Grožis / StiliusSportas / Sveikata

Kaip degintis ir kas turėtų vengti saulės?

Įdegis yra apsauginė kūno reakcija. Veikiant ultravioletiniams spinduliams, melanino pigmentas nusėda apatiniuose epidermio sluoksniuose, todėl pakinta odos spalva. Saulės dermatitas (fotodermatozė) gali išsivystyti ilgai būnant saulėje. Po 2-4 valandų atsiranda odos paraudimas ir uždegimas.

kaip nenudegti sauleje

Kaip degintis? Kaip nenudegti saulėje?

Gydytojai atkreipia dėmesį, kad I-III stadijos nudegimus ir saulės smūgį galima gauti po 10-12 valandų buvimo saulėje. Tokiu atveju, be paraudimo, galimas niežulys, karščiavimas, galvos svaigimas, nuovargis ir galvos skausmas. Taip pat apetito praradimas, nemiga, padažnėjęs kvėpavimas ir galvos svaigimas.

Dėl šių simptomų turėtumėte kreiptis į gydytoją. Vyresnio amžiaus žmonėms nudegimai saulėje padidina riziką susirgti odos vėžiu.

Per didelis įdegis gali labai sulėtinti odos gebėjimą išskirti perteklinę šilumą. Todėl kūnui bus sunkiau atvėsti ir dėl to gali pasireikšti dehidratacija. Degintis reikia atsakingai.

Degintis reikia atsakingai: Naudokite krema nuo saules

Sveiko deginimosi saulėje taisyklės

Saugus laikas degintis saulėje yra maždaug nuo 7:00 iki 10:00 ir po 16:00 val.

Saulės saugumas nustatomas pagal UV indeksą. 0-2 balai reiškia, kad apsauga nereikalinga. Jei indeksas yra nuo 3 iki 7, turėtumėte dėvėti apsaugines priemones, vidurdienį būti pavėsyje, dėvėti drabužius ilgomis rankovėmis ir kepurę.

Jei UV indeksas yra didesnis nei 8, geriau vidurdienį neiti į saulę ir saugoti kūną nuo spindulių.

UV indeksą galite pasitikrinti šioje nuorodoje.

Prieš išeidami iš namų pasitepkite apsauginiu kremu nuo saulės su SPF30+. Kremu patepkite visas atviras odos vietas, ypač pėdas, kojas ir sprandą. Kremą tepkite kas dvi valandas arba po maudynių.

Dėvėkite patogius, lengvus ir laisvus drabužius iš natūralių audinių (medvilnės arba šilko).

Gerkite daug švaraus vandens, kai jaučiate troškulį ir džiūsta burna. Nėra aiškios normos nei vyrams, nei moterims. Kad organizme yra pakankamai vandens, rodo šlapimo spalva, kuri turėtų būti šviesi arba šviesiai geltona. Reikėtų atidžiau stebėti vaikų ir vyresnių nei 65 metų žmonių vandens balansą – dažniau siūlyti atsigerti.

Jei laikotės mažai druskos turinčios dietos, sergate diabetu, turite aukštą kraujospūdį ar kitų lėtinių ligų, dėl vandens ir druskos režimo pasitarkite su gydytoju.

Dėl kofeino, alkoholio ir vandens su daug cukraus netenkama daugiau skysčių. Venkite labai šaltų gėrimų, nes jie gali sukelti skrandžio spazmus.

Dėvėkite galvos apdangalus ir akinius nuo saulės su atitinkamo lygio apsauga nuo UV spindulių. Pavyzdžiui, ant akinių nuo saulės turėtų būti užrašas UV400.

Kam draudžiama degintis saulėje?

Degintis nerekomenduojama pagyvenusiems žmonėms, mažiems vaikams, hipertenzija sergantiems asmenims, alergiškiems asmenims, nėščioms moterims, asmenims, sergantiems navikais, melanoma ar endokrininės sistemos sutrikimais.

Taip pat rekomenduojama nesideginti šviesios odos žmonėms, turintiems daug apgamų ant kūno arba turintiems daugiau kaip 4 apgamus, kurių skersmuo 6 mm arba didesni.

Be to, ekspertai pataria nesideginti saulėje tiems, kurie vaikystėje kelis kartus nudegė saulėje, ir jei šeimoje yra melanomos atvejų.


Taip pat skaitykite:

Taip pat skaitykite

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Back to top button