Dar prieš kelerius metus „Lotus“ buvo pateikiamas kaip automobilizmo transformacijos simbolis: prekės ženklas, garsėjęs lengvais, analoginiais sportiniais automobiliais, netikėtai nėrė į prabangių elektra varomų SUV’ų pasaulį. Tačiau šiandien ši istorija tampa kur kas sudėtingesnė. Kinijos gigantui „Geely“ priklausantis „Lotus“ ką tik pristatė planus dėl visiškai naujo modelio, kuris, tikimasi, išgelbės markę itin svarbiame Azijos regione. Ar naujasis hibridinis SUV „For-Me“ taps tuo taikliu šūviu, kurio „Lotus“ taip laukia?
Pirmasis žingsnis atgal nuo absoliučios elektrifikacijos
„For-Me“ – tai pirmasis įkraunamas hibridas, sukurtas pagal populiaraus elektrinio SUV „Eletre“ pagrindą. Nebeliko futuristinės idėjos apie pasaulį be vidaus degimo variklių – vietoje to „Lotus“ renkasi pragmatišką kelią, pritaikytą realioms rinkos sąlygoms.
Kinijoje infrastruktūra dar toli gražu neprilygsta Europos ar JAV greitojo įkrovimo tinklams, o vairuotojai vis dar nori automobilio, kuris be streso galėtų įveikti visą dieną trunkančias keliones. Tad hibridinė sistema čia tampa ne kompromisu, o racionaliu sprendimu.
„For-Me“ debiutuos 2026 m. sausį Kinijoje – ir tai strategiškai labai svarbus žingsnis. Per pirmuosius devynis 2025 m. mėnesius „Lotus“ pasauliniai pardavimai smuko net 40 %, tad markei būtina nauja kryptis.
952 arkliai šeimos SUV kėbule
Šis modelis žada itin įspūdingą techniką. Benzininė dalis – dviejų litrų turbovariklis, išvystantis 279 AG. Elektrinės dalies gamintojas kol kas nedetalizuoja, tačiau bendra sistemos galia – net 952 AG.
Tokie skaičiai dar visai neseniai buvo rezervuoti hipersuperautomobiliams. Oficiali akceleracija turėtų būti apie 3 sekundes iki 100 km/h – neįtikėtina vertė daugiau kaip 3 tonas sveriančiam SUV.
Didžiausias koziris – įspūdingas bendras nuvažiuojamas atstumas: daugiau kaip 1000 kilometrų. Pirkėjai galės rinktis 50 kWh arba 70 kWh akumuliatorių, priklausomai nuo prioritetų: mažesnė masė dinamikai arba didesnis elektrinis nuotolis.
Matmenys tokie patys kaip elektrinės „Eletre“ versijos: 5,1 m ilgio, 2,02 m pločio, 1,64 m aukščio, o ratų bazė – 3,02 m. Svoris – nuo 3055 iki 3080 kg. Atsižvelgiant į galingumą ir akumuliatoriaus dydį, tai netgi įspūdingai nedaug.
Aerodinamika ir LiDAR – sportiško charakterio inžinerija
„Lotus“ garsėja aerodinamine kompetencija, tad ir SUV segmente nenukrypsta nuo tradicijų.
„For-Me“ gauna aktyvų galinį spoilerį, generuojantį iki 90 kg prispaudžiamosios jėgos, ir išmanią LiDAR sistemą, kuri gali slėptis kėbule, kai nenaudojama – taip mažinamas oro pasipriešinimas.
Oro pasipriešinimo koeficientas Cx – tik 0,26. Tai fenomenalu tokio dydžio automobiliui.
Po kėbulu – pažangi 900 V architektūra, kuri leis trumpinti įkrovimo laiką ir užtikrins mažesnius energijos nuostolius. Ši technologija taps pagrindiniu elementu kuriant būsimas Lotus hibridines platformas – nuo SUV iki sportinių kupė.
Įdomu tai, kad jėgainės komponentus tiekia „Horse Powertrain“ – bendras „Geely“, „Renault“ ir „Aramco“ projektas. Tai puikus pavyzdys, kaip globali tapo automobilių pramonė: vieno modelio technologijos surinktos iš kelių kontinentų.

Kodėl būtent hibridas, o ne elektra?
Kinijoje konkurencija verda kaip niekur kitur: vietiniai gigantai BYD ir Li Auto jau seniai įrodė, kad dideli įkraunami hibridiniai SUV yra aukso gysla.
Pirkėjams svarbiausia – absoliutus patikimumas ir galimybė nuvažiuoti bet kur nesirūpinant, ar artimiausia įkrovimo stotelė išvis veiks. Tokios sąlygos hibridus daro logišku pasirinkimu.
Be to, „Geely“ platformų moduliarumas leidžia „Lotus“ naudotis technologijomis, kurios lengvai perkeliamos į kitus modelius. Tai mažina išlaidas ir leidžia gamintojui greičiau plėsti modelių gamą.
Nauja strategija – paskutinė galimybė stabilizuotis?
„Lotus“ 2025 m. pardavė tik 4612 automobilių. Net Kinijos rinka, sudaranti 46 % visos paklausos, nebegali kompensuoti globalių problemų: elektros transformacijos kaštų, naujų muitų ir modelių gyvavimo ciklų.
Atsakas – „Super Hybrid“ strategija.
„For-Me“ – jos flagmanas. „Eletre“ ir „Emeya“ taip pat turės hibridines versijas, o vienintelis grynai benzininis modelis išliks sportinis kupė „Emira“.
2026 m. debiutas bus tikras egzaminas. Jei „For-Me“ Kinijoje sėkmingai startuos, beveik garantuotai jis pasirodys ir Europoje. Tačiau iššūkiai – milžiniški. Vietiniai gamintojai agresyviai mažina kainas, o technologijų lygis sparčiai artėja prie premium segmento.
Ar „Lotus“ dvasia išliks po trim tonomis technologijų?
952 AG atrodo įspūdingai, bet tikrieji „Lotus“ gerbėjai ryškiausiai prisimena markę dėl lengvumo ir preciziško valdymo. Tai vertybės, kurios sukūrė legendą – nuo Elise iki Exige. „For-Me“ turi atsakyti į sudėtingą klausimą: ar įmanoma išsaugoti klasikinę Lotus vairavimo esmę automobilyje, kuris sveria daugiau kaip tris tonas?
Jei atsakymas bus teigiamas, „Lotus“ sugrįžimas gali būti daug galingesnis nei tik dar vieno hibrido premjera.
