Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas
Pradžia Naujienos Eismo pokyčiai magistralėje A1: Krunos tilto rekonstrukcija keičia transporto srautus tarp Vilniaus ir Kauno
Naujienos

Eismo pokyčiai magistralėje A1: Krunos tilto rekonstrukcija keičia transporto srautus tarp Vilniaus ir Kauno

Nuotr. Via Lietuva
Nuotr. Via Lietuva
Dalintis

Vairuotojų dėmesiui: šį savaitgalį prasideda reikšmingi eismo organizavimo pokyčiai intensyviausioje Lietuvos automagistralėje. AB „Via Lietuva” informuoja, kad Krunos tilto rekonstrukcijos darbai Kauno ir Kaišiadorių rajonų sankirtoje įgauna pagreitį, todėl nuo šeštadienio ryto bus įgyvendinami esminiai eismo schemos pakeitimai A1 magistralėje Vilnius–Kaunas–Klaipėda.

Kelių infrastruktūros specialistai planuoja užbaigti eismo reorganizavimo darbus tą pačią dieną iki 16 valandos. Šie pakeitimai yra būtini siekiant užtikrinti tiek vairuotojų saugumą, tiek efektyvų tilto rekonstravimo procesą. Visiems keliautojams šiuo maršrutu rekomenduojama atkreipti dėmesį į naują eismo tvarką ir planuoti kelionės laiką atsižvelgiant į galimus vėlavimus.

Visi eismo dalyviai įspėjami, kad jau nuo trečiadienio iki penktadienio, nuo 7 ryto iki 15 val., bus atliekami paruošiamieji darbai, todėl gali formuotis spūstys. Šiomis dienomis, dienos metu, laikinai bus uždaryta antroji magistralės eismo juosta Kauno kryptimi.

Tuo metu nuo šeštadienio ryto Kauno kryptimi eismas bus kreipiamas dviem juostomis laikinu tiltu, o Vilniaus kryptimi eismas bus kreipiamas viena puse esamu tiltu.

Dėl galimybės eismą kreipti laikinu tiltu bus išvengta laiko ir finansinių nuostolių – vairuotojams nereikės sustoti arba važiuoti didelėmis apylankomis.

Planuojama, kad tokia eismo tvarka galios iki kitų metų pavasario, kol bus pradėti vykdyti antrojo nuolatinio tilto įrengimo darbai.

Nuotr. Via Lietuva
Nuotr. Via Lietuva

128 metrų ilgio modulinis tiltas yra ilgiausias istorijoje laikinasis tiltas, kada nors pastatytas Lietuvoje. Amerikiečių gamintojo surenkama tilto konstrukcija buvo išnuomota ir atgabenta į Lietuvą specialiai šiam rekonstrukcijos projektui iš Lenkijos. Baigus Krunos tilto rekonstravimo darbus, laikinasis tiltas bus išardytas ir pašalintas.

Pirmojo nuolatinio tilto įrengimo darbai prasidės pirmadienį nuo eismo organizavimo priemonių diegimo (laikinų atitvarų), asfalto dangos frezavimo, komunikacijų iškėlimo, laikinų spraustasienių įrengimo. Tuo pat metu, kai eismas toliau vyks laikinuoju tiltu, dideliame aukštyje nuo žemės bus nugriautas senasis tiltas ir pastatomas naujas.

Naujas nuolatinis tiltas bus pastatytas iš plieno ir gelžbetonio konstrukcijų, jo perdangų ilgis sieks 125 metrus.

Siekiant užtikrinti eismo dalyvių ir kelių darbuotojų saugumą, šiame magistralės ruože jau nuo praėjusių metų rudens įvesti eismo ribojimai. Transporto priemonių greitis apribotas iki 50 km/val., atkarpoje susiaurintos važiuojamosios dalies juostos. Tiltas per Krunos upę yra vienoje intensyviausių magistralės vietų – čia per parą pravažiuoja apie 34 tūkst. transporto priemonių.

„Via Lietuva“ primena, kad tiltas per Kruną, esantis intensyviausioje šalies automagistralėje Vilnius–Kaunas–Klaipėda, yra blogiausios būklės tiltas Lietuvoje, dėl to pradėti ir kuo greičiau įgyvendinti rekonstrukcijos darbus buvo tiesiog būtina. Didžioji dauguma tiltų Lietuvoje statyti prieš daugiau nei 50 metų, jų būklė sparčiai degraduoja.

Planuojama, jog Krunos tilto rekonstrukcija bus baigta iki 2027-ųjų pabaigos. Darbus atliks „Via Lietuva“ skelbtą viešąjį konkursą laimėjusi UAB „Tilsta“. Sutarties vertė – daugiau nei 24 mln. Eur su PVM.

Nuotr. Via Lietuva
Nuotr. Via Lietuva

Projekto finansavimui skirta daugiau kaip 9,4 mln. eurų Europos infrastruktūros tinklų priemonės (angl. Connecting Europe Facility, CEF) lėšų, kurios bus investuotos į magistralinio kelio A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda plėtrą pritaikant šį kelią dvejopam naudojimui (angl. dual-use). Likusi projekto suma finansuojama Valstybės biudžeto ir bankų solidarumo įnašo lėšomis.

Valstybinės reikšmės keliuose yra daugiau nei 100 blogos būklės tiltų, net 90 proc. šių kelio statinių trūksta finansavimo. Siekiant valstybinės reikšmės keliuose sutvarkyti kritinės ir blogos būklės tiltus ir viadukus reikia  470 mln. eurų. Tuo metu sutvarkyti visus šalies tiltus ir viadukus iki tenkinančios būklės reikia apie 1 mlrd. eurų.  Tam, jog tiltų degradacijos problema būtų suvaldyta reikalingas tvarus ir ilgalaikis kelių infrastruktūros finansavimo sprendimas.

Šaltinis: Via Lietuva pranešimas žiniasklaidai

Įvertinkite šį straipsnį:

😡  
😕  
😐  
🙂  
😍  

Kraunami duomenys...

Autorius
Adomas Račkauskas

Adomas Račkauskas – KAIPKADA.LT portalo straipsnių autorius ir ekspertas automobilių, technikos, transporto bei verslo srityse. Jo straipsniai padeda skaitytojams suprasti naujausias transporto tendencijas, technologinius sprendimus ir verslo strategijas.

Parašyti komentarą

guest
0 Komentarai(ų)
Naujausi
Seniausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
Panašūs straipsniai
Lietuviška vasara

Lietuviška vasara su charakteriu: lietūs, vėjas ir šiek tiek šilumos – ką verta žinoti artimiausiomis dienomis

Šią savaitę orai Lietuvoje bus tikras permainingos vasaros pavyzdys – nuo trumpų...

Kokie mokesčiai laukia 2026

Mokesčių naujovės nuo 2026‑ųjų: ko laukti gyventojams ir verslui?

Birželio 17‑ąją Seimas patvirtino penkių įstatymų paketą, kuriuo pertvarkoma mokesčių sistema. Pakeitimai įsigalios...

Kokių orų sulauksime artimiausiomis dienomis

Meteorologai praneša: ar Lietuvą artimiausiomis dienomis siaubs stichija? Štai kokie orai mūsų laukia

Šiandien Lietuvoje vyravo mišrūs orai – daug kur dangų dengė debesys, tačiau...

Dėl konflikto degalų kainos gali augti / Anna Maloverjan / Shutterstock.com

Degalų kainos Lietuvoje gali kilti dėl konflikto Artimuosiuose Rytuose

Įtempta situacija tarp Irano ir Izraelio jau paveikė pasaulinę naftos rinką. Konflikto...