Ten, kur daugelį metų skambėjo variklių riaumojimas ir metalo dundesys, dabar viešpatauja tyla. Dudenhofeno bandymų trasa – viena svarbiausių Vokietijos automobilių istorijos vietų – sustabdė veiklą. Po daugiau kaip šešių dešimtmečių darbo čia nebesivažinėja nė vienas automobilis. Įmonės „Segula Technologies GmbH“ sprendimas nutraukti veiklą reiškia, kad šimtai žmonių neteko darbo, o „Opel“ simboliu laikytas centras atsidūrė nežinioje.
Bankrotas, kuris sukrėtė automobilių miestelį
Dudenhofeno bandymų centrą valdė Prancūzijos inžinerinė bendrovė „Segula Technologies“, daugelį metų buvusi techninė „Opel“ partnerė. Ji rūpinosi transporto priemonių bandymais, infrastruktūra ir naujų technologijų kūrimu. Tačiau po PSA ir FCA susijungimo į „Stellantis“ koncerną „Segula“ veikla ėmė trauktis – o galiausiai, nesulaukusi investuotojų ar perėmėjo, paskelbė bankrotą.
Spalio pabaigoje beveik 300 darbuotojų buvo atleisti, o mažesnė dalis liko tik tam, kad padėtų užbaigti likvidavimo procesus. Siekiant švelninti smūgį, planuojama įsteigti vadinamąją perkėlimo įmonę, kuri padėtų darbuotojams persikvalifikuoti ar įsidarbinti kitur.
Istorinė vieta, kurioje gimė legendos
Dudenhofenas nuo septintojo dešimtmečio buvo vienas svarbiausių „Opel“ bandymų poligonų. Čia išbandomos buvo visos pagrindinės markės kartos – nuo „Kadett“ iki „Astra“, nuo „Vectra“ iki „Insignia“. Trasa garsėjo itin sudėtingomis atkarpomis – stačiais posūkiais, vibracijos ruožais, slidžiomis dangomis, kurios leisdavo imituoti ekstremalias sąlygas.
Pastaraisiais metais centras tapo ir elektromobilių bandymų baze – čia buvo tobulinamos baterijų sistemos, saugos technologijos, o kai kurie „Stellantis“ modeliai pirmą kartą pasirodė būtent šioje aikštelėje.

Neaiški ateitis
Nors trasa oficialiai priklauso „Opel“ – taigi „Stellantis Group“, – bandymų veikla šiuo metu visiškai sustabdyta. „Stellantis“ neatmeta galimybės, kad objektas bus perduotas naujam operatoriui, tačiau derybos dėl kapitalo ir valdymo dar vyksta. Kol kas oficialių komentarų nėra, o vietos valdžia ir profesinės sąjungos ragina išlaikyti šį strateginį centrą Vokietijos teritorijoje.
Platesnės pasekmės
Šis uždarymas reiškia ne tik ekonominį smūgį regionui, bet ir simbolinį Opel eros pabaigos ženklą. Bandymų trasa buvo neatsiejama nuo Vokietijos automobilių inžinerijos tradicijų, o jos praradimas silpnina „Opel“ pozicijas kaip savarankiško techninių inovacijų kūrėjo.
Kol „Stellantis“ ieško sprendimų, vienas dalykas aiškus – Dudenhofeno variklių aidą pakeitė tyla, primenanti, kad net ir stipriausi automobilių simboliai kartais sustoja, jei praranda kryptį.
Šaltinis: https://moto.pl/MotoPL/7,88389,32373227,setki-osob-bez-pracy-ten-tor-byl-symbolem-niemieckiej-motoryzacji.html
