Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas

Visi benzininių ir dyzelinių automobilių vairuotojai turėtų tai žinoti: ES rengia pakeitimus, kurie gali pakeisti automobilių rinką visoje Europoje

3 min. skaitymo

Europos Sąjunga artėja prie vieno svarbiausių pastarųjų metų sprendimų automobilių sektoriuje. Jau gruodžio 10 dieną Komisija paskelbs naują CO₂ reguliavimo paketą, ir, remiantis nutekėjusia informacija, laukia pokyčiai, kurių daug vairuotojų visiškai nesitikėjo.

Draudimas nuo 2035 m. bus švelninamas?

Iki šiol buvo numatyta, kad nuo 2035 metų Europoje nebebus galima pardavinėti naujų benzininių ir dyzelinių automobilių. Ši nuostata buvo vienas ambicingiausių klimato politikos tikslų.

Tačiau, kaip rašo „Handelsblatt“ ir „Bild“, naujausi planai rodo, kad ES ketina atsisakyti visiško draudimo.

Dabar svarstoma leisti ir po 2035 m.:

  • benzininius automobilius,
  • dyzelinius automobilius,
  • hibridus,
  • galbūt net dalį įkraunamų hibridų – tam tikromis sąlygomis.

Vadinasi, vidaus degimo varikliai gali gyvuoti gerokai ilgiau, nei buvo planuota.

Tačiau svarbi detalė: ši galimybė būtų taikoma tik privatiems pirkėjams.

Kuro bakas ir benzinas jame

Įmonėms – visai kita istorija

Jeigu privačių vairuotojų planai švelninami, įmonėms rengiami itin griežti reikalavimai.

Pagal preliminarius planus:

  • nuo 2027 m. įmonės turės elektrifikuoti bent 50 % savo automobilių parko,
  • iki 2030 m. šis rodiklis gali siekti net 90 %.

Kadangi įmonių automobiliai sudaro apie 60 % visų parduodamų automobilių Europoje, jų įpareigojimas pereiti prie elektromobilių smarkiai paveiks visą rinką.

Kai kurioms įmonėms gali būti leidžiami hibridai, tačiau tik griežtai reglamentuotomis sąlygomis.

Automobilių rinka skils į dvi dalis

Jei ES priims šiuos pakeitimus, Europa turės dviejų greičių automobilių rinką:

  • Privatūs vairuotojai galės rinktis degalinius automobilius ir po 2035 m.
  • Įmonės bus priverstos pereiti prie elektrinių transporto priemonių daug greičiau nei bet kada anksčiau.

Tai reiškia didelį lūžį automobilių gamintojams: jie turės vienu metu aptarnauti du visiškai skirtingus segmentus – vieną, kuris dar nori degalinių variklių, ir kitą, kuriam bus būtini elektromobiliai.

Ką tai reiškia paprastiems vairuotojams?

  • Benzininio ar dyzelinio automobilio atsisakyti nereikės – jie bus parduodami ilgiau nei planuota.
  • Automobilių kainos gali keistis, nes gamintojai turės perskirstyti gamybos srautus.
  • Elektromobilių pasiūla dar labiau išaugs, nes įmonės bus priverstos pirkti būtent juos.
  • Per antrinę rinką gali plūsti daug naudotų įmonių automobilių – daugiausia elektrinių.

Dyzelinas B7

Ką tai reiškia verslui?

Įmonėms laukia didelis spaudimas:

  • reikės sparčiai investuoti į elektromobilius,
  • sukurti pakrovimo infrastruktūrą,
  • pertvarkyti logistiką ir automobilių parkų valdymą.

Tai bus vienas didžiausių pokyčių Europos verslui per pastaruosius dešimtmečius.

Kas toliau?

Europos Komisija visą paketą pristatys artimiausiomis savaitėmis. Iki tol rinkoje jau tvyro įtampa – gamintojai, lizingo bendrovės ir vartotojai laukia galutinės formuluotės.

Aišku viena: automobilių sektorius laukia dar vieno didelio sukrėtimo, o vidaus degimo variklių ateitis Europoje nebėra tokia vienareikšmiškai pasmerkta, kaip buvo manyta.

Šaltinis: https://www.24chasa.bg/biznes/article/21737202

Esu KAIPKADA.LT portalo redaktorius. Mano tikslas – suteikti skaitytojams aktualią, patikimą ir naudingą informaciją, padedančią geriau suprasti pasaulį aplink mus. Siekiu padėti atrasti svarbiausias žinias ir dalintis įvykiais, kurie gali turėti realią įtaką mūsų kasdieniam gyvenimui.
Komentarų: 0

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Primename: kviečiame diskutuoti pagarbiai ir laikytis bendravimo etiketo. Nepagarbūs, įžeidžiantys ar neapykantą skatinantys komentarai bus šalinami. Ačiū už supratingumą!

Komentuodami sutinkate, kad jūsų pateikti duomenys gali būti tvarkomi pagal mūsų privatumo taisykles.