Lėktuvui nusileidus, keleiviai ploja pilotams. Manoma, kad tai yra padėkos už gerą skrydį ir pagarbos piloto profesijai išraiška. Tačiau ekspertai mano, kad nusileidus lėktuvui iš tikrųjų nereikėtų ploti pilotui.
Kas sugalvojo plojimus lėktuve?
Pirmą kartą pilotams buvo plojama Jungtinėse Amerikos Valstijose. Pirmasis oficialiai užfiksuotas atvejis datuojamas 1948 m. Oro bendrovės „American Airlines” lėktuvas nusileido Ohajuje, sugedus jo važiuoklei. Pilotams pavyko nutupdyti orlaivį be aukų ir rimtų sužeidimų.
Manoma, kad tai buvo pirmas kartas, kai keleiviai plojo pilotui. Tačiau nėra tiksliai žinoma, ar šis skrydis buvo garsiosios tradicijos protėvis.
Plojimų priežastis gali priklausyti nuo oro linijų bendrovės ir šalies, į kurią atvykstama. Amerikos pigių skrydžių bendrovė JetBlue, nusileidusi Kosta Rikos oro uoste, paleido reklamą, kurioje keleiviai plojo ekranuose, taip pažymėdami skrydžių į šią šalį pradžią.
Kodėl nereikėtų ploti?
Tačiau daugelį darbuotojų glumina padėkos plojimai pilotams. Pilotai, kaip ir skrydžių palydovai, tvirtina, kad jie tik dirba savo darbą, todėl dėl plojimų gali supykti ant keleivių.
Yra dar viena priežastis, kodėl lėktuvo pilotams lėktuve nesipuikuojama plojimais. Jie paprasčiausiai negirdi plojimų. Pilotų kabiną nuo salono skiria šarvuotos durys, kurios visuose lėktuvuose buvo įrengtos po rugsėjo 11-osios išpuolių. Kad triukšmas iš salono neblaškytų pilotų, durys buvo pagamintos su triukšmo izoliacija. Jie gali bendrauti su skrydžio palydovais specialiu vidiniu telefonu ir negirdėti nieko, kas vyksta salone. Įskaitant plojimus.
Todėl keleiviams patariama to nedaryti.