Ilgą laiką “Tesla” buvo kaltinama, kad specifikacijose sąmoningai pervertina elektromobilių įveikiamą atstumą. Po daugybės liudijimų ir žiniasklaidos pranešimų šiuo klausimu, gamintojas savo oficialioje interneto svetainėje sumažino daugelio “Model Y”, “S” ir “X” automobilių versijų numatomą nuvažiuojamų kilometrų skaičių. Apie tai rašo tinklaraštis “Futurism“.
Nepaisant to, kad bendrovė nepateikė jokio oficialaus pareiškimo visuomenei, šie charakteristikų pakeitimai jau buvo pavadinti prieštaringų jos veiksmų “pripažinimu”.
Gamintojo interneto svetainėje esančiame transporto priemonės konfigūratoriuje dabar nurodoma, kad “Model Y Performance” visureigio apytikslis nuvažiuojamas atstumas yra 285 mylios, t. y. 18 mylių mažiau nei ankstesniais skaičiavimais.
Modelio Y nuotolio rida sumažėjo nuo 330 iki 310 mylių.
Nors vis dar visiškai tiksliai nežinome, kodėl “Tesla” atliko šį pakeitimą, kai kurie žurnalistai spėliojo, kad tai gali būti susiję su tuo, kaip “Tesla” testuoja savo transporto priemones, kad Aplinkos apsaugos agentūra galėtų gauti ridos įvertinimą.
Nuvažiuojamasis atstumas taip pat galėjo sumažėti dėl patobulinto komforto ir funkcionalumo, dėl kurių iš automobilio atsargų sunaudojama daugiau energijos.
Kad ir kaip ten būtų, bet šis “prisipažinimas” yra tikrai vertas dėmesio. Kaip žinome, Tesla įgijo reputaciją vien dėl to, kad pervertino savo automobilius. Dar praėjusiais metais JAV Teisingumo departamentas pradėjo tyrimą, o liepos mėn. agentūra “Reuters” atskleidė, kad elektromobilių gamintojas sukūrė visą komandą, kad nukreiptų dėmesį nuo klientų skundų dėl išpūstų ridos duomenų.
Įdomu tai, kad ši naujiena pasirodė po to, kai nepriklausomi apžvalgininkai išbandė naujausią “Tesla” automobilį ir nustatė, kad jis gerokai atsilieka nuo deklaruojamo 320 mylių nuotolio – greitkeliu jis nuvažiuoja tik 254 mylias.
Atsižvelgiant į tai, kad “Tesla” visiškai neturi viešųjų ryšių skyriaus, vargu ar sulauksime atsakymo į klausimą, kodėl bendrovė nusprendė nuvertinti tik kai kurias savo transporto priemonių konfigūracijas, o visas kitas paliko. Juk realiam elektromobilių nuvažiuojamam atstumui įtakos turi daugybė išorinių veiksnių, įskaitant oro sąlygas, padangas, vairavimo įpročius ir pan. Kitaip tariant, net ir oficialius reguliavimo institucijų skaičiavimus reikėtų vertinti su saiku, nes bandymų ir realaus važiavimo sąlygos gali labai skirtis.