Pasaulinė japoniškos mačos arbatos manija smarkiai padidino paklausą ir dėl karščio bangų, prasto derliaus ir JAV tarifų sukėlė produkto trūkumą. Gamintojai ir pardavėjai susiduria su kylančiomis kainomis ir trūkumu.
Ekspertai ragina vartoti sąmoningai ir siūlo bent jau kulinarijoje naudoti žemesnės kokybės matchą.
Matcha manija apima visą pasaulį. Ryškiai žalią japonišką arbatą dabar galima rasti visur – nuo latte Starbucks kavinėse iki spurgų Krispy Kreme kepyklose.
Visuotinis susidomėjimas matcha didele dalimi skatinamas socialinių tinklų: influenceriai dalijasi arbatos paruošimo patarimais ir receptais. Grotažymė #MatchaTok surinko dešimtis milijonų peržiūrų.
Populiarumui taip pat įtakos turi turizmo bumas Japonijoje po pandemijos: silpnas jenas daro šalį patrauklia kryptimi ir kartu skatina paklausą japoniškoms prekėms.
Šio pakilimo fone matchos paklausa smarkiai išaugo. JAV arbatos importuotoja Loren Purvis pasakojo BBC, kad jos klientai išperka mėnesio matchos atsargas vos per kelias dienas.