Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas

Šlapia kelio danga Vokietijoje: kada ženklas „bei Nässe“ įpareigoja laikytis greičio ribojimo ir kaip išvengti baudų?

Bei Nasse kelio ženklas / U.S. Army Garrison Bavaria nuotr.
5 min. skaitymo

Važiuojant Vokietijos keliais per lietų, daugelis vairuotojų susiduria su papildomu ženklu „bei Nässe“ (esant šlapiai dangai), kabančiu po greičio apribojimo ženklu. Ar lėtinti būtina tik per smarkų lietų, ar pakanka kelių lašų? Šis ženklas, nors ir dažnai matomas, kelia painiavą, o neteisingas jo interpretavimas gali kainuoti iki 800 eurų baudą ar net vairuotojo pažymėjimo netekimą. Šiame straipsnyje aiškiai ir paprastai paaiškinsime, kada šis apribojimas galioja, remdamiesi teismo sprendimais ir ekspertų rekomendacijomis, bei pateiksime praktinius patarimus, kaip vairuoti saugiai ir išvengti nemalonių staigmenų.

Kas yra papildomas ženklas „bei Nässe“ ir kodėl jis naudojamas?

Vokietijos kelių eismo taisyklėse (StVO) numatyti papildomi ženklai, kurie keičia pagrindinius greičio apribojimus, siekiant užtikrinti saugumą tam tikromis sąlygomis. Ženklas „bei Nässe“, dažniausiai matomas po greičio apribojimo ženklo Nr. 274 (zulässige Höchstgeschwindigkeit – leidžiamas didžiausias greitis), nurodo, kad nurodytas greitis (pvz., 100 km/h) galioja tik tada, kai kelio danga yra šlapia. Sausomis sąlygomis vairuotojai gali važiuoti didesniu greičiu, jei nėra kitų apribojimų.

Šis ženklas dažnai naudojamas greitkeliuose (Autobahn) ir magistraliniuose keliuose, kur lietus padidina avarijų riziką dėl sumažėjusio padangų sukibimo, akvaplaningo (kai padangos slysta vandens sluoksniu) ar prastesnio matomumo. Pavyzdžiui, jei pagrindinis ženklas rodo 130 km/h, o po juo – 100 km/h su užrašu „bei Nässe“, šlapios dangos sąlygomis negalima viršyti 100 km/h. Tokie ženklai įrengiami ten, kur danga linkusi kauptis vandeniui, pavyzdžiui, ant tiltų ar įkalnėse. Statistika rodo, kad šlapiomis sąlygomis įvyksta apie 20 proc. visų eismo įvykių Vokietijoje, todėl šių ženklų tikslas – sumažinti riziką.

Kada kelio danga laikoma „šlapia“?

Vokietijos kelių eismo taisyklėse (StVO) nėra tikslaus „šlapios dangos“ apibrėžimo, tačiau Federalinis Teisingumo Teismas (BGH) 1977 m. gruodžio 20 d. nutartyje (bylos Nr. 4 StR 560/77) nustatė aiškius kriterijus: kelias laikomas šlapiu, kai jo paviršiuje susidaro matomas, net ir plonas, vandens sluoksnis, formuojantis vandens plėvelę. Kitaip tariant, danga turi būti akivaizdžiai padengta vandeniu, o ne tik drėgna ar patamsėjusi nuo rasos.

Vokietijos automobilių asociacija ADAC pabrėžia, kad geras šlapios dangos rodiklis – priekyje važiuojančios transporto priemonės padangų purškiami vandens purslai. Jei kelias „blizga“ nuo vandens arba padangos palieka aiškius vandens pėdsakus, ženklas galioja. Tačiau šie atvejai nelaikomi šlapia danga:

  • Pavienės balos ar vandens telkiniai: Jei didžioji kelio dalis sausa, apribojimas netaikomas.
  • Lengvas lietus ar rūkas: Jei vanduo nesusikaupia į plėvelę, greičio ribojimas negalioja.
  • Drėgna danga: Jei kelias tik patamsėjęs nuo drėgmės, bet nėra vandens sluoksnio, galite važiuoti didesniu greičiu.

