Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas

Kodėl skrydžio palydovai, įlaipindami keleivius į lėktuvą, laiko rankas už nugaros?

Kodėl naudojamas klikeris, o ne automatinės sistemos
3 min. skaitymo

Lipdami į lėktuvą galbūt esate pastebėję, kad skrydžio palydovai pasitinka keleivius malonia šypsena ir… rankomis už nugaros. Iš pirmo žvilgsnio tai atrodo kaip mandagus gestas ar dalis skrydžių etiketo, tačiau iš tiesų šis elgesys slepia svarbią techninę priežastį.

Skrydžio palydovai tokiu būdu diskretiškai skaičiuoja keleivius. Už nugaros jie laiko nedidelį įrenginį – mechaninį skaitiklį, vadinamą klikeriu. Kiekvieną kartą, kai keleivis įlipa į lėktuvą, palydovas paspaudžia mygtuką, o skaičius ekrane padidėja vienetu. Taip žingsnis po žingsnio suskaičiuojamas tikslus įlipusių žmonių skaičius.

Paprastai du įgulos nariai skaičiuoja keleivius vienu metu – jų gauti duomenys vėliau palyginami, kad būtų užtikrintas tikslumas. Šis dvigubas patikrinimas yra standartinė aviacijos saugumo procedūra, nes net ir mažiausia klaida gali sukelti nesuderinamumų tarp įlaipintų keleivių ir oficialaus sąrašo.

„Rankos už nugaros nėra vien profesionalios laikysenos dalis. Tai būdas tyliai ir tvarkingai atlikti skaičiavimą, nepertraukiant keleivių srauto ir nekeliant papildomo dėmesio“, – aiškina aviacijos ekspertai.

Kodėl naudojamas klikeris, o ne automatinės sistemos?

Atrodytų, jog šiais laikais viską turėtų daryti technologijos – kam reikalingas mechaninis skaitiklis? Tačiau oro linijos ir toliau remiasi šiuo senamadišku, bet patikimu metodu.

Automatinės keleivių skaičiavimo sistemos, įdiegtos kai kuriuose oro uostuose, kartais klaidingai fiksuoja bagažą, vaikus ar net įlaipinimo korteles. Tuo tarpu paprastas klikeris neveikia nuo elektros, negesa ir veikia net ekstremaliomis sąlygomis.

Tikslus keleivių skaičius būtinas dėl kelių esminių priežasčių:

  • Oro laivo svorio ir balanso. Kiekvienas keleivis lemia orlaivio apkrovą ir centravimą – net keli papildomi kilogramai gali turėti įtakos skrydžio stabilumui.
  • Saugumo ir evakuacijos planų. Avarinės procedūros priklauso nuo to, kiek žmonių yra laive.
  • Dokumentacijos atitikimo. Įgula privalo patikrinti, kad skaičius sutaptų su registracijos duomenimis ir kad laive nebūtų neįgaliotų asmenų.

Mechaninis skaičiavimas, nors ir senas, išlieka auksiniu standartu aviacijoje – čia žmogiškas faktorius laikomas patikimesniu nei automatika.

Kokias kitas pareigas skrydžio palydovas atlieka įlaipinimo metu
Kokias kitas pareigas skrydžio palydovas atlieka įlaipinimo metu?

Kokias kitas pareigas skrydžio palydovas atlieka įlaipinimo metu?

Keleivių skaičiavimas – tik viena iš daugelio užduočių, atliekamų įlaipinant. Palydovai tuo metu vykdo vadinamąjį „tylųjį patikrinimą“:

  • Stebi keleivius ir vertina jų būklę – ar nėra akivaizdžių apsvaigimo ar ligos požymių. Tokiems asmenims gali būti atsisakyta skrydžio dėl bendro saugumo.
  • Identifikuoja galimus pagalbininkus, sėdinčius prie avarinių išėjimų – krizės atveju jie padėtų evakuacijai.
  • Pastebi nervingus ar bijančius keleivius, kad galėtų suteikti jiems daugiau dėmesio ir užtikrinti komfortą skrydžio metu.

Šie stebėjimai atliekami nepastebimai, kad keleiviai jaustųsi ramiai ir saugiai.

Kodėl šis paprastas gestas išliko iki šiol

2025 m., kai net viešajame transporte keleiviai skaičiuojami automatinėmis kameromis, aviacijoje vis dar remiamasi žmogaus tikslumu. Skrydžio palydovo laikysena su rankomis už nugaros tapo ne tik profesionalumo, bet ir atsakomybės simboliu.

Tai tylus ženklas, kad kiekvienas įlipęs keleivis yra pastebėtas, suskaičiuotas ir priimtas saugiam skrydžiui. Ir būtent šis žmogiškas elementas – ne algoritmas – užtikrina, kad kiekvienas skrydis prasidėtų tiksliai, tvarkingai ir saugiai.

Esu KAIPKADA.LT portalo redaktorius. Mano tikslas – suteikti skaitytojams aktualią, patikimą ir naudingą informaciją, padedančią geriau suprasti pasaulį aplink mus. Siekiu padėti atrasti svarbiausias žinias ir dalintis įvykiais, kurie gali turėti realią įtaką mūsų kasdieniam gyvenimui.
Komentarų: 0

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Primename: kviečiame diskutuoti pagarbiai ir laikytis bendravimo etiketo. Nepagarbūs, įžeidžiantys ar neapykantą skatinantys komentarai bus šalinami. Ačiū už supratingumą!

Komentuodami sutinkate, kad jūsų pateikti duomenys gali būti tvarkomi pagal mūsų privatumo taisykles.