Europos Sąjunga artėja prie sprendimo, kuris paveiks milijonus vairuotojų visoje bendrijoje. Diskusijų centre – klausimas, kokio amžiaus žmonėms turėtų būti leidžiama saugiai vairuoti ir kada privaloma atlikti papildomus patikrinimus.
Tai tema, kuri ne vieną priverčia susigūžti – nuo politikų iki senelių, kurie automobilį laiko paskutiniu nepriklausomybės simboliu.
Apie svarstomas naujoves praneša „Autozive“.
ES siekia suvienodinti taisykles visose valstybėse
Europos Komisija siūlo įvesti vienodas taisykles vyresnio amžiaus vairuotojams, kad visose šalyse būtų užtikrintas vienodas saugumo standartas. Pagrindinis pasiūlymo akcentas – reguliarūs medicininiai patikrinimai vairuotojams nuo 70 metų.
Vairuotojai turėtų kas penkerius metus atlikti:
- regos testą,
- klausos patikrą,
- reakcijos laiko įvertinimą.
Tai nėra draudimas vairuoti sulaukus tam tikro amžiaus – tai saugumo priemonė, skirta nustatyti, ar žmogus vis dar gali tinkamai reaguoti sudėtingose eismo situacijose.
Šalys pasidalijo į dvi stovyklas
Reformai palankiai pritaria:
- Ispanija,
- Italija,
kuriose tokia praktika jau taikoma nacionaliniu lygmeniu.
Tačiau Prancūzija ir kelios Šiaurės Europos šalys tokį modelį vertina atsargiai. Kritikai teigia, kad taisyklės gali diskriminuoti pagal amžių.
Vis dėlto statistika kalba pati už save:
vyresnių nei 75 metų vairuotojų žūčių eismo įvykiuose skaičius gerokai viršija vidurkį.
Ar tai reiškia, kad 70-mečiai neteks teisės vairuoti?
Ne. ES institucijos pabrėžia, kad niekas nenustatys konkretaus amžiaus, kai automatiškai netenkama teisės vairuoti.
Tai nėra bandymas apriboti vyresnius žmones, o tikslas – mažinti žūčių ir sužeidimų keliuose skaičių.
Tikrinimai padėtų:
- laiku pastebėti sveikatos pokyčius,
- išvengti rizikingų situacijų,
- suteikti gaires šeimoms, kurioms dažnai tenka sudėtingas pokalbis apie vairavimo nutraukimą.
Kodėl diskusijos tokios karštos?
Automobilis daugeliui vyresnio amžiaus žmonių – ne tik transporto priemonė, bet ir:
- savarankiškumo,
- socialinio gyvenimo,
- kasdienio mobilumo simbolis.
Todėl siūlymai reguliuoti jų galimybes vairuoti dažnai sutinkami emociškai. Tačiau ES institucijos įsitikinusios, kad aiškesnės taisyklės padės visiems eismo dalyviams jaustis saugiau.
