Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas

Kaip „Temu“ ir „Shein“ kenkia mažmenininkams prieš Kalėdas

Temu kenkia kitiems verslams / daily_creativity / Shutterstock.com
4 min. skaitymo

Vokietijos mažmenininkai į kalėdinį prekybos sezoną žvelgia be didelio optimizmo. Nors vidutinis pirkėjas, „YouGov“ duomenimis, planuoja dovanoms išleisti apie 263 eurus, didelė šių pinigų dalis nukeliauja ne į vietines parduotuves, o į Azijos milžinių – „Temu“, „Shein“ ir „AliExpress“ – kišenes. Tai jau dabar turi skaudžių pasekmių tradicinei mažmeninei prekybai.

Azijos platformų bumas pasiekė Kalėdas

„YouGov“ tyrimai rodo, kad:

  • 12 % vokiečių jau įsigijo dovanų iš „Temu“, „Shein“ ar „AliExpress“,
  • dar 9 % ketina tai padaryti.

Populiariausi pirkiniai:

  • mados prekės,
  • kalėdinės dekoracijos,
  • žaislai,
  • namų apyvokos daiktai.

Pusė pirkėjų tokiose platformose išleidžia iki 100 eurų, ketvirtadalis – iki 199 eurų, o 14 % – dar daugiau.

Pardavimų nuostoliai siekia milijardą

Vokietijos mažmeninės prekybos federacija (HDE) skaičiuoja, kad vien lapkričio–gruodžio mėnesiais „Temu“ ir „Shein“ Vokietijoje sugeneruos iki 1 mlrd. eurų pardavimų.

„Šiuos pardavimus praranda Vokietijos mažmenininkai“, – teigia HDE vadovas Stefanas Genthas.

Kalėdiniai pardavimai daugeliui prekybos tinklų yra lemiamas metų pelno rodiklis, todėl tokie praradimai jaučiami ypač skaudžiai.

Pramonės nuotaikos prastos:

  • tik 1 iš 10 mažmenininkų tikisi, kad pardavimai bus geresni nei pernai,
  • 50 % prognozuoja kritimą.

Mados pramonė praranda milijardus

Didžiausi pralaimėtojai – mados prekyba.

BTE (mados pramonės asociacijos) duomenimis:

  • vien 2025 m. mados segmentas dėl „Temu“ ir „Shein“ praras per 3 mlrd. eurų pajamų.

Azijos el. parduotuvės konkuruoja tuo pačiu kainų segmentu, tačiau siūlo:

  • milžinišką pasirinkimą,
  • nuolatines nuolaidas,
  • agresyvią reklaminę komunikaciją,
  • itin mažas kainas.

Be to, „Temu“ ir „Shein“ neturi tradicinės parduotuvių infrastruktūros, todėl gali išlaikyti kainas rekordiškai žemas.

Apsipirkimas Temu bus brangesnis

Vartotojai nustoja laukti išpardavimų: pigiau visus metus

Juodasis penktadienis Vokietijoje praranda savo galią.
IFH Cologne duomenimis:

  • 1 iš 3 pirkėjų sako, kad nuolaidų dienos praranda reikšmę,
  • tarp jaunesnių pirkėjų – net 1 iš 2.

Kodėl?

Nes Azijos platformos jau dabar siūlo kainas, kurios:

  • dažnai mažesnės nei per tradicinius išpardavimus,
  • taikomos visus metus.

23 % respondentų teigia, kad vengia juodojo penktadienio, nes „Temu“ ir „Shein“ kainos jiems atrodo pakankamai geros be jokių akcijų.

Moralės, kokybės ir saugumo klausimai – pirkėjams ne pirmoje vietoje

Kodėl žmonės perka?

„YouGov“ apklausa:

  • 71 % – dėl didelio pasirinkimo,
  • 54 % – dėl nuolaidų,
  • 44 % – dėl „noro naršyti“.

Kodėl neperka?

  • 45 % – abejonės dėl kokybės,
  • 41 % – sveikatos rizikos baimė,
  • 32 % – saugos standartų trūkumas,
  • 27 % – etinės problemos (darbo sąlygos, aplinkosauga),
  • 23 % – noras remti vietos verslą,
  • 19 % – baimė gauti padirbtą prekę.

Tačiau praktika rodo, kad kaina vis dar nugali etines dilemas.

Augimas – stulbinantis

Bevh duomenimis:

  • „Temu“, „Shein“ ir „AliExpress“ 2025 m. trečiąjį ketvirtį generavo daugiau nei 800 mln. eurų pardavimų Vokietijoje,
  • jų rinkos dalis – apie 5 % visos e. prekybos rinkos.

HDE teigimu, kiekvieną dieną iš „Temu“ ir „Shein“ į Vokietiją atkeliauja apie 400 000 siuntinių.

Vietos mažmenininkai piktinasi:

  • neaiškia kokybe,
  • nesąžininga konkurencija,
  • muitų vengimu,
  • lėta kontrole.

HDE ragina griežtinti taisykles ir didinti muitinės darbuotojų skaičių.

Vietos mažmeninė prekyba krenta į krizę

2024–2025 m. laikotarpis mažmenininkams buvo itin sunkus:

  • „Allianz Trade“ užfiksavo 2 490 bankrotų – tai daugiausia nuo 2016 m.

Ekspertų vertinimu, vienas svarbiausių šio augimo veiksnių – „Temu“ ir „Shein“ meteoriškas iškilimas, kuris smarkiai padidino konkurenciją ir numušė kainų lygį visoje rinkoje.

Šaltinis: https://www.spiegel.de/wirtschaft/wie-temu-und-shein-dem-einzelhandel-vor-weihnachten-zusetzen-a-daf0bf3b-3967-405c-8612-cadba7d7a466

Esu KAIPKADA.LT portalo redaktorius. Mano tikslas – suteikti skaitytojams aktualią, patikimą ir naudingą informaciją, padedančią geriau suprasti pasaulį aplink mus. Siekiu padėti atrasti svarbiausias žinias ir dalintis įvykiais, kurie gali turėti realią įtaką mūsų kasdieniam gyvenimui.
Komentarų: 0

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Primename: kviečiame diskutuoti pagarbiai ir laikytis bendravimo etiketo. Nepagarbūs, įžeidžiantys ar neapykantą skatinantys komentarai bus šalinami. Ačiū už supratingumą!

Komentuodami sutinkate, kad jūsų pateikti duomenys gali būti tvarkomi pagal mūsų privatumo taisykles.