Vos pasirodžius šerkšnui ant automobilių stiklų, Lietuvos vairuotojai pradeda svarstyti, ar jau metas keisti padangas. Visi žinome, kad žieminės padangos yra svarbiausias saugumo elementas – jokie ABS, ESP ar kiti elektroniniai asistentai nepadės, jei protektorius nesugeba sukibti su keliu.
Naujas Vokietijos automobilių klubo ADAC atliktas bandymas kelia rimtą nerimą: beveik pusė išbandytų žieminių padangų įvertintos kaip nerekomenduojamos ir realiomis sąlygomis gali būti pavojingos.
Tai svarbu ir mums, Lietuvos vairuotojams: kalbame apie populiariausius dydžius, naudojamus „VW Golf“, „Audi A3“, „Škoda Octavia“, „Mercedes-Benz A-Class“ ir kitų mūsų keliuose įprastų automobilių.
Iš išorės visos padangos atrodo vienodos, bet stabdo – visiškai skirtingai
ADAC šiemet išbandė 31 žieminę padangą, 225/40 R18 dydžio. Rezultatai – šokiruojantys:
- Tik 4 modeliai gavo įvertinimą „gerai“.
- 12 padangų – tik „rekomenduojama“.
- Net 14 padangų (beveik pusė!) įvardytos kaip „nerekomenduojamos“.
Tai reiškia, kad daug vairuotojų gali važinėti su padangomis, kuriomis stabdymo kelias pavojingai ilgas ir kurios kelia realią grėsmę gyvybei.
Svarbiausias bandymo kriterijus – stabdymas šlapia kelio danga, būtent tokiose sąlygose Lietuvoje įvyksta daugiausia avarijų.
Perspėjimas, kurį turėtumėte rimtai įvertinti
Skirtumas tarp geros ir prastos padangos – ne 2–3 metrai. Jis gali siekti 15 metrų.
Pavyzdys iš ADAC testo:
- Goodyear UltraGrip Performance 3 sustabdė automobilį po 31,7 m.
- Pigi biudžetinė Syron Everest 2 tam pačiam greičiui (80 km/h) sustabdyti prireikė 47,1 m.
Popieriuje tai atrodo tik skaičių skirtumas. Realioje situacijoje:
- tuo metu, kai automobilis su geromis padangomis jau STOVI,
- automobilis su prastomis padangomis vis dar skrieja ~45 km/h.
45 km/h atsitrenkti į pėsčiąjį, kliūtį ar kitos mašinos galą – tai jau greitis, kuris dažnai baigiasi sunkiais sužalojimais.
Ne atsitiktinai ADAC tokias padangas įvardija kaip „absoliučią saugumo riziką“.
Brangesnės padangos gali būti pigesnės, nei manote
Įdomu tai, kad pirmą vietą užėmusios „Goodyear“ padangos ne tik geriausiai stabdo, bet ir pasižymi įspūdingu ilgaamžiškumu:
iki 76 000 km iki minimalaus saugaus protektoriaus gylio.
Skaičiuojant pagal metus, tai kainuoja tik kelias dešimtis eurų per sezoną. Taigi „brangi“ padanga realiai gali būti pigesnė, nei atrodo iš pirmo žvilgsnio.
Kurios padangos surinko geriausius įvertinimus?
„Gerai“ įvertintos:
- Goodyear UltraGrip Performance 3
- Michelin Pilot Alpin 5
- Bridgestone Blizzak 6
- Dunlop Winter Sport 5
Šie modeliai išlaikė balansą tarp sukibimo, valdymo, triukšmo ir ilgaamžiškumo.
„Patenkinamos“:
- Continental
- Nokian
- Kleber
Tai – solidžios padangos, kurios nėra lyderės, bet ir nekelia saugumo problemų.
„Nerekomenduojamos“:
Beveik pusė išbandytų modelių. Daugiausia tai neaiškios kilmės arba labai pigūs prekių ženklai.
Kodėl tai ypač aktualu Lietuvoje?
- Didžioji šalies klimato dalis – šlapias, drėgnas asfaltas.
- Žiemos švelnėja, todėl „stabdymas šlapiame kelyje“ tampa svarbiausias kriterijus.
- Kelių dangos dažnai slidžios ne dėl sniego, o dėl lietaus ir purvo.
- Daug vairuotojų renkasi pigias padangas, manydami, kad „žieminės – kaip žieminės“.
Bet testai rodo, kad tai netiesa.
Išvada
Jei jūsų automobilis turi pigias, nežinomo gamintojo žiemines padangas, verta labai rimtai apsvarstyti jų pakeitimą. Stabdymo kelias gali būti dvigubai ilgesnis, o tai reiškia, kad avarija gali įvykti ten, kur su geromis padangomis būtumėte visiškai sustoję.
Kartais saugumas kainuoja mažiau, nei atrodo – ypač jei padanga tarnauja ne vieną sezoną, bet 70 000 km ir daugiau.
Šaltinis: https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/ausstattung-technik-zubehoer/reifen/reifentest/winterreifen/225-40-r18/




