Prasidėjus pavasario-vasaros sezonui ir šilumai, vairuotojai žiemines padangas keičia vasarinėmis. Tai padeda optimizuoti automobilio judėjimą šiltuoju metų laiku, nes vasarinės padangos pasižymi geresniu sukibimu ir padidina stabdymo efektyvumą. Tačiau yra daug gamintojų, todėl padangų kokybė skiriasi.
Kokias padangas automobilių ekspertai pripažino blogiausiomis, remdamasi Vokietijos žurnalo “AutoBild” publikacija.
Kaip buvo sudarytas vasarinių padangų reitingas?
“AUTO BILD” ekspertai atrinko padangas iš mažmenininkų ir atliko keletą bandymų, kuriuose daugiausia dėmesio skyrė stabdymo sistemai. Bandymai buvo atliekami nepriklausomoje ATP automobilių bandymų laboratorijoje Papenburge. Antrasis bandymų etapas atliktas Ispanijoje esančioje “Applus IDIADA”, o atsparumo dilimui bandymai atlikti Italijoje.
Bandymų visumą sudarė 12 skirtingų bandymų. Ant šlapio asfalto buvo tikrinama, kaip padangos prisideda prie stabdymo, kokia yra akvaplanavimo rizika ir ar akvaplanavimas pasireiškia posūkiuose. Taip pat atsižvelgta į tai, kaip gerai automobilis su šiomis padangomis valdomas ir įveikia posūkius.
Stabdymas, valdymas, važiavimo komfortas ir triukšmo lygis buvo tikrinami sausame kelyje. Vertinant taip pat atsižvelgta į padangų atsparumo dilimui lygį, pasipriešinimą laisvam judėjimui ir gaminio kainą.
Atliekant bandymą buvo stabdoma ant sausos dangos važiuojant 100 km/val. greičiu, o ant šlapios dangos – 80 km/val. greičiu.
Prasčiausiai pasirodžiusios padangos pagal stabdymo kelią
- Triangle AdvanteX TC101: stabdymo kelias – 81,8 m
- DoubleCoin DC-99: stabdymo kelias – 81,7 m
- Arivo Premio Arzero: stabdymo kelias – 78,1 m
- Berlin Tires Summer HP: stabdymo kelias – 76,7 m
- Nordexx NS9000: stabdymo kelias – 74,9 m
- Superia Tires Ecoblue HP: stabdymo kelias – 74,4 m
- Atlas Green HP: stabdymo kelias – 74,4 m
- Lassa Driveways: stabdymo kelias – 74,2 m
- Radar RPX800: stabdymo kelias – 73,5 m
- Firemax FM601: stabdymo kelias – 73,3 m
- Matador Hectorra 5: stabdymo kelias – 73 m