa tai – kad siuntiniai, užsakyti per „Juodąjį penktadienį“ ir „Kibernetinį pirmadienį“, spėtų pasiekti gavėjus dar iki Kūčių.
Siuntos turi atvykti laiku – bet ar pavyks?
Lietuvos pašto ir kurjerių įmonės tikina, kad pasiruošė šventiniam antplūdžiui geriau nei bet kada anksčiau. Didžioji dalis siuntų pristatoma laiku – pagal ekonominės klasės standartą beveik 100 proc. siuntų pasiekia gavėjus per penkias darbo dienas, o prioritetinės – per dvi ar tris.
Tokie rezultatai, pasak įmonių, – nuoseklaus pasiruošimo ir investicijų į logistikos sistemų modernizavimą vaisius. Numatoma, kad per artimiausius metus bus atidaryti keli nauji rūšiavimo centrai, įsigyta modernios įrangos ir plėtojamas siuntų atsiėmimo tinklas visoje Lietuvoje.

Technologijos – pagalba, bet ne stebuklas
Kurjerių bendrovės pabrėžia, kad vien automatika šventinės panikos neišgelbės. „Turime tūkstančius atsiėmimo punktų, modernias sekimo sistemas, mobiliąsias programėles, bet gruodžio mėnesį vis tiek laimi tie, kurie geba greitai reaguoti ir lanksčiai planuoti darbą“, – sako vienos įmonės komunikacijos vadovas.
Naujos technologijos padeda išvengti žmogiškųjų klaidų ir geriau valdyti srautus, tačiau paskutinę savaitę prieš Kalėdas lemia paprasti dalykai – patirtis, disciplina ir šiek tiek sėkmės. Kai siuntų automatai prisipildo, o kurjeriai įstringa kamščiuose, viską išgelbsti tik gerai suplanuota logistika.
Kodėl šventinis pikas tampa valdomas
Pastaraisiais metais tiek prekybininkai, tiek logistikos bendrovės pastebi, kad pirkėjų elgsena keičiasi. Šventinių pirkinių vajus nebesutelktas į vieną savaitgalį – akcijos prasideda dar spalį ir tęsiasi visą lapkritį. Toks išskaidytas tempas padeda išvengti kritinio siuntų srauto ir sumažina vėlavimų riziką.
„Anksčiau visi pirkiniai suplaukdavo per vieną savaitę, o dabar turime daugiau laiko viską pristatyti. Tai naudinga visiems – ir klientams, ir kurjeriams“, – sako logistikos įmonės vadovas.
Šventės – pasitikėjimo išbandymas
Gruodžio pristatymai – ne tik efektyvumo, bet ir pasitikėjimo klausimas. Klientams svarbiausia, kad dovana atkeliautų laiku, o kurjerių įmonėms – kad jų pažadai neliktų tušti. Vieni remiasi technologijomis, kiti – žmonėmis ir jų patirtimi, bet visus jungia tas pats tikslas: užtikrinti, kad paskutinis siuntinys atsidurtų po eglute, o ne taptų sausio mėnesio nusiskundimu.
Logistikos sektorius šiemet dar kartą įrodys, ar šventinis maratonas Lietuvoje gali vykti sklandžiai. Kai kurjeris stovės spūstyje, o klientas atnaujins siuntos būseną dešimtą kartą per valandą, paaiškės – kas iš tiesų laimėjo kalėdines lenktynes.


