Naudotų automobilių rinkoje dedasi tai, ko mažai kas tikėjosi: populiariausi miesto hečbekai praranda savo vertę žaibišku greičiu. Modeliai, kurie ilgus metus buvo laikomi ekonomiškais, patikimais ir idealiais kasdieniam naudojimui, dabar tampa automobiliais, kurių net prekybos atstovai nenori priimti atgal.
„Peugeot 208“, „Citroën C3“, „Opel Corsa“ – jų sėkmės istorijos prasidėjo su plačiomis šypsenomis, bet baigiasi su rimtomis problemomis po variklio dangčiu. Ir viskas dėl vieno sprendimo, pakeitusio visą šių modelių reputaciją.
Variklis, kuris turėjo būti inovacija, bet tapo reputacijos griovėju
„PureTech“ benzininiai varikliai – tai idėja, kuri teoriškai turėjo būti pažangi: paskirstymo diržas, esantis alyvos vonelėje, turėjo užtikrinti tylesnį veikimą ir ilgaamžiškumą.
Tačiau praktika pasirodė žiauri.
Diržas pradėdavo anksti ir netolygiai dėvėtis, o jo dalelės patekdavo į alyvos sistemą. Tai galėjo:
– užkimšti alyvos kanalus,
– sugadinti siurblį,
– sukelti rimtus variklio gedimus, kurių remontas dažnai kainuoja daugiau, nei pats automobilis vertas.
Ši informacija sparčiai plito, o kartu griuvo visos modelių grupės patrauklumas.
Prekybos atstovai kelia rankas: „Mes jų nebeperkam“
Automobilių supirkėjai ir salonai greitai pastebėjo pavojų. Dauguma jų atsisako priimti „PureTech“ variklius – nebent automobilis dar turi galiojančią gamintojo garantiją.
Savininkams tai reiškia vieną dalyką:
siūlomos kainos krenta drastiškai, o parduoti automobilį tampa sudėtinga.
Prancūzijos „Linternaute“ pateikia ypač iškalbingus skaičius:
– 2015 m. „Peugeot 208“ 82 AG versija prarado 61 % vertės,
– panašaus amžiaus „Volkswagen Polo“ neteko tik 48 %,
– „Citroën C3“ nuvertėjo dar greičiau – per kelerius metus neteko apie trečdalio vertės.
Pirkėjai rinkoje atsargūs: „Nenoriu pirkti bombos su laikrodžiu“
Pirkėjai puikiai supranta riziką. Didžiausia problema ta, kad neįmanoma prognozuoti, kada diržas pradės irti ir kokią žalą paliks. Kai kuriems tai nutinka po kelių dešimčių tūkstančių kilometrų, kitiems – gerokai vėliau.
Tačiau rezultatas tas pats:
gedimas gali būti netikėtas, brangus ir praktiškai neatitaisomas.
Dėl to daugelis pirkėjų renkasi senesnius, bet patikimesnius variklius, o modeliai su „PureTech“ technologija sparčiai praranda pozicijas rinkoje.
Sugadinta reputacija paveikė visą automobilio segmentą
Vienas konstruktorius sprendimas užtenka, kad sugriūtų visos kategorijos pasitikėjimas. Maži hečbekai, kurie turėjo būti ekonomiškiausias ir patogiausias pasirinkimas mieste, šiandien vadinami rizikingais pirkiniais, o jų vertė tirpsta kaip sniegas ant kapoto.
Kol gamintojai neįrodys, kad techninės problemos galutinai išspręstos, šių modelių nuvertėjimo stabdyti beveik neįmanoma.
Išvada
Ši istorija – tai priminimas, kad vienas konstrukcinis trūkumas gali sunaikinti ne tik variklį, bet ir prekės ženklų reputaciją. O pirkėjai šiuolaikinėje rinkoje neduoda antro šanso – jei automobilis žinomas dėl brangių gedimų, jis tampa paskutiniu pasirinkimu tiek supirkėjams, tiek privatiems pirkėjams.
Ir būtent tai šiandien vyksta su „PureTech“ varikliu komplektuojamais modeliais.
Šaltinis: https://moto.pl/MotoPL/7,88389,32446335,nawet-komisy-nie-chca-ich-odkupic-te-popularne-auta-leca-z.html



