Rygos miesto savivaldybė, bendradarbiaudama su tarptautinės konsultacijų bendrovės „Ernst & Young Baltic“ ekspertais, pristatė planus iki 2027 metų pabaigos įdiegti mažos taršos zoną (MTZ) Latvijos sostinės centre. Planu numatomas įvažiavimo mokestis, o kai kurioms transporto priemonėms – ir visiškas draudimas įvažiuoti į centrinę miesto dalį.
Mažos taršos zona apimtų Rygos senamiestį, centrinę dalį iki geležinkelio lanko bei teritoriją nuo Centrinio turgaus iki Lāčplēša gatvės. Projekto tikslas – kardinaliai sumažinti oro taršą, triukšmą, pagerinti eismo saugumą ir skatinti gyventojus rinktis tvaresnius keliavimo būdus.
„Mažos taršos zona – tai pasaulyje pasitvirtinusi priemonė, padedanti ne tik gerinti oro kokybę, bet ir keisti gyventojų keliavimo įpročius. Taip kuriame sveikesnę, saugesnę ir malonesnę aplinką visiems miestiečiams“, – birželio 9 d. vykusio pristatymo metu teigė „Ernst & Young Baltic“ vyresnysis konsultantas Oskars Leosks.
Svarstomi trys galimi scenarijai:
Ekspertai pateikė tris galimus zonos įgyvendinimo scenarijus, pagal kuriuos bus priimtas galutinis sprendimas:
- Nulinis scenarijus: Jokių pokyčių neįvedama. Prognozuojama, kad tokiu atveju Rygos centre toliau didėtų automobilių skaičius, lėtėtų automobilių parko atsinaujinimas, aštrėtų parkavimo problema ir dažniau būtų viršijamos oro kokybės normos.
- Bazinis scenarijus: Nuo 2027 metų įvedamas diferencijuotas įvažiavimo mokestis dyzeliniams lengviesiems automobiliams ir krovininiam transportui, pagamintam iki 2007 metų.
- Ambicingas scenarijus: Įvažiavimo mokestis taikomas visiems lengviesiems automobiliams, nepriklausomai nuo degalų tipo, taip pat krovininiam transportui, pagamintam iki 2016 metų.
Kaip veiks sistema?
Planuojama įdiegti automatinę numerių nuskaitymo sistemą. Prie įvažiavimo į zoną įrengtos kameros fiksuos transporto priemonės numerį ir jį palygins su duomenų baze. Jei automobilis atitiks nustatytus ekologinius standartus, įvažiuoti bus galima nemokamai. Jei neatitiks, vairuotojas privalės iš anksto susimokėti įvažiavimo mokestį. To nepadarius, bus automatiškai sugeneruotas pranešimas apie pažeidimą ir skirta bauda.
Numatoma, kad mažos taršos zona Rygoje bus visiškai įdiegta iki 2028 metų antrosios pusės. Galutinis tikslas – iki 2030 metų užtikrinti, kad Rygos centre oro taršos normos nebūtų viršytos nė vieną dieną per metus.
Šaltinis: dzentlmenis.lv
Parašyti komentarą