Vokietijos automobilių pramonės asociacija (VDA) siekia išsaugoti įkraunamų hibridų ateitį, tačiau tam gali prireikti drastiškų priemonių. VDA prezidentė Hildegard Müller siūlo priversti vairuotojus reguliariai įkrauti savo hibridus, o to nepadarius – apriboti jų automobilio galią.
Šis planas, kaip sako VDA, turėtų „išgelbėti“ įkraunamus hibridus nuo prastos reputacijos ir įrodyti, kad jie iš tiesų gali būti aplinkai draugiški.
Hibridų problema: teorijoje švarūs, praktikoje – teršiantys
Aplinkosaugos organizacijos jau seniai kritikuoja įkraunamus hibridus. Pagal „Transport & Environment“ (T&E) duomenis, realiai jie išmeta iki penkių kartų daugiau CO₂ nei rodo gamintojų pateikti oficialūs skaičiai.
Vairuotojai dažnai važinėja vien tik naudodami benzininį variklį, nes paprasčiausiai neįkrauna baterijos – taip hibridas tampa ne aplinką tausojančiu automobiliu, o tiesiog dar vienu brangesniu degalų rijiku.
Tačiau gamintojams šie automobiliai vis dar itin svarbūs. Jie padeda dirbtinai sumažinti bendrą prekės ženklo CO₂ vidurkį, leidžiant išvengti milijoninių baudų pagal Europos Komisijos nustatytas emisijų normas.
Kodėl Vokietija nori „išsaugoti“ hibridus?
Šiuo metu įkraunami hibridai sudaro apie 10 proc. Europos automobilių rinkos, o jų populiarumas 2025 m. išaugo maždaug 28 procentais.
Pagal naująją „Euro 6e-bis“ homologacijos sistemą, įsigaliosiančią nuo 2026 m. sausio, dauguma šių automobilių oficialiai išmeta mažiau nei 50 g CO₂/km – tai leidžia gamintojams išvengti griežtų ES sankcijų.
Tačiau jei paaiškėtų, kad vairuotojai realiai jų neįkrauna, hibridai gali prarasti „ekologiško“ statusą. Tai reikštų katastrofą automobilių gamintojams, nes daugelis jų dar nespėjo pilnai pereiti prie elektromobilių gamybos.
„Įkraukite arba mes sumažinsime galią“
VDA prezidentė Hildegard Müller pateikė siūlymą, kuris primena mokslinės fantastikos scenarijų:
„Ateityje įkraunami hibridai galėtų būti suprojektuoti taip, kad reguliarus įkrovimas būtų privalomas.“
Tai reikštų, kad automobilyje galėtų būti įmontuota nuotolinio stebėjimo ir kontrolės sistema, kuri sektų, kaip dažnai vairuotojas įkrauna savo automobilį.
Jei baterija ilgai liktų išsikrovusi, automobilio galia galėtų būti automatiškai apribota. Kitaip tariant, hibridas taptų „tingiu“ – variklis veiktų silpniau, kol vairuotojas vėl neprijungs jo prie įkrovimo stotelės.
Toks žingsnis priverstų vartotojus naudoti elektrinį režimą bent dalį laiko, o kartu padėtų gamintojams išlaikyti „žaliojo“ transporto įvaizdį.
Kas laukia hibridų ir vairuotojų?
Šiuo metu tai tik idėja, bet VDA lobistai jau spaudžia Europos Komisiją, kad tokie techniniai apribojimai būtų įteisinti.
Jeigu naujosios taisyklės būtų priimtos, tai galėtų būti vienintelis būdas išlaikyti įkraunamus hibridus rinkoje dar bent dešimtmetį. Priešingu atveju jie gali būti tiesiog palaipsniui išstumti elektromobilių.
Taigi ateityje hibridų savininkai turės rinktis:
įkrauti automobilį ir išlaikyti galią – arba tingiai važinėti pusiau paralyžiuotu varikliu.
Ir jei Vokietijos planas pasiteisins, ši taisyklė gali tapti nauju standartu visoje Europos Sąjungoje.


