Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas

Nauja analizė atskleidžia: šiuolaikiniai elektromobiliai išlaiko nuvažiuojamą atstumą net ir senstant akumuliatoriui

Akumuliatorių keitimai – itin reti
5 min. skaitymo

Ilgą laiką elektromobilių pirkėjams didžiausią nerimą kėlė vienas klausimas – kas nutiks, kai akumuliatorius pradės senti? Brangiausia automobilio dalis, sudaranti iki pusės jo vertės, buvo matoma kaip būsima „laikina bomba“, kurios pakeitimas kainuos tūkstančius. Tačiau realybė pasirodo esanti visiškai kitokia, ir nauji duomenys tai patvirtina dar aiškiau nei bet kada anksčiau.

Naujausia „Recurrent Auto“ analizė, aprėpusi daugiau nei 30 tūkst. elektromobilių įvairiais eksploatacijos etapais, rodo: modernūs akumuliatoriai sensta gerokai lėčiau nei manyta, o jų keitimo tikimybė – nepaprastai maža. Akumuliatorius dažniausiai tarnauja ilgiau nei pats automobilis.

Akumuliatorių keitimai – itin reti: mitai nebeatlaiko faktų

Tyrimo duomenys rodo, kad akumuliatoriaus keitimo tikimybė tiesiogiai priklauso nuo elektromobilio kartos.

Pirmosios kartos elektromobiliai (2010–2015 m.)
Tai modeliai, kurių akumuliatoriai buvo kuriami dar technologijų aušroje. Tikėtina, kad šiandien jiems jau 10–14 metų. Šių elektromobilių akumuliatorių keitimo rodiklis siekia apie 8,5 %.

Antroji karta (apie 2017–2020 m.)
„Teslos Model 3“ ir pirmieji „Chevy Bolt EV“ įrodė aiškų pažangą – keitimų skaičius sumažėjo iki 2 %.

Naujausi elektromobiliai (nuo 2022 m.)
Čia statistika beveik neįtikėtina – tik 0,3 % automobilių prireikia naujo akumuliatoriaus. Kitaip tariant, tai tokia pati tikimybė, kaip per 10 metų netyčia pamesti buto raktus penkis kartus iš eilės.

Svarbu pabrėžti: šie skaičiai neskaičiuoja masinių atšaukimų, kurie buvo susiję su gamybos klaidomis – kaip nutiko „Chevy Bolt EV“ ir „Hyundai Kona EV“. Tokie atvejai išimtiniai ir gamintojai juos dengia garantijomis.

Nuvažiuojamas atstumas išlieka stebėtinai stabilus – net trečiais eksploatavimo metais

Elektromobilio savininkai puikiai žino, kad nuvažiuojamas atstumas yra pagrindinis automobilio „baterijos sveikatos“ rodiklis. Nauji duomenys rodo, kad ši savybė išlieka netikėtai stabili.

„Recurrent“ naudojosi telemetrija ir dirbtiniu intelektu, kad nustatytų, kaip keičiasi realus nuvažiuojamas atstumas bėgant metams. Rezultatas:

daugumos automobilių trečiaisiais eksploatavimo metais nuvažiuojamas atstumas išlieka beveik 100 % nuo pradinio.

Tai nereiškia, kad akumuliatorius nesensta – jis sensta, bet gamintojai naudoja vadinamąją „paslėptos talpos politiką“: dalis baterijos talpos iš pradžių yra rezervuojama ir palaipsniui atveriama senstant akumuliatoriui. Vairuotojas iš esmės nejaučia jokio skirtumo.

Šiuolaikiniai elektromobiliai yra patvaresni
Šiuolaikiniai elektromobiliai yra patvaresni

Kodėl elektromobilių akumuliatoriai apskritai keičiami?

Yra tik dvi realios priežastys – ir abi retos.

1. Gamybos defektas

Tai dažniausiai pasitaiko pirmaisiais automobilio naudojimo metais. Jei randamas defektas, akumuliatorius keičiamas garantiniu būdu.

2. Natūralus senėjimas

Visos baterijos sensta, tačiau elektromobilių akumuliatoriai sensta labai lėtai. Jeigu telefonas per dvejus metus netenka trečdalio talpos, elektromobilis dažnai išlaiko 80 % talpos net po 10–15 metų.

Dauguma gamintojų suteikia garantiją, kad akumuliatorius bus pakeistas, jei per 8–10 metų jo talpa sumažės iki 70 %.

Tokios ribos realybėje pasiekiamos retai.

Eil. Nr. Gamintojas Talpa (likutis) po 3 metų
1 Cadillac 100,0%
2 Hyundai 100,0%
3 Mercedes-Benz 100,0%
4 Mini 100,0%
5 Rivian 100,0%
6 Ford 99,9%
7 Nissan 98,4%
8 Audi 96,8%
9 Tesla 96,3%
10 Kia 96,2%
11 Chevrolet 95,8%
12 Volkswagen 93,9%
13 BMW 90,8%
14 Jaguar 90,8%

 

Ką visa tai reiškia žmonėms, svarstantiems apie elektromobilį?

Pagrindinis mitas – „akumuliatorius suges ir teks pirkti naują už 10 tūkstančių“ – šiandien nebegalioja. Šiuolaikiniai duomenys rodo, kad:

  • baterijos tarnauja ilgiau nei visas automobilis,
  • nuvažiuojamas atstumas pirmuosius metus išlieka stabilus,
  • keitimas beveik visada susijęs su garantiniu defektu, o ne senėjimu,
  • rizika įsigyti „problematišką“ EV modelį yra itin maža, jei jis pagamintas per pastaruosius 3–4 metus.

„Recurrent“ šioje analizėje pateikia vieną aiškiausių išvadų elektromobilių istorijoje:

Šiuolaikiniai elektromobiliai yra patvaresni, jų akumuliatoriai – mažiau linkę į degradaciją, o nuvažiuojamą atstumą jie išlaiko ilgiau nei prognozavo bet kuris gamintojas.

Tai reiškia, kad elektromobilio pirkimas – tiek naujo, tiek naudoto – šiandien yra gerokai mažiau rizikingas nei prieš kelerius metus. Naujausių modelių akumuliatoriai tapo viena patvariausių transporto priemonės dalių.

Elektromobilių technologijos vystosi ne metai iš metų, o mėnesis po mėnesio. Todėl artimiausiais metais tikėtina, kad akumuliatorių patvarumas ir toliau gerės, o elektromobilio eksploatacija taps dar patikimesnė ir paprastesnė nei tradicinio vidaus degimo variklio automobilio.

Esu KAIPKADA.LT portalo redaktorius. Mano tikslas – suteikti skaitytojams aktualią, patikimą ir naudingą informaciją, padedančią geriau suprasti pasaulį aplink mus. Siekiu padėti atrasti svarbiausias žinias ir dalintis įvykiais, kurie gali turėti realią įtaką mūsų kasdieniam gyvenimui.
Komentarų: 0

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Primename: kviečiame diskutuoti pagarbiai ir laikytis bendravimo etiketo. Nepagarbūs, įžeidžiantys ar neapykantą skatinantys komentarai bus šalinami. Ačiū už supratingumą!

Komentuodami sutinkate, kad jūsų pateikti duomenys gali būti tvarkomi pagal mūsų privatumo taisykles.