Daugelyje šiuolaikinių automobilių automatiniam variklio užvedimui naudojama „Start-stop” sistema. Jos atsiradimas sukėlė diskusijų automobilių bendruomenėje ir net nuogąstavimų, kad šios naujovės naudojimas ilgainiui gali pakenkti varikliui.
Kodėl automobilyje reikalinga „Start-stop” sistema?
Ši technologija sukurta taip, kad automobilio variklis automatiškai išsijungtų, kai tik automobilis sustoja. Pavyzdžiui, prie šviesoforo, spūstyje arba prieš kelio ženklą. Vairuotojui nuspaudus akceleratoriaus pedalą arba atleidus stabdį, variklis įsijungia automatiškai.
Tyrimai rodo, kad naudojant „start-stop” sistemą galima sutaupyti iki 7 % degalų ir 5-20 % sumažinti kenksmingų išmetamųjų teršalų kiekį. Kartu kai kurie ekspertai mano, kad ilgainiui ji gali sukelti problemų. Tačiau jų argumentai dažnai yra nepagrįsti.
Pavyzdžiui, „Start-stop” sistemos kritikai teigia, kad dėl dažno užvedimo, variklis greičiau dėvisi. Iš tikrųjų ši technologija sukurta taip, kad ji pradeda veikti tik tada, kai variklis ir jo komponentai įšyla iki reikiamos temperatūros. Be to, nustatyta, kad naudojant „Start-Stop” sistemą, priešingai, variklis apsaugomas, nes sutrumpėja tuščiosios eigos laikas.
Vienintelė sistemos problema gali būti greitas akumuliatoriaus išsikrovimas. Tyrimai rodo, kad įjungus šią technologiją variklis įsijungia 5-6 kartus dažniau nei įprastai, o tai papildomai apkrauna akumuliatorių.