Tikriausiai visi esame įpratę prie reklamų – jos pasirodo tarp žaidimų lygių, pertraukinėja TV serialus VOD platformose ar nuolat šmėžuoja socialiniuose tinkluose. Tačiau Kinijoje žiniasklaida peržengė dar vieną ribą. Tiesiogine prasme – žemiau juostos. Kai kuriuose viešuosiuose tualetuose, norėdami pasinaudoti tualetiniu popieriumi, žmonės turi pirmiausia pažiūrėti reklamą arba sumokėti mokestį.
Idėja skamba kaip iš futuristinio serialo scenarijaus, bet realybėje tai – dalis valdžios plano kovoti su popieriaus švaistymu.
Kaip tai veikia
Jei išgirdę apie šią sistemą įsivaizdavote erdvų vonios kambarį su 65 colių OLED ekranu, kuriame sukasi reklaminiai blokai – teks nusivilti. Realybė gerokai kuklesnė.
Socialiniuose tinkluose platinamuose vaizdo įrašuose matyti, kaip žmonės prie tualetinio popieriaus dozatoriaus nuskaito QR kodą telefonu. Po to jie turi pažiūrėti trumpą reklamą savo įrenginyje – tik tada aparatas išduoda ribotą kiekį popieriaus.
Kita alternatyva – sumokėti 0,5 juanio, tai yra maždaug 25 euro centus.
Kovos su atliekomis šūkis
Kinijos pareigūnai aiškina, kad ši sistema skirta sumažinti perteklinį popieriaus naudojimą ir vagystes. Panašūs sprendimai jau buvo bandomi 2017 m. Pekino Dangaus šventyklos parke, kur įrengti automatai su veido atpažinimo funkcija. Tada kiekvienas asmuo galėjo pasiimti tik vieną popieriaus juostelę, o kitą – tik po devynių minučių laukimo.
Tačiau dabartinė versija, kuri reikalauja reklamos peržiūros ar mokėjimo, sulaukė kur kas daugiau pasipiktinimo.
Toliau skaitykite kitame puslapyje.