Aukštesnysis Žemės teismas (OLG Hamm) vėliau patikslino, kad net minimali vandens plėvelė laikoma pakankama, jei ji matoma ir turi įtakos sukibimui. Praktiškai tai reiškia, kad po stipraus lietaus apribojimas gali galioti dar valandą ar dvi, kol kelio danga išdžiūsta.

Kokios baudos gresia už pažeidimą?

Nesilaikant „bei Nässe“ ženklo nurodymų, taikomos standartinės baudos už greičio viršijimą pagal Vokietijos baudų katalogą (Bußgeldkatalog). Baudos dydis priklauso nuo viršijimo masto ir vietos (mieste ar užmiestyje):

  • Iki 10 km/h viršijimas: 20–30 eurų.
  • 11–20 km/h: 60–80 eurų, 1 baudos taškas.
  • 21–30 km/h: 100–180 eurų, 1–2 baudos taškai.
  • Virš 30 km/h: Iki 800 eurų, 2–3 baudos taškai, galimas vairuotojo pažymėjimo atėmimas 1–3 mėnesiams.

Jei pažeidimas sukelia avariją, baudos didėja, o draudimo bendrovė gali atsisakyti kompensuoti žalą. Svarbu žinoti: net ir be „bei Nässe“ ženklo, jei greitis nepritaikytas oro sąlygoms (pvz., važiuojama per greitai per lietų), pagal StVO § 3 (pritaikyto greičio reikalavimas) gresia baudos nuo 100 eurų (jei kyla pavojus) iki 145 eurų (jei įvyksta avarija).

Praktiniai patarimai vairuotojams: kaip teisingai interpretuoti ženklą

Kad išvengtumėte baudų ir užtikrintumėte saugumą, pateikiame keletą naudingų rekomendacijų:

  • Stebėkite priekyje važiuojančią transporto priemonę: Jei jos padangos purškia vandenį, laikykitės nurodyto greičio apribojimo – tai patikimas šlapios dangos požymis.
  • Sekite orų prognozę: Prieš kelionę patikrinkite orų programėles, tokias kaip Wetter.com, arba ADAC kelio informaciją, kad būtumėte pasiruošę lietui.
  • Tikrinkite padangų būklę: Geras padangų protektorius (mažiausiai 1,6 mm, bet geriausia 3 mm lietingam orui) sumažina akvaplaningo riziką ir leidžia vairuoti saugiau net šlapioje dangoje.
  • Vairuokite atsargiai: Net jei kelias atrodo tik drėgnas, o ne šlapias, sumažinkite greitį – tai padės išvengti rizikos ir galimų baudų.
  • Esant abejonėms: Policija greitį matuoja radarais, o ginčuose remiasi BGH kriterijais. Jei gavote baudą, galite kreiptis į teismą, pateikdami įrodymus, pavyzdžiui, orų duomenis.

Šis ženklas – ne tik formalumas, bet ir priminimas, kad kelių saugumas priklauso nuo mūsų dėmesingumo. Suprasdami tikslią „šlapios dangos“ reikšmę, ne tik išvengsite baudų, bet ir prisidėsite prie saugesnių kelių Vokietijoje. Jei dažnai keliaujate šios šalies keliais, susipažinkite su StVO nuostatomis – tai investicija į ramias ir saugias keliones.

Esu KAIPKADA.LT portalo redaktorius. Mano tikslas – suteikti skaitytojams aktualią, patikimą ir naudingą informaciją, padedančią geriau suprasti pasaulį aplink mus. Siekiu padėti atrasti svarbiausias žinias ir dalintis įvykiais, kurie gali turėti realią įtaką mūsų kasdieniam gyvenimui.
Komentarų: 0

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Primename: kviečiame diskutuoti pagarbiai ir laikytis bendravimo etiketo. Nepagarbūs, įžeidžiantys ar neapykantą skatinantys komentarai bus šalinami. Ačiū už supratingumą!

Komentuodami sutinkate, kad jūsų pateikti duomenys gali būti tvarkomi pagal mūsų privatumo taisykles.