Saugumo reikalavimai važiuojant elektriniu paspirtuku


Svarbu, kad tėvai suprastų pavojų, susijusį su paspirtukų (taip pat žinomų kaip kojinis arba atspiriamasis paspirtukas) naudojimu, ir imtųsi priemonių apsaugoti savo vaiką nuo sužalojimų ar mirties. Paspirtukų vairuotojai pagal įstatymus privalo dėvėti patvirtintą dviratininko šalmą. Taip pat svarbu išmokyti vaikus kelių eismo saugumo taisyklių.

Vaikų priežiūra važiuojant paspirtukais

Kritimai ir susidūrimai su automobiliais ir pėsčiaisiais yra nerimą keliantys reiškiniai – du iš trijų sužalojimų nukenčia vaikai iki 14 metų. Didžiausia rizika susižaloti gresia mažiems vaikams ir besimokantiems naudotis paspirtuku. Vaikų saugos ekspertų teigimu, paspirtukas yra netinkamas žaislas bet kuriam vaikui iki aštuonerių metų. Šis žaislas paprastai yra lengvas ir gali būti varomas, o tai reiškia, kad jis gali judėti dideliu greičiu. Tėvai turėtų prižiūrėti savo vaiką ir užtikrinti, kad visada būtų naudojamos saugos priemonės.

Paspirtukai su šalmais

Būtinos saugumo priemonės keliaujant paspirtukais

Vairuotojams reikia apsauginio šalmo ir riešų, alkūnių ir kelių apsaugos. Paspirtukai turi turėti stabdžius ir skambutį ar garsinį signalą, o jei naudojami naktį, tinkamą apšvietimą (kuris gali būti mirksintis arba pastovus) – priekyje balta šviesa, gale – raudona, gale – raudonas atšvaitas. Paspirtukai turi mažus ratus, maždaug 10 cm. Stabdžių sistema ne visada patikima, nes stabdžiai negali sugriebti pakankamai paviršiaus ant mažo rato, o stabdžiai su amžiumi tampa mažiau veiksmingi. Tai kartu su maža paspirtukų prošvaisa reiškia, kad labai tikėtina, kad prarasite kontrolę, ypač važiuojant nelygiais paviršiais, tokiais kaip trinkelės arba dideli dangos įtrūkimai. Pigesni paspirtukai gali turėti pavojingų konstrukcijos trūkumų, pvz., neryškūs sulankstymo mechanizmai, kurie gali pasiduoti esant slėgiui, arba aštrūs kraštai, kurie padidina sužalojimo riziką. Venkite pigiai pagamintų paspirtukų ir rinkitės dizainą, atitinkantį jūsų vaiko svorį, motorinius įgūdžius ir fizinį išsivystymą.

Šalmai tapo privaloma dviratininkų ir paspirtukų vairuotojų saugos įranga 1990 m. Patvirtintas dviratininko šalmas turi būti saugiai pritvirtintas ant paspirtukininko galvos. Pasak kelių saugumo tarnybos, dėl šalmų 70 procentų sumažėjo dviratininkų, sužalotų ar žuvusių dėl galvos traumų. Taip pat kelių eismo taisyklių žinojimas yra pagrindas, kuriuos turi mokėti visi vaikai ir suaugę, vairuojantys paspirtukus.

Išeiti iš AMP versijos