Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas

„Swedbank“ startuoja AIVA: naujasis DI įrankis padeda akimirksniu susigaudyti finansuose

5 min. skaitymo

Jei šiandien internete bandytume susirasti informaciją apie būsto paskolą ar investavimą, greitai atsidurtume tarp dešimčių šaltinių – forumų, pasenusių straipsnių ar patarimų, pritaikytų visai ne Lietuvos situacijai. Informacijos gausu, tačiau aiškumo dažnai trūksta: ne visada lengva suprasti, kuo pasitikėti ir kas iš tiesų aktualu būtent mums.

Pasak „Swedbank“ valdybos nario, atsakingo už partnerysčių sritį, Vykinto Grinkevičiaus, painiavos sukelia ir sudėtinga finansinė terminologija. Daugelis žmonių nėra tikri, kur rasti patikimą informaciją, o dalis nenori ar nedrįsta kiekvienu klausimu skambinti konsultantui – vieni nejaukiai jaučiasi kalbėdami apie savo finansus, kiti taupo laiką.

Siekiant sumažinti šiuos barjerus skaitmeninėje erdvėje, bankas pristatė naują priemonę – generatyvaus dirbtinio intelekto (DI) asistentą AIVA. Tai įrankis, kuris geba surasti informaciją, ją suprasti, apjungti ir pateikti žmogui aiškiai suformuluotą atsakymą. Kitaip tariant, jis suteikia galimybę greitai ir patogiai gauti patikimus paaiškinimus, anonimiškai ir bet kuriuo paros metu.

Žmonėms nebeužtenka tradicinės paieškos

Šiandien AIVA analizuoja ir atsako remdamasi „Swedbank“ tinklaraščio turiniu, kuriame – daugiau kaip 4 tūkst. straipsnių, o kas mėnesį pasirodo dar apie 20 naujų įrašų. Tinklaraštį kasmet aplanko daugiau kaip 800 tūkst. unikalių skaitytojų, tačiau vidine paieška naudojasi tik nedidelė jų dalis.

„Žmonės nori greitų, aiškių atsakymų, o ne naršyti kelis paieškos rezultatų puslapius ir bandyti atspėti, kuris straipsnis aktualiausias“, – sako V. Grinkevičius.

Todėl komanda nusprendė keisti pačią paieškos patirtį. Vietoje raktinių žodžių dabar užtenka parašyti natūraliai, tarsi kalbėtumėtės su žmogumi: „Noriu pradėti investuoti, nuo ko pradėti?“ arba „Kaip pasiruošti būsto paskolai?“.

AIVA per kelias sekundes analizuoja susijusią informaciją ir suformuluoja rišlų atsakymą bei pateikia nuorodas į išsamesnius tekstus. Tai atitinka šiuolaikinius informacijos vartojimo įpročius – žmonės nori dialogo, o ne sudėtingų filtrų ar šimtų rezultatų.

Pavedimas Swedbank programėle / Postmodern Studio / Shutterstock.com
Pavedimas Swedbank programėle / Postmodern Studio / Shutterstock.com

Kaip veikia AIVA ir kuo ji skiriasi nuo kitų DI įrankių

AIVA tinklaraštyje veikia kaip pokalbių langas, tačiau jos vidinė technologija gerokai sudėtingesnė. Įrankis sukurtas bendradarbiaujant su DI startuoliu „NextQuestion“ ir paremtas generatyviniais DI modeliais. Tai reiškia, kad AIVA:

  • supranta klausimo prasmę,
  • atsirenka tinkamiausius informacijos šaltinius,
  • sujungia juose pateiktas įžvalgas,
  • pateikia vientisą, aiškų atsakymą.

„NextQuestion“ vadovas Adomas Mindaugas Malaiška pabrėžia, kad AIVA išskirtinė tuo, jog remiasi tik patikrintu „Swedbank“ tinklaraščio turiniu, kuris nuolat atnaujinamas. Prieš paleidžiant įrankį, visas turinys buvo suvienodintas, peržiūrėtas ir papildytas, o nauji tekstai automatiškai įtraukiami į duomenų bazę.

„Tai leidžia užtikrinti, kad vartotojai gaus aktualią, ekspertų parengtą informaciją, o ne atsakymus iš atsitiktinių šaltinių ar nepatikrintų komentarų“, – sako A. M. Malaiška.

Anot jo, viena sudėtingiausių užduočių buvo sukurti lankstų modelį, galintį suprasti tiek paprastus, tiek labai specifinius klausimus ir pateikti tikslų atsakymą, nenaudojant iš anksto parengtų šablonų.

Kokius klausimus užduoda naudotojai ir kaip AIVA padeda praktiškai

Pirmieji naudojimo pavyzdžiai rodo, kad žmonės dažniausiai ieško konkrečių, praktinių patarimų. Populiariausios temos:

  • būsto paskolos,
  • investavimo pradžia,
  • taupymas,
  • tvarumas,
  • pirminiai verslo kūrimo žingsniai.

„Vartotojai dažnai klausia finansinio raštingumo pagrindų – kaip vesti biudžetą, kaip taupyti, kokie mokesčiai taikomi už uždirbtą pelną iš investicijų. Taip pat domina, kaip pradėti investuoti, kuo skiriasi akcijų rūšys, kas yra „Swedbank Robur“ fondai“, – teigia V. Grinkevičius.

Daliai žmonių patinka, kad atsakymą galima gauti greitai. Kiti vertina anonimiškumą – ypač tie, kurie dar tik pradeda domėtis finansais ir nedrįsta klausti konsultanto. Tokiais atvejais AIVA atlieka tarsi orientacinę funkciją: padeda suprasti, nuo ko pradėti ir į ką atkreipti dėmesį.

„Nors AIVA nepakeičia konsultanto ir neteikia individualių sprendimų, ji padeda rasti reikalingą informaciją daug greičiau. O kadangi veikia visą parą, naudotojai gali ieškoti atsakymų tada, kada jiems patogiausia – ryte, vakare ar savaitgalį“, – sako jis.

Šis įrankis ženkliai keičia tai, kaip žmonės susiranda finansinę informaciją: nuo sudėtingos paieškos – prie aiškaus, greito ir lengvai suprantamo dialogo. AIVA – dar vienas žingsnis, rodantis, kaip DI gali praktiškai padėti žmonėms priimti informuotus finansinius sprendimus.

Esu KAIPKADA.LT portalo redaktorius. Mano tikslas – suteikti skaitytojams aktualią, patikimą ir naudingą informaciją, padedančią geriau suprasti pasaulį aplink mus. Siekiu padėti atrasti svarbiausias žinias ir dalintis įvykiais, kurie gali turėti realią įtaką mūsų kasdieniam gyvenimui.
Komentarų: 0

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Primename: kviečiame diskutuoti pagarbiai ir laikytis bendravimo etiketo. Nepagarbūs, įžeidžiantys ar neapykantą skatinantys komentarai bus šalinami. Ačiū už supratingumą!

Komentuodami sutinkate, kad jūsų pateikti duomenys gali būti tvarkomi pagal mūsų privatumo taisykles.