Krosoveris “Subaru Solterra” sukėlė tam tikrų abejonių dar prieš pasirodymą. Priežastis – šis modelis didžiąja dalimi nukopijuotas nuo “Toyota bZ4X”, kuris turėjo daug rimtų gamyklinių defektų. Tačiau, kaip paaiškėjo, “Solterra” yra geresnis automobilis. Remiantis atsiliepimais, japoniškas modelis apskritai palieka malonų įspūdį. Tai pasakojo šio naujo automobilio savininkas.
“Užvedant “Solterra” jaučiasi taip pat, kaip užvedant automobilį su vidaus degimo varikliu (VDV), nes jis turi tikrą užvedimo mygtuką. Skirtumas tik tas, kad paspaudus mygtuką nesigirdi variklio triukšmo. Pasigirsta tik pyptelėjimas, rodantis, kad automobilis paruoštas važiuoti.
Ši pastaba pateikta todėl, kad “Solterra” yra elektrinis automobilis. Tačiau japoniškas modelis klasikinių automobilių entuziastams suteikia šiek tiek patirties, kurią jie patiria vairuodami vidaus degimo variklį.
Pradėjus važiuoti, reikia susipažinti su Prius tipo selektoriumi, prie kurio reikia priprasti. Norėdami pasirinkti pavarą arba atbulinę eigą, turite paspausti svirtelę žemyn ir pasukti ją į kairę arba į dešinę, priklausomai nuo to, kuria kryptimi norite važiuoti.
Nors “Solterra” standartiškai turi du elektros variklius, antro el. variklio įsijungimas nesukels “smūgio”, kaip tai daro kai kurie didesnio galingumo elektriniai automobiliai. Vietoj to, jis greitėja linijiniu ir gana komfortišku būdu.
Važiavimas “Solterra” taip pat panašus į važiavimą automobiliu su vidaus degimo varikliu. Nėra vairavimo vienu pedalu režimo, kuris, mano asmenine nuomone, yra natūraliausias būdas vairuoti elektromobilį. Tai reiškia, kad norėdami iš tikrųjų sustabdyti “Solterra”, turite nuspausti stabdžių pedalą.
Iš pirmiau pateiktų komentarų matyti, kad japoniškas modelis savo elgesiu kelyje netgi primena automobilius su vidaus degimo varikliu. Ir tai yra akivaizdus jo pranašumas prieš konkurentus, kurių dauguma neturi šios savybės. Tai reiškia, kad “Solterra” palengvina perėjimą nuo automobilių su vidaus degimo varikliu prie elektromobilių.
Yra S pedalo funkcija, kuri maksimaliai padidina regeneracinį stabdymą. Ji įjungiama paspaudus centrinėje konsolėje esantį mygtuką. Naudojant šį režimą, akceleratoriaus pedalas tampa mažiau jautrus regeneraciniam stabdymui, į kurį atsižvelgiama judinant akceleratoriaus pedalą. Tokiu atveju automobilis lėtėja gana tiesiniu greičiu iki maždaug 5-10 km/val. greičio, nespaudžiant stabdžių pedalo.
Man patinka tai, kad “Solterra” skaitmeniniame prietaisų skydelyje rodoma, kada užsidega stabdžių lemputės. Neseniai išbandžiau “GWM Ora”, kuris važiuodamas vienu pedalu neužsidegė stabdžių lemputės visiškai sustojus. Malonu ir džiugu žinoti, kad įsijungia “Solterra” galiniai žibintai ir už jūsų važiuojančių automobilių vairuotojai žino, kad lėtėjate.
Žinoma, kaip ir prie kitų elektromobilių, prie “Solterra” vairuotojui reikia kurį laiką priprasti. Tačiau japoniškas modelis tai palengvina.
Nepaisant tamsių lubų, “Solterra” salonas yra šviesus ir erdvus, jame geras matomumas. Jis tampa dar šviesesnis atidarius panoraminį stiklinį stogą.
Apskritai “Solterra” turi labai nedaug trūkumų, kurie galėtų atbaidyti pirkėjus nuo šio krosoverio.