Vokietijos teismas paskyrė 200 eurų baudą ir mėnesio vairavimo draudimą vairuotojui, kuris… įjungė valytuvus. Skamba absurdiškai, tačiau byla tapo precedentu – ji parodė, kad net įprastas jutiklinio ekrano naudojimas gali būti traktuojamas kaip neleistinas dėmesio atitraukimas nuo kelio, rašo portalas t-online.de.
Kaip viskas įvyko
Vairuotojas, važiuodamas per lietų, bandė pakeisti valytuvų greitį. Tačiau vietoj fizinio jungiklio jis turėjo naudoti centrinį jutiklinį ekraną. Bandydamas tai padaryti, jis prarado transporto priemonės kontrolę ir sukėlė incidentą.
Vietos teismas pripažino jį kaltu dėl neteisėto elektroninio prietaiso naudojimo vairuojant, skyrė 200 eurų baudą ir atėmė teisę vairuoti vienam mėnesiui. Nors vairuotojas sprendimą apskundė, Karlsrūhės aukštesnysis apygardos teismas nuosprendį paliko galioti.
Kodėl už valytuvus – tokia bausmė
Teismo motyvas paprastas, nors ir kelia diskusijų: jutiklinio ekrano naudojimas prilygsta mobiliojo telefono naudojimui.
Pagal Vokietijos įstatymus vairuotojas gali naudotis įrenginiais tik tada, kai pakanka trumpo žvilgsnio, o rankos ir dėmesys beveik visiškai lieka kelyje.
Problema ta, kad daugelio modernių automobilių – ypač elektrinių ir hibridinių – valdymo funkcijos, tokios kaip oro kondicionierius, šviesos ar valytuvai, perkeltos į ekranus. Tokiu atveju kiekvienas bandymas ką nors pakeisti tampa potencialiu teisės pažeidimu.

Ką tai reiškia vairuotojams
Teoriškai vairuotojai gali naudoti borto sistemas, bet tik labai trumpai žvilgtelėję į ekraną arba naudodami balso komandas. Rekomenduojama visus nustatymus – nuo navigacijos iki valytuvų režimo – pasiruošti dar prieš važiuojant.
Vis dėlto ekspertai šią situaciją vadina absurdiška. Kintant lietaus intensyvumui ar užsitaškius stiklui, vairuotojas turi reaguoti akimirksniu – sustoti pakelėje vien tam, kad įjungtų valytuvus, būtų tiesiog pavojinga.
Gamintojų sprendimai – vairuotojų problema
Paradoksalu, tačiau visi automobilių modeliai, kuriuose beveik visos funkcijos valdomos jutikliniu ekranu, yra oficialiai patvirtinti naudoti Europos keliuose. Tai reiškia, kad jie atitinka saugumo standartus. Tačiau kai tokio automobilio vairuotojas bando reguliuoti lietaus valytuvus, teisėsauga traktuoja tai kaip pavojingą veiksmą.
Ekspertai sako, kad šis atvejis turėtų tapti signalu automobilių gamintojams – pernelyg skaitmenizuotas valdymas kelia realų pavojų eismo saugumui.
Trumpai tariant: Vokietijos teismo sprendimas parodė, kad naujos technologijos automobilyje nereiškia mažiau atsakomybės. Kiekvienas prisilietimas prie ekrano už vairo – net ir dėl valytuvų – dabar gali kainuoti baudą, o galbūt ir vairuotojo pažymėjimą.
Šaltinis: https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/jesli-uzyjesz-wycieraczek-dostaniesz-mandat-zapadl-wyrok-sadu-w-tej-sprawie/d3d7tyb
