Vyrauja nuomonė, kad elektromobiliai gali labai padėti sumažinti išmetamųjų teršalų kiekį. Tačiau iš tikrųjų tokie automobiliai vis dar pavojingi aplinkai. Daugiau apie tai skaitykite šiame straipsnyje.
Elektromobiliai prieš įprastus automobilius: pliusai ir minusai
Teigiama, kad iš pirmo žvilgsnio elektromobiliai atrodo idealus įprastų automobilių pakaitalas mažinant žalą aplinkai. Tačiau tai nėra taip paprasta. Tiesą sakant, elektriniai automobiliai taip pat daro neigiamą poveikį aplinkai.
Pavyzdžiui, neseniai Tarptautinės švaraus transporto tarybos atlikto tyrimo duomenimis, per visą elektromobilių gyvavimo ciklą (įskaitant jų gamybą) išmetama mažiau šiltnamio efektą sukeliančių dujų nei benzinu varomų automobilių. Tuo pat metu skirtumas tarp šių skaičių vienose šalyse buvo didesnis nei kitose.
Pavyzdžiui, Europoje elektromobilis gali išmesti 69 proc. mažiau anglies dioksido nei benzininis automobilis. Indijoje šis skaičius siekia 34 proc. Taip yra dėl konkrečios šalies elektros energijos šaltinių ypatumų.
Prancūzijoje tik 9 proc. elektros energijos pagaminama iš iškastinio kuro. Tačiau daugelyje šalių didžioji dalis elektros energijos vis dar gaminama iš naftos, anglies ir dujų. Todėl daugiau elektromobilių naudojimas Kinijoje ar Indijoje gali prisidėti prie šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimo.
Be to, ličio jonų akumuliatoriai, kurie montuojami elektromobiliuose, gali daryti neigiamą poveikį aplinkai. Jas sunkiau perdirbti nei įprastas baterijas, o tinkamai neišardytos jos gali sprogti. Šiuo metu perdirbama tik 5 proc. baterijų. Dauguma elektromobilių gamintojų, be abejo, kuria baterijų perdirbimo programas, tačiau dar neaišku, ar šios programos sugebės patenkinti didėjančią paklausą, nes elektromobilių eksploatavimo laikas keliuose artėja prie pabaigos.
Taip pat skaitykite: