Lietuvoje Juodasis penktadienis ilgai buvo laikomas triuku, atvežtu iš užsienio, tačiau 2025-ieji rodo aiškią tendenciją – pirkėjai tapo gerokai sumanesni. Jie seka kainas, analizuoja jų istoriją ir laukia tikrų nuolaidų, o ne reklaminio fasado.
1. Juodasis penktadienis Lietuvoje muša kainų stebėjimo rekordus
Lietuviškos platformos fiksuoja ženklų suaktyvėjimą: kainų palyginimo įrankiai, tokie kaip „kainos.lt“ ir vietiniai stebėjimo servisai, lapkritį sulaukė iki 70 proc. daugiau naujų sekamų prekių. Pirkėjai ruošiasi kaip niekad sistemingai.
2. Pirkėjai pavargo nuo netikrų nuolaidų
Pastarųjų metų skandalai dėl „kainų prieš išpardavimą pakėlimo“ padarė savo. Vis daugiau žmonių stebi produktus 2–4 savaites iš anksto, kad suprastų, ar „akcija“ iš tiesų yra akcija. Skepticizmas peraugo į strategiją.
3. Kainų kritimo įspėjimai sukelia didžiulius srautus
Vos tik pirkėjai gauna pranešimą apie sumažėjusią kainą, srautas į prekę šauna į viršų. Tai signalizuoja visiškai kitokį apsipirkimo modelį – žmonės nebe vaikosi parduotuvių reklamos, o laukia individualiai sekamų pasiūlymų.
4. Ketvirtadienis prieš Juodąjį penktadienį gali būti chaotiškas
Praėjusiais metais būtent ketvirtadienį stebimų prekių suaktyvėjimas išaugo net 136 proc. Jei ši tendencija kartosis, parduotuvės turės reikalų su rekordiškai informuotais ir pasiruošusiais pirkėjais.
5. Elektronika – aiškus lyderis
Tarp Lietuvoje labiausiai stebimų prekių – „Apple“ įrenginiai, žaidimų konsolės, robotai dulkių siurbliai, planšetės ir išmanieji telefonai. Tai segmentas, kuriame kainų skirtumai ypač matomi, todėl žmonės jį seka akylai.
6. Netikėtas lyderis: robotinės vejapjovės
Nors lapkritis toli gražu ne žoliapjovių sezonas, pirkėjai taikosi į „ne sezono“ nuolaidas. Robotinės vejapjovės šiemet net pateko į populiariausių sekamų prekių trejetuką, o tai rodo, kad žmonės ieško rimtų, ilgalaikių sutaupymų.
7. Lietuviai perka protingiau nei anksčiau
Šių metų pirkėjai derina kelis įrankius vienu metu: kainų įspėjimus, istorines grafikas, palyginimo platformas. Tai nebe emocinis, o duomenimis pagrįstas apsipirkimas. Tokį aktyvumą fiksuoja ir elektroninės prekybos platformos.
8. 2025-ųjų Juodasis penktadienis gali pakeisti pardavimų kultūrą Lietuvoje
Didesnis pirkėjų sąmoningumas verčia parduotuves atsargiau žadėti „-70 %“ akcijas. Šiemet bus tikras testas, ar tikros nuolaidos nugalės rinkoje, kurioje pirkėjai jau mato kainų istoriją ir nebepasiduoda triukams.
Šių metų Juodasis penktadienis gali tapti lūžio tašku – nebe impulsų, o skaičių ir analizės švente. Pirkėjai tam jau pasiruošę.

