Be kavos: kas atsitiks su kūnu, jei vienam mėnesiui atsisakysite šio populiaraus gėrimo?

Kava ir kofeinas

Kiekvienas produktas veikia organizmą savaip. Vieni gauna teigiamą poveikį, tačiau kitiems mitybos specialistai pataria kai ko atsisakyti. Kas nutiks, jei trisdešimt dienų negersite kavos? Kaip paaiškėjo, jei atsisakysite šio gėrimo, organizmas jums tikrai padėkos.

Kas atsitiks, jei negersite kavos 30 dienų?

Miegas taps gilesnis ir geresnis – kava dažnai geriama norint gauti papildomos energijos, tačiau jos reikia ne visada, ypač vakare. Šis gėrimas sukelia mieguistumą dieną ir miego sutrikimus naktį. Jei negersite kavos, miegas laikui bėgant susibalansuos.

Dantys bus baltesni – po kavos lieka apnašų, palaipsniui silpninančių emalį. O dėl kofeino jaučiame burnos džiūvimą, tai yra mažiau gaminasi seilių, kurios yra natūrali apsauga nuo bakterijų. Kuo sausesnė burna, tuo didesnė ertmių atsiradimo rizika. Remiantis tyrimais, daug rūgšties turintys gėrimai (pvz., kava) gali sukelti emalio nusidėvėjimą.

Oda bus atjauninta – nors kavos pupelėse yra naudingų antioksidantų, reguliarus jos vartojimas pagreitina odos senėjimo procesus. Kofeinas sulėtina kolageno gamybos greitį organizme. Būtent jis yra atsakingas už odos elastingumą.

Sumažės kraujospūdis – išgėrus puodelį kavos pajusite, kaip pakyla kraujospūdis. Kai kurie mitybos specialistai mano, kad per kofeiną išsiskiria adrenalinas, todėl sumažinus išgeriamos kavos kiekį, laikui bėgant kraujospūdis stabilizuosis.

Maisto medžiagos bus geriau pasisavinamos – dėl didelių kofeino dozių šis procesas gali sulėtėti. Visų pirma, kai kurie vitaminai ir mineralai (geležis, kalcis, magnis, vitaminas B6) pasisavinami prasčiau.

Svoris pradės mažėti – nors juodoje kavoje kalorijų praktiškai nėra, tačiau dauguma žmonių į gėrimą deda cukraus, grietinėlės, sirupų, o tai gerokai padidina kaloringumą. Vos 1-2 puodeliai kavos per dieną gali pridėti 500 kalorijų. Atsisakę gėrimo galite numesti svorio.

Kiek kofeino galite suvartoti per dieną?

Optimali kofeino paros dozė neturi viršyti 300 mg. Tik tokiu atveju jo naudojimas nesutrikdys maistinių medžiagų įsisavinimo. O kad svoris neaugtų, taip pat reikėtų atsisakyti sirupo, cukraus ir grietinėlės, kurių dažnai dedama į kavą.

Exit mobile version