Kai išgirstame žodį „Boeing“, dažniausiai galvoje iškart suskamba tie patys modeliai – 737, 747, 787. Visi jie prasideda ir baigiasi skaičiumi „7“. Atrodo, tarsi tai būtų sėkmės simbolis ar paslėpta gamintojo tradicija. Tačiau tikroji priežastis – daug žemiškesnė ir kartu genialiai paprasta.
Kaip viskas prasidėjo: nuo karinių orlaivių iki reaktyvinės eros
XX a. viduryje „Boeing“ savo orlaivius numeravo pagal paskirtį.
- 100 serija buvo skirta ankstyviesiems dviaukščiams lėktuvams (biplanams).
- 200 serija – monoplanams.
- 300 ir 400 – komerciniams sraigtiniams orlaiviams.
- 500 – turbopropelerinėms konstrukcijoms.
- 600 – raketoms ir kariniams projektams.
- 900 – jūrų transportui.
Taip laisva liko tik 700 serija. Šis numerių rinkinys 1950-aisiais buvo priskirtas naujai, tuo metu revoliucingai kategorijai – reaktyviniams keleiviniams lėktuvams.
Kai „Boeing“ pristatė savo pirmąjį reaktyvinį komercinį modelį – Boeing 707 – kompanijos vadovai svarstė, kaip pavadinimas nuskambės rinkoje. Modelio numeris „700“ atrodė per lygus, techninis, be išskirtinumo. Tad buvo pridėtas „7“ gale – skaičius, vizualiai subalansuotas ir lengvai įsimenamas.

Simetrija ir rinkodaros galia
Rinkodaros specialistai pastebėjo, kad „7X7“ modelis atrodo harmoningai – skaičius skamba ritmingai, o vizualiai atrodo patraukliai logotipuose ir reklamos maketuose. Be to, skaičius 7 daugelyje kultūrų siejamas su sėkme, tikslumu ir pasiekimais, tad jis natūraliai tapo sėkmės ženklu ir aviacijos kontekste.
Nuo tada visos komercinės serijos išlaikė šią formulę:
707 → 717 → 727 → 737 → 747 → 757 → 767 → 777 → 787.
Kodėl ši tradicija tęsiasi iki šiol
Šiandien „Boeing“ vardų sistema tapo ne tik tradicija, bet ir prekės ženklo identiteto dalimi. Skaičius „7“ tapo atpažįstamu simboliu – beveik kaip „iPhone“ „Pro“ ar „Tesla“ „Model S“. Jis reiškia tam tikrą kokybės standartą ir technologinį šuolį.
Įdomu tai, kad kai kurie modeliai, pavyzdžiui, Boeing 717, buvo perimti iš kitų gamintojų („McDonnell Douglas“) – bet net ir jie buvo pervadinti, kad tilptų į simbolinę „7X7“ schemą.
Kas toliau – „Boeing 797“?
Aviacijos entuziastai jau seniai spėlioja, ar kompanija kada nors pristatys Boeing 797 – „naujos kartos“ lėktuvą, skirtą pakeisti dalį „737“ modelių. Nors oficialaus patvirtinimo kol kas nėra, „Boeing“ yra užregistravusi šį pavadinimą, o tai rodo, kad tradicija tęsis.
Tad atsakymas paprastas: „7“ Boeing lėktuvuose – ne mistika, o strategija. Tai išlaikyta pusiausvyra tarp techninės logikos, dizaino estetikos ir rinkodaros įtaigos. O rezultatas – vienas atpažįstamiausių modelių numeracijos sistemų pasaulyje.

